De voordelen van een online banner campagne
Adverteerweb is jouw partner in offline marketing. Toch plaatsen wij naast offline marketing campagnes een extra aanzet met online banner campagnes. Deze vraag wordt met de dag groter en het is niet voor niets dat wij het als een extra boost meegeven. Wil je weten wat het voor jouw product of dienst kan betekenen en wat de voordelen van een online banner campagne zijn? In dit artikel leggen wij je alles uit over het online plaatsen van banners op de grootste websites zoals een Nu.nl of een Ad.nl
Wat is het doel van een banner campagne?
Het doel van een banner campagne is om jou als merk of bedrijf online te promoten en meer bekendheid te genereren bij je doelgroep. Door middel van aantrekkelijke visuele en/of tekstuele advertenties op verschillende grote websites, probeer je de aandacht van potentiële klanten te trekken en hen te verleiden om meer over jouw merk of product te weten te komen.
Met een effectieve banner campagne kun je je naamsbekendheid vergroten, meer verkeer naar je website leiden en uiteindelijk meer conversies en verkopen genereren. Of het nou gaat om bewegende banner campagnes of stilstaande banner campagnes, alles is mogelijk op dit gebied.
”Target tot in perfectie jouw doelgroep en haal leads in een korte tijd binnen”
Kosten van een banner campagne
De kosten van een banner campagne kunnen ontzettend uiteen lopen vanwege het totale bereik wat jij wilt gaan pakken. Kies je voor een lokaal bereik ten opzichte van een regionaal bereik, dan ben uiteraard minder aan kosten kwijt. De kosten voor een relatief goede banner campagne kun je al krijgen vanaf de 500 euro. Je kunt jouw banner ontwerp bij ons aanleveren, of wij kunnen tegen meerkosten een op maat gemaakte banner voor jou ontwerpen.
De kosten kunnen oplopen naar een paar duizend euro afhankelijk van het aantal views die je uiteraard inkoopt samen met het gebied. Houdt er rekening mee dat deze vorm van marketing ontzettend booming en nieuw is waar een Adwords of Facebook campagne vrijwel haast niet tegen kan tippen. Mocht je hier meer info over willen hebben, bel dan even naar 085 130 4033 en onze collega staat klaar om jou alles hierover te kunnen vertellen.

Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

De kracht van een banner campagne
Wat de voordelen van een banner campagne echt uniek maakt ten opzichte van andere online marketing kanalen, is dat deze vorm van marketing super gericht kan schakelen. Zo heb je de mogelijkheid om tot in perfectie te targetten naar de juiste doelgroep. Target bijvoorbeeld op alleen mannen of alleen vrouwen, leeftijd, gebied, leeftijden en ga zo maar door. Dit is dus perfect om in een zeer korte tijd veel leads binnen te halen.
Daarnaast kan het ook perfect uitpakken voor openstaande vacatures die gepromoot moeten worden. De banners staan op de grootste websites zoals een Nu.nl of een Ad.nl waar dagelijks miljoenen views op te vinden zijn. Iedereen maakt wel eens dagelijks gebruik om het nieuws te bekijken. Jouw banners worden dus puur alleen maar getoond op deze grote websites waarop jij hebt getarget. Ideaal toch?
Tips voor een banner campagne
Natuurlijk zijn er veel verschillende factoren die bijdragen aan een succesvolle banner campagne, maar hier zijn een paar tips die je kunnen helpen:
Wees duidelijk en beknopt: Zorg ervoor dat de boodschap die je probeert over te brengen, gemakkelijk te begrijpen is. Gebruik niet te veel tekst en wees beknopt. Mensen hebben de neiging om snel voorbij te scrollen, dus het is belangrijk om hun aandacht te grijpen met een korte en krachtige boodschap.
Maak gebruik van aantrekkelijke visuals: Zorg ervoor dat de banners er aantrekkelijk uitzien met goede visuele elementen zoals afbeeldingen, illustraties of video’s. Dit zal helpen om de aandacht van de kijker te trekken en hen te stimuleren om verder te klikken.
Target je doelgroep: Zorg ervoor dat de banner campagne gericht is op de juiste doelgroep. Dit betekent dat je moet nadenken over wie je doelgroep is, waar ze zich bevinden op het internet en wat hen interesseert. Dit zal helpen om ervoor te zorgen dat de banners worden weergegeven aan mensen die meer geneigd zijn om te klikken en te converteren.
Test verschillende varianten: Maak meerdere varianten van je banners en test welke het beste werken. Dit kan bijvoorbeeld door middel van A/B testen. Dit zal helpen om erachter te komen wat werkt en wat niet, zodat je de campagne kunt optimaliseren voor betere resultaten.
Gebruik call-to-actions: Gebruik een duidelijke call-to-action (CTA) in je banner om de kijker te stimuleren tot actie over te gaan, zoals “Koop nu” of “Meld je aan”. Dit zal helpen om de conversies te verhogen.
Monitor en optimaliseer: Houd de prestaties van je campagne nauwlettend in de gaten en optimaliseer deze indien nodig. Pas de targeting, visuals of CTA’s aan om betere resultaten te behalen.
