• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

Digital Out of Home inzetten voor campagne (DOOH)

Digital Out of Home inzetten voor campagne (DOOH)

 
 

DOOH oftewel Digital Out of Home reclame is perfect in te zetten voor jouw bedrijf. In dit artikel leggen wij jou uit wat DOOH nou precies is en wat je ermee kan. Tevens wat tips om mee te kunnen nemen voor jouw (potentiële) campagne op het gebied van Out of Home.

digital out of home inzetten voor campagne

 

Waarom je Digital Out of Home moet gaan inzetten

Deze vorm van marketing is next level. Dit is eigenlijk de nieuwe vorm van adverteren op buitenreclame gebied. Waarom DOOH zo speciaal maakt, is omdat je nog sneller kunt gaan schakelen met jouw campagne. Tevens werkt het milieubewuster doordat er geen gedrukt papier aan te pas komt dus ook weer groener. Doordat je eigenlijk vrijwel last-minute een campagne in kunt inschakelen, werkt het ook technisch gezien conversie verhogend.

Om daar een voorbeeld in mee te nemen; bij het weer weet je het vrijwel eigenlijk nooit wat het doet. Mocht het dus spontaan in de middag ineens gaan sneeuwen, dan zou bijvoorbeeld een bedrijf als Unox een erwtensoep campagne eruit kunnen gooien rond de klok van 4uur. Vanaf deze periode wordt het druk en gaan mensen naar huis van hun werk.

 

”Snel schakelen werkt conversie verhogend’

 

De voordelen van Digital Out of Home

De voordelen van een Digital Out of Home campagne is dat je in een relatief kort tijdsbestek kunt schakelen. Je kunt je nog sneller aanpassen en dat werkt voor de meeste bedrijven positief. Zodra je een campagne uit wilt zetten, dan kun je zelf aangeven waar jij precies jouw campagne wilt hebben staan. Of het nou midden in de stad is of op Centraal station in Amsterdam. Zo kent Digital Out of Home op dit moment 5 verschillende categorien:

  • Locatie: streken, plaatsen of point-of-interest (verkooppunten/supermarkten, scholen, bioscopen, etc.)
  • Tijd: tijdstippen, dagen (van de week)
  • Omgevingscondities: weersomstandigheden of verkeer en drukte beelden.
  • Audience-index: studenten, gezinnen, automobilisten
  • Eigen klant-inzichten van een merk (first-party data): bezoekersdata, aankoopdata, zoekgedrag

Bovenstaande punten zijn alleenstaand, of je kunt ze gezamenlijk met elkaar in gaan zetten. Dit maakt het uiteindelijk ontzettend interessant, waardoor het echt een creatief speelveld wordt.

  digital out of home inzetten voor campagne

 

Flexibiliteit

  • Stel in om zichtbaar te zijn op bepaalde dagen
  • De mogelijkheid om zichtbaar te zijn op bepaalde tijden
  • Tip: zichtbaar op bepaalde momenten

Ook is er een mogelijkheid om een aparte creatie per locatie in te zetten én variatie in creatie per moment, bijvoorbeeld op basis van triggers. Voorbeelden hiervan zijn triggers op basis van het weer, de tijd of een aftelmoment.


De Relevantie van jouw OOH campagne

Nadat je jouw campagne heb ingeschakeld, is het altijd handig om met bepaalde triggers te spelen en vervolgens in te zetten. Ook is het extra belangrijk om in te spelen op bepaalde actualiteiten.

Dit zorgt voor meer:

  • Effect
  • Aandacht
  • Emotionele intensiteit
  • Engagement

 

Resultaten die je kunt verwachten met DOOH

  • 51% meer impact
  • 29% betere zichtbaarheid
  • 25% langere kijkduur

Met motion kan er meer emotie én meer uitleg in de creatie worden meegegeven. Hierdoor kunnen alle mogelijkheden van een product in één advertentie worden getoond.

Recent Nieuws
Flyers verspreiden kosten
Wat Kun je Verwachten en Wat Levert het Op? Flyers verspreiden is een van de meest directe en effectieve manieren om jouw boodschap onder
Bedrijfsfotografie tarieven
Wat Kost het en Wat Krijg je ervoor? Bedrijfsfotografie is een essentieel onderdeel van de uitstraling en branding van jouw bedrijf. Professionele foto’s zorgen
Meest bekeken
QR-code gebruiken in je marketing
QR-code gebruiken in je marketing Gebruik jij al QR-codes in jouw marketing? Of wil je dat voor het eerst toepassen aan jouw campagnes. In
Adverteren op treinstations
Adverteren op Treinstations: Een Reis door de Wereld van Digitale Mogelijkheden Een diepgaande verkenning van adverteren op treinstations, waar de digitale mogelijkheden van Adverteerweb
Hoe kondig ik een evenement aan?
Hoe kondig ik een evenement aan? Ben je benieuwd hoe je precies een evenement aankondigt? Wat komt er allemaal bij kijken en hoe krijg

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Volg ons

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!