• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

Digital Out of Home inzetten voor campagne (DOOH)

Digital Out of Home inzetten voor campagne (DOOH)

 
 

DOOH oftewel Digital Out of Home reclame is perfect in te zetten voor jouw bedrijf. In dit artikel leggen wij jou uit wat DOOH nou precies is en wat je ermee kan. Tevens wat tips om mee te kunnen nemen voor jouw (potentiële) campagne op het gebied van Out of Home.

digital out of home inzetten voor campagne

 

Waarom je Digital Out of Home moet gaan inzetten

Deze vorm van marketing is next level. Dit is eigenlijk de nieuwe vorm van adverteren op buitenreclame gebied. Waarom DOOH zo speciaal maakt, is omdat je nog sneller kunt gaan schakelen met jouw campagne. Tevens werkt het milieubewuster doordat er geen gedrukt papier aan te pas komt dus ook weer groener. Doordat je eigenlijk vrijwel last-minute een campagne in kunt inschakelen, werkt het ook technisch gezien conversie verhogend.

Om daar een voorbeeld in mee te nemen; bij het weer weet je het vrijwel eigenlijk nooit wat het doet. Mocht het dus spontaan in de middag ineens gaan sneeuwen, dan zou bijvoorbeeld een bedrijf als Unox een erwtensoep campagne eruit kunnen gooien rond de klok van 4uur. Vanaf deze periode wordt het druk en gaan mensen naar huis van hun werk.

 

”Snel schakelen werkt conversie verhogend’

 

De voordelen van Digital Out of Home

De voordelen van een Digital Out of Home campagne is dat je in een relatief kort tijdsbestek kunt schakelen. Je kunt je nog sneller aanpassen en dat werkt voor de meeste bedrijven positief. Zodra je een campagne uit wilt zetten, dan kun je zelf aangeven waar jij precies jouw campagne wilt hebben staan. Of het nou midden in de stad is of op Centraal station in Amsterdam. Zo kent Digital Out of Home op dit moment 5 verschillende categorien:

  • Locatie: streken, plaatsen of point-of-interest (verkooppunten/supermarkten, scholen, bioscopen, etc.)
  • Tijd: tijdstippen, dagen (van de week)
  • Omgevingscondities: weersomstandigheden of verkeer en drukte beelden.
  • Audience-index: studenten, gezinnen, automobilisten
  • Eigen klant-inzichten van een merk (first-party data): bezoekersdata, aankoopdata, zoekgedrag

Bovenstaande punten zijn alleenstaand, of je kunt ze gezamenlijk met elkaar in gaan zetten. Dit maakt het uiteindelijk ontzettend interessant, waardoor het echt een creatief speelveld wordt.

  digital out of home inzetten voor campagne

 

Flexibiliteit

  • Stel in om zichtbaar te zijn op bepaalde dagen
  • De mogelijkheid om zichtbaar te zijn op bepaalde tijden
  • Tip: zichtbaar op bepaalde momenten

Ook is er een mogelijkheid om een aparte creatie per locatie in te zetten én variatie in creatie per moment, bijvoorbeeld op basis van triggers. Voorbeelden hiervan zijn triggers op basis van het weer, de tijd of een aftelmoment.


De Relevantie van jouw OOH campagne

Nadat je jouw campagne heb ingeschakeld, is het altijd handig om met bepaalde triggers te spelen en vervolgens in te zetten. Ook is het extra belangrijk om in te spelen op bepaalde actualiteiten.

Dit zorgt voor meer:

  • Effect
  • Aandacht
  • Emotionele intensiteit
  • Engagement

 

Resultaten die je kunt verwachten met DOOH

  • 51% meer impact
  • 29% betere zichtbaarheid
  • 25% langere kijkduur

Met motion kan er meer emotie én meer uitleg in de creatie worden meegegeven. Hierdoor kunnen alle mogelijkheden van een product in één advertentie worden getoond.

Recent Nieuws
Gepersonaliseerd drukwerk
Gepersonaliseerd drukwerk Heb je er wel eens over nagedacht om gepersonaliseerd drukwerk te gaan versturen naar al jouw klanten? Heb je het al wel
Goedkoop folders drukken en verzenden
Goedkoop folders drukken en verzenden    Wil jij goedkoop folders drukken en verzenden? Dan zit je bij Adverteerweb aan het juiste adres. In dit
Meest bekeken
Het nieuwe online adverteren
Het nieuwe online adverteren Om een offline marketing campagne nog sterker te maken, kun je ervoor kiezen om ook online te gaan. Online adverteren
Reclame maken als zelfstandige
Reclame maken als zelfstandige Wil jij ook reclame maken als zelfstandige, maar weet je eigenlijk niet zo goed hoe je dat moet gaan uitvoeren?
Wat is een goede recruitment advertentie?
Wat is een goede recruitment advertentie? Door alle advertenties die om je oren vliegen, is het goed om doordacht te werk te gaan om

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Volg ons

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!