Meer omzet genereren met je horecazaak
Dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar als je deze vraag echt aan jezelf stelt en je wilt dat doel gaan bereiken, dan gaat het je ook lukken om omzet te genereren. Hoe? Lees onderstaande mogelijkheden en TIPS die wij jou laten zien in dit artikel.
Table of Contents
Zonder marketing kom je er helaas niet
Helaas moeten wij je teleurstellen als je denkt dat het wel zo is. Ooit is er bij iedere horecazaak het balletje gaan rollen, wat uiteindelijk leidde tot een sneeuwbaleffect. Deze vorm van marketing heet mond tot mond reclame. Om dat balletje te laten rollen is er wat vooraf gebeurt, waardoor dat balletje is gaan rollen. Net zoals je een eigen zaak wat met een idee begint, werk je vervolgens uit op papier en ga je aan de slag met het plan. Dit werkt exact het zelfde met een marketing campagne voor je zaak.
Waar moet ik op letten
Om een voorbeeld te noemen: Welk gerecht wordt het meest bij je afgenomen? Het is dan een idee om dan met dit gerecht te spelen in je marketing campagne. Plaats het gerecht prominent op de flyer of billboard en laat zien wie je bent en wat je de mensen te bieden hebt. Waarschijnlijk weten jouw trouwe klanten welk gerecht dit is en komen ze hier vaker voor terug. Het is dan een idee om de klanten wat terug te geven, door ze nog een keer naar jouw restaurant te trekken doormiddel van een lokkertje.
Wat voor budget moet ik aanhouden
Ga na wat je precies te besteden hebt alvorens je direct keuzes gaat maken voor omzet genereren. Het heeft natuurlijk geen zin om met terugwerkende kracht een campagne af te breken waar je met ziel en zaligheid aan gewerkt hebt. Ga na waar je doelgroep actief is. Zo kun je in bepaalde wijken adverteren, doormiddel op postcodeniveau te gaan flyeren, of bushokjes te laten plaatsen in meerdere wijken waar jouw klanten vandaan komen.
Bij Adverteerweb kun je klein beginnen en hoge ogen gooien qua campagnes. Het is dus al mogelijk om met kleine oplages te beginnen voor iedere prijs.

Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan
Wat voor boodschap breng ik naar buiten
Wil je een informatieve campagne naar buiten brengen of meer actie gericht wat leunt op een feest wat er aan komt? Alles is mogelijk, maar het is belangrijk de boodschap zo denderend mogelijk neer te zetten, zodat het mensen aanspreekt. Je kunt nog zo’n mooie geweldige campagne hebben gemaakt met perfecte timing, maar als de vormgeving en de boodschap niet kloppen, sla je de plank alsnog volledig mis! Een paar voorbeelden hebben wij hieronder opgesomd:
- Valentijn – Promoot jouw restaurant op een manier dat alles in teken staat van de liefde.
- Pasen – Een leuke paasactie verzinnen, om er met je partner even lekker erop uit te gaan.
- Zomer – Promoot dat je restaurant de buitentuin weer heeft geopend!
- Kerst – Restaurant in het teken van de warme kerst.
Een extra bijkomstigheid
Mocht je al actief zijn met het fenomeen ”reviews”, dan doe je er goed aan deze keurig op de flyers of bushok campagne te plaatsen. DIT HELPT! Mensen zijn hier ontzettend gevoelig voor, dus laat deze trigger niet schieten. Reviews vraag je aan iedere klant die bij je heeft gegeten in het restaurant. Je hebt platforms zoals Google of Trustpilot.
Omdat deze platforms online actief zijn, kun je er uiteraard voor kiezen te werken met een iPad bij de kassa. Hierop kunnen zij meteen het aantal sterren aan jouw restaurant geven. Na een maand heb je een leuk aantal reviews gekregen, waardoor dit prima geplaatst kan worden in de media.