Marketingstrategie bepalen
Om jouw marketingstrategie te gaan bepalen moet je vooraf goed in kaart brengen wie jouw doelgroep is en waar jouw doelgroep vandaan komt. Zonder deze basis gegevens kun je lastiger een marketingstrategie uitvoeren, omdat je niet weet waar je moet zijn. Hieronder een paar tips voor het bepalen van een goede marketingstrategie.
Voordeel van het bepalen van een marketingstrategie
Bij het stukje marketing komt altijd een hoop geld bij kijken. Voor het ene bedrijf is €10.000 heel veel geld en voor de ander is het niets. Wat belangrijk is bij het uitgeven van het marketingbudget is dat dit gericht gebeurd en doordacht. Zonder een goede marketingstrategie weet je niet waar je moet zijn en schiet je dus sneller met hagel.
Het wil dus niet per definitie zeggen dat als je een lager budget te besteden hebt voor marketing, dat je ook minder klanten binnen haalt. Alles heeft te maken met een plan. Het grote voordeel hiervan is dat je al 80% werk verricht hebt. De meeste tijd gaat zitten in de marketingstrategie. De uitvoer is vervolgens zo gedaan. Door je dus op tijd erin te verdiepen, scheelt het je al het halve werk en uiteindelijk half geld!
”Een goed begin is letterlijk het halve werk”
Het verschil tussen online en offline
Zodra je jouw complete marketingstrategie klaar hebt, kun je vervolgens een keus maken tussen online reclame maken of offline reclame. Online is tegenwoordig natuurlijk helemaal hot, maar heeft ook zo zijn nadelige werking van het verhaal. Doordat iedereen online reclame maakt des te meer concurrentie het geeft voor jouw business. Een plaatselijke schoenenwinkel concurreert online weer met de grote haaien zoals een Zalando.
De grote A-merk bedrijven hebben veel budget te besteden waardoor zij vrijwel altijd bovenaan staan in het lijstje van de resultaten. Offline daarentegen zorgt ervoor dat jouw campagne 24/7 draait zonder enige vorm van concurrentie op het moment dat jouw campagne draait. Daarnaast heb je ook niet te maken met tussentijdse adblockers. Een goed voorbeeld hiervan is een bushokje reclame. Deze vorm van marketing wordt al gauw als A-merkreclame gezien.
In een relatief korte periode kun je jouw merk gaan boosten, 24/7 lang en 7 dagen per week. Bij Adverteerweb kun je al beginnen met 10 bushokjes in gebieden die relevant voor jou zijn.
Wat zijn de kosten van een offline marketingcampagne?
Wat betreft de kosten ligt het eraan welke vorm je wilt gebruiken op het gebied van offline marketing. Zo heb je verschillende keuzes die wij aan kunnen bieden om jouw bedrijf een mooie boost te geven. Hieronder een paar voorbeelden van offline marketing werkzaamheden die wij voor je uit kunnen voeren.
Kosten huis aan huis campagne (landelijk in te zetten)
Formaat + gewicht | Oplage | Prijzen |
A5, 135 grams | 15.000 | € 660,00 |
A5, 170 grams | 15.000 | € 675,00 |
A5, 250 grams | 15.000 | € 735,00 |
A5, 400 grams | 15.000 | € 975,00 |
Alleen verspreiden | 15.000 | € 570,00 |
Kosten bushokje reclame campagne (landelijk in te zetten)
Formaat + gewicht | Oplage | Prijzen |
Abri 1185 x 1750 mm, 135 grams | 10 | € 1.350,00 |
Abri 1185 x 1750 mm, 135 grams | 20 | € 2.700,00 |
Abri 1185 x 1750 mm, 135 grams | 50 | € 6.750,00 |
Abri 1185 x 1750 mm, 135 grams | 100 | € 13.500,00 |
Ontwerp kosten (optie) | dubbelzijdig | € 195,00 |
Kosten krant advertentie campagne (landelijk in te zetten)
Krant | Bereik | Prijzen |
Leeuwarder Courant | 153.000 | v.a. € 276,72 |
AD Utrechts Nieuwsblad | 174.000 | v.a. € 335,29 |
De Stentor | 236.000 | v.a. € 477,54 |
Brabants Dagblad | 282.000 | v.a. € 551,13 |
AD Rotterdams Dagblad | 254.000 | v.a. € 443,47 |
Het gemiddelde bereik per offline campagne
Onderstaand een opsomming van het gemiddelde bereik per campagne. Zo heb je meteen een beeld bij de kosten. Tevens kun je meteen naar de bestelpagina gaan om jouw bestelling te maken.
Huis aan huis campagne
Bereik per week: 15.000
Vanaf 450,00
Ga naar de bestelpagina
Krant advertentie campagne
Bereik per week: 30.000
Vanaf 200,00
Ga naar de bestelpagina
Direct mail campagne
Bereik per week: 250
Vanaf 300,00
Ga naar de bestelpagina
Outdoor campagne/Buitenreclame
Bereik per week: 30.000
Vanaf 135,00
Ga naar de bestelpagina
De reden waarom je zou moeten kiezen voor Adverteerweb is omdat jij niets betaald voor het gebruik van ons platform. Jij als klant betaalt dus puur alleen voor de dienst waar jij uitsluitend voor kiest. Adverteerweb heeft gezorgd voor de complete infrastructuur die in de website is geïmplementeerd, waardoor het jou in staat stelt gemakkelijker een bestelling te kunnen plaatsen.
Uiteindelijk onderaan de streep is het dus voor jou als klant een stuk goedkoper en natuurlijk erg gebruiksvriendelijk. Op deze manier willen wij een streepje voor zijn en compleet focussen op jou als klant om eventuele vragen te kunnen beantwoorden.