Digital Out of Home inzetten voor campagne (DOOH)
DOOH oftewel Digital Out of Home reclame is perfect in te zetten voor jouw bedrijf. In dit artikel leggen wij jou uit wat DOOH nou precies is en wat je ermee kan. Tevens wat tips om mee te kunnen nemen voor jouw (potentiële) campagne op het gebied van Out of Home.
Table of Contents
Waarom je Digital Out of Home moet gaan inzetten
Deze vorm van marketing is next level. Dit is eigenlijk de nieuwe vorm van adverteren op buitenreclame gebied. Waarom DOOH zo speciaal maakt, is omdat je nog sneller kunt gaan schakelen met jouw campagne. Tevens werkt het milieubewuster doordat er geen gedrukt papier aan te pas komt dus ook weer groener. Doordat je eigenlijk vrijwel last-minute een campagne in kunt inschakelen, werkt het ook technisch gezien conversie verhogend.
Om daar een voorbeeld in mee te nemen; bij het weer weet je het vrijwel eigenlijk nooit wat het doet. Mocht het dus spontaan in de middag ineens gaan sneeuwen, dan zou bijvoorbeeld een bedrijf als Unox een erwtensoep campagne eruit kunnen gooien rond de klok van 4uur. Vanaf deze periode wordt het druk en gaan mensen naar huis van hun werk.
”Snel schakelen werkt conversie verhogend’
De voordelen van Digital Out of Home
De voordelen van een Digital Out of Home campagne is dat je in een relatief kort tijdsbestek kunt schakelen. Je kunt je nog sneller aanpassen en dat werkt voor de meeste bedrijven positief. Zodra je een campagne uit wilt zetten, dan kun je zelf aangeven waar jij precies jouw campagne wilt hebben staan. Of het nou midden in de stad is of op Centraal station in Amsterdam. Zo kent Digital Out of Home op dit moment 5 verschillende categorien:
- Locatie: streken, plaatsen of point-of-interest (verkooppunten/supermarkten, scholen, bioscopen, etc.)
- Tijd: tijdstippen, dagen (van de week)
- Omgevingscondities: weersomstandigheden of verkeer en drukte beelden.
- Audience-index: studenten, gezinnen, automobilisten
- Eigen klant-inzichten van een merk (first-party data): bezoekersdata, aankoopdata, zoekgedrag
Bovenstaande punten zijn alleenstaand, of je kunt ze gezamenlijk met elkaar in gaan zetten. Dit maakt het uiteindelijk ontzettend interessant, waardoor het echt een creatief speelveld wordt.
Flexibiliteit
- Stel in om zichtbaar te zijn op bepaalde dagen
- De mogelijkheid om zichtbaar te zijn op bepaalde tijden
- Tip: zichtbaar op bepaalde momenten
Ook is er een mogelijkheid om een aparte creatie per locatie in te zetten én variatie in creatie per moment, bijvoorbeeld op basis van triggers. Voorbeelden hiervan zijn triggers op basis van het weer, de tijd of een aftelmoment.
De Relevantie van jouw OOH campagne
Nadat je jouw campagne heb ingeschakeld, is het altijd handig om met bepaalde triggers te spelen en vervolgens in te zetten. Ook is het extra belangrijk om in te spelen op bepaalde actualiteiten.
Dit zorgt voor meer:
- Effect
- Aandacht
- Emotionele intensiteit
- Engagement
Resultaten die je kunt verwachten met DOOH
- 51% meer impact
- 29% betere zichtbaarheid
- 25% langere kijkduur
Met motion kan er meer emotie én meer uitleg in de creatie worden meegegeven. Hierdoor kunnen alle mogelijkheden van een product in één advertentie worden getoond.