Bushok reclame creatief aanpakken. Check onze TOP 6
Bushokjes zie altijd en overal. Het is een perfect medium om je brand naar een next level te brengen. Jouw merk staat groot en schreeuwend in het openbaar, vragen om aandacht. Ieder campagne is uniek. Waar de een met uitbundige kleuren werkt, werkt de ander juist aan een strak en modern design. Kortom, het is belangrijk om duidelijk naar de voorgrond te treden om jouw boodschap op een krachtige manier onder de aandacht te brengen. Veel (kleinere) bedrijven zijn van mening dat de kosten te hoog gegrepen zijn voor hun business, zonder dat ze echt research ernaar hebben gedaan. Niet is minder waar, want bij Adverteerweb kun je letterlijk al vanaf 1 bushokje reclame maken. Een landelijke dekking in vrijwel alle gemeentes is Adverteerweb actief als het gaat om bushok reclame.
Table of Contents
Inspelen met guerrillamarketing
Guerrillamarketing is een boodschap op creatieve wijze overbrengen aan het publiek. Bedoeld om met een beperkt budget een massa-publiek te bereiken. Het is dan de bedoeling om in een ”zeer” kort tijdsbestek enorm veel ”media-aandacht” te krijgen. Dit is dus heel creatief omgaan met het marketingbudget om een zo hoog mogelijk rendement eruit te halen ten opzichte van andere grote A-merken, waarvan dit een fractie van hun budget is.
Hieronder hebben wij een opsomming gemaakt van de meest creatieve uiteenlopende bushok campagnes. Pak er je voordeel mee en ga er zelf mee aan de slag!
1. 3M security glass
Dit is een campagne van 3M over hun nieuwe security glas. Onmogelijk om het glas kapot te krijgen. Ze hebben als test cash geld erin gestopt om de boodschap nog een extra trigger te geven. Zo zie je op onderstaande foto een persoon die het glas probeert te breken door er met geweld tegen aan te schoppen, wat helaas niet gaat lukken.
2. JUMBO supermarkt
De JUMBO supermarkt probeert met deze campagne daadwerkelijk overal zichtbaar te zijn. Zo heeft JUMBO de afgelopen jaren ontzettend veel nieuwe filialen mogen verwelkomen. Om het publiek daarmee kennis te laten maken, hebben zij de bushokjes extra omgetoverd tot zogenaamde supermarkten, om te laten zien dat ze alle producten in huis hebben.
3. IKEA
De IKEA heeft letterlijk alles te koop als het gaat om woonstyling voor een betaalbaar prijsje. Zo heeft IKEA ervoor gezorgd met deze campagne de nadruk te leggen op de banken. Dat je een goedzittende bank, in allerlei soorten en maten kunt aanschaffen voor een betaalbare prijs (zie prijskaartje).

Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan
4. Lipton icetea
Lipton icetea is een zomerdrankje. Deze campagne heeft dan ook absoluut geen zin om te promoten in de winter. Doormiddel van de bladeren geeft het een extra tropische uitstraling, waardoor je nog meer zin krijgt in het drankje. Het ziet fris en fruitig uit.
5. Cornetto
Met deze campagne heeft Cornetto icecream een slimme zet gemaakt. Ze hebben letterlijk een ijsautomaat laten integreren in het bushokje. Je wordt er letterlijk naar toe getrokken om een ijsje te kopen. Zo heeft Cornetto deze campagne opgezet vanwege hun nieuwe smaken die in de zomer zijn uitgekomen. Perfecte manier om van je brand een succes te maken.
6. Netflix
Met de komst van de nieuwe hitserie Triple Frontier wil Netflix hier een duidelijke boodschap overbrengen. Dit hebben zij slim aangepakt, want je wordt letterlijk geconfronteerd met hetgeen wat in serie afspeelt.