• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

Huis aan huis kranten nog steeds populair

Huis aan huis kranten nog steeds populair

 

Zowel de dag- als de weekkranten zijn nog immens populair onder de mensen. Dit is alsmaar toegenomen in de corona-periode, zowel de lezers als de adverteerders. Vooral de wekelijkse huis aan huis kranten zijn daarin de bron van alle lokale advertenties en aanbiedingen. Om die reden lezen de mensen de kranten extra aandachtig. Meer dan de helft van de lezers leest de krant driekwart of zelfs meer (57%).

 

huis aan huis kranten

 

NOM Regio Monitor

Het NOM bereiksonderzoek is hét onderzoek naar bereik van printmedia in Nederland. Jaarlijks worden ongeveer 17.000 respondenten van 13 jaar en ouder ondervraagd over het lezen van alle Nederlandse nieuwsmedia (landelijk, gratis en regionaal), ongeveer 120 magazines en zo’n 330 HAH-kranten. Deze steekproef staat voor 14.246.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder (bron: MOA GS / CBS). Daarnaast wordt in het NOM printbereiksonderzoek het gebruik van andere media vastgelegd, zoals tv-kijken, radio luisteren, internet- en computergebruik en bioscoopbezoek.

 

Print bereik

Het bereik per gemiddeld nummer voor nieuwsmedia (landelijk, gratis en regionaal), magazines en HAH-kranten wordt gemeten in het continu printbereiksonderzoek. In de daarop aansluitende NOM Doelgroep Monitor (DGM) wordt gedetailleerd het profiel van lezers qua activiteiten, interesses en consumptie van merken en diensten vastgelegd.
Bereik in combinatie met profielgegevens is de kwantitatieve maatstaf waarmee de mediaprestatie die wordt aangeboden door media-exploitanten en afgenomen door adverteerders en hun media-adviesbureaus naar gangbare sociaalwetenschappelijke kwaliteitscriteria kan worden gemeten, te weten: statistisch betrouwbaar en nauwkeurig, methodologisch valide, marktrelevant en transparant.

Er worden drie producten gepubliceerd: de NOM Print Monitor (NPM), met daarin bereikscijfers van landelijke dagbladen, magazines en advertentiecombinaties van regionale dagbladen, de NOM Print & Doelgroep Monitor (NPM in combinatie met DGM; NPDM) en de NOM Regio Monitor (NRM), met daarin bereikscijfers van regionale dagbladen en HAH-kranten in combinatie met DGM.

 

huis aan huis kranten

 

Bereikscijfers

Bereikscijfers van landelijke media worden 4 keer per jaar geüpdate: drie keer in de NOM Print Monitor (NPM in januari, maart, oktober) en één keer in de NOM Print & Doelgroep Monitor (NPDM, (in augustus)). Het betreft hier voortschrijdende jaargemiddelden van bereik per gemiddeld nummer (de currency voor printplanning). NOM Regio Monitor (NRM) wordt één keer per jaar gepubliceerd (eind augustus / begin september). Het bereik in de NRM wordt gebaseerd op een gemiddelde van twee jaar.

 

Resultaten van de NOM Regio Monitor

De resultaten werden vorig jaar in mei 2020 gepresenteerd. Een breed onderzoek naar het bereik van lokale print-media. De belangrijkste resultaten uit het onderzoek naar huis-aan-huis kranten zijn:

  • 81% van de respondenten leest de huis-aan-huis krant uitsluitend op papier, 3% digitaal en 16% leest de huis-aan-huis krant zowel op papier als digitaal.
  • 55% van de Nederlanders gebruikt de huis-aan-huis krant als bron voor lokaal nieuws (43%), gevolgd door voeding (36%), sport (35%) en politiek (31%).
  • 65% van de Nederlanders let op de aanbiedingen van lokale ondernemers in de huis-aan-huis krant, meer dan de helft (51%) komt daarna in actie.

 

Recent Nieuws
Kosten billboard reclame langs de snelweg
Kosten billboard reclame langs de snelweg Als bedrijf wil je natuurlijk weten wat de kosten precies zijn om te adverteren middels een billboard. Je
Offline groeit weer: 5 manieren om lokaal de aandacht te pakken
5 manieren om lokaal de aandacht te pakken In een wereld die steeds digitaler wordt, verwachten veel ondernemers dat online marketing de enige weg
Meest bekeken
Reclame maken voor webshop
Reclame maken voor webshop Waarom reclame maken voor jouw webshop een van de belangrijkste aspecten is. Of simpel gezegd; zonder reclame maken in deze tijd kom
Eindejaarsmailing gebruiken voor meer extra omzet
Eindejaarsmailing gebruiken voor meer extra omzet Het jaar is nog niet voorbij en dat betekent dat je dus nog flink kunt gaan profiteren. Maak
De toekomst van drukwerk verspreiden
De toekomst van drukwerk verspreiden Hoe ziet de toekomst er eigenlijk uit van drukwerk verspreiden? Moeten we vrezen dat het gaat stoppen of dat

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Volg ons

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!