Offline communicatie versus online: wij kennen het recept
Online en offline communicatie is tegenwoordig niet meer weg te denken. Zonder deze onderdelen is het onbegonnen werk om een strategisch bedrijf op te zetten.
Wat valt onder online marketing
Het promoten van je dienst of product via het internet, met het uiteindelijke doel om verkopen te realiseren. Dit kan vervaardigd worden via verschillende kanalen, zoals zoekmachine optimalisatie, content marketing of social media.
Een opsomming van enkele voorbeelden:
Google Adwords
Deze manier van marketing is erg doeltreffend. Wil je op snelle effectieve wijze klanten genereren? Dan kun je vandaag al starten met het opzetten van een campagne die ook meteen live te zien zal zijn. Het voordeel van Adwords is dat jouw bedrijf van dag 1 al omzet kan genereren. Het nadeel is dat je betaald per klik. De kosten zijn variërend en kunnen oplopen naar hoge kosten per clicks. Zit je in een relatief concurrerende markt, dan moet je er dus rekening mee houden dat je ook veel betaald per kik. Houdt er dus rekening mee dat je voldoende marges hebt op je product om de kosten er uit te kunnen halen.
SEO
Het is verstandig om hier al mee te beginnen tijdens het bouwen van je website. Bij SEO draait het om structuur, originele content, doeltreffende landingspagina’s en linkbuilding. Het is een lang proces waar aan gewerkt moet worden om autoriteit op te kunnen bouwen. Autoriteit is een waarde die Google aan jouw website geeft variërend van 0 tot 100. Als je dus een nieuwe speler bent, is het dus verstandig hier direct mee te beginnen. De periode kan oplopen naar een jaar om echt goede doeltreffende resultaten te kunnen zien. Het zijn eigenlijk een soort wortels van die website die groeien in de zoekresultaten en dat kost tijd.
Social media
Tegenwoordig is dit medium bij niemand meer weg te denken. Facebook, Instagram en Twitter zijn vooralsnog de grootste platforms om informatie te delen. Zakelijk gezien pak je een erg groot bereik met deze kanalen. Via Facebook kun je gepromote berichten aankopen en je doelgroep targetten. Dit werkt uitstekend voor de B to C markt. Linked In daarentegen is beter bedoeld voor de B to B markt. Je kunt targetten op jouw doelgroep zodat alleen deze personen jouw advertenties zien. Instagram is ideaal om een product aan de man te brengen via een influencer. Deze persoon heeft een eigen doelgroep. Sluit deze persoon aan op jouw wensen, dan is de kans groot dat de hele achterban ook geïnteresseerd raakt in jouw product of dienst.
Wat valt onder offline marketing
Adverteerweb biedt de offline communicatie-middelen die het meest doeltreffend werken.

Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan
Een opsomming van enkele voorbeelden:
Huis aan huis reclame
Deze manier van reclame maken is goedkoop en doeltreffend. Kies uit de geselecteerde postcodes waar jouw doelgroep zich bevindt. Vervolgens wordt jouw folder/flyer verspreid in het complete gebied. Uiteraard zijn er verschillende mogelijkheden om te gaan verspreiden. Zo kun je kiezen om in het folderpakket te verspreiden, in de krant mee gaan of los op de deurmat verspreiden. Ook zitten hier uiteraard verschillende kosten aan gekoppeld. Zo is het separaat verspreiden (los) doeltreffender dan in het folderpakket. Reden is dat alleen jouw flyer op de deurmat komt te liggen. Of de flyer nog bewaard wordt of wordt weggegooid, de bewoner wordt er hoe dan ook mee geconfronteerd om het te verplaatsen. Wij als specialist op dit gebied kunnen jou helpen om dit in 5 stappen te realiseren. Van ontwerp tot drukwerk tot verspreiding op landelijk niveau. Een goede manier van offline communicatie!
Direct mailing
Verzenden via de post is een persoonlijke manier van benaderen. Praktisch gezien hetzelfde als huis aan huis alleen geadresseerd ipv ongeadresseerd. Je betaald per poststuk, maar wordt los verzonden op naam of op de bewoners van. Hoe persoonlijker een poststuk is, hoe sneller mensen overgaan tot conversie. Bedrijven kunnen variëren van MKB tot grote bedrijven zoals een Postcodeloterij die wekelijks naar al hun leden een direct mail verstuurd.
Kranten advertentie
Een van de oudste manieren van adverteren is via de krant. Vergis je niet, want wekelijks staat de krant altijd nog boordevol met advertenties. Verschillend van klein, tot grootformaat. Er is een verschil tussen dag- en weekbladen. Bij dagbladen zijn de kosten relatief hoger dan de weekbladen. Dit komt omdat bij dagbladen abonnementen aan gekoppeld zitten en dus ook meer gelezen wordt en een vaste doelgroep heeft. Weekranten daarentegen worden gratis bezorgd en kosten de advertenties minder. Dit neemt uiteraard niet weg dat er dan ook minder conversie te behalen valt. Weekkranten worden verspreid over de hele stad en heeft trouwe lezers.
Buiten reclame
Adverteerweb kan hierin jouw uitkomst zijn vanwege de expertise die wij in huis hebben op het gebied van outdoor reclame. Variërend van bushokjes reclame, tot borden langs de weg of A0 borden op elektriciteit kastjes of de billboards langs de weg/snelweg. Variërend van 1 bord voor 1 week, tot meerdere borden en weken. Alles is mogelijk en het resultaat is verbluffend. Maak een slimme strategie aan om rondom jouw bedrijf de campagne te plaatsen. Deze manier van reclame maken is een perfecte versterking samen icm de andere offline communicatiemiddelen.
De combinatie van 2 werelden
Ooit gedacht om de combinatie op te gaan zoeken van offline communicatie en online communicatie? Je ziet steeds vaker dat bedrijven deze manier van reclame maken actiever inzetten. Bedrijven die een online Google campagne hebben lopen zetten tegelijkertijd ook vaak een billboard in. Het werkt als een soort funnel.
Voorbeeld: De potentiële klant zit op het werk online schoenen te shoppen. Via Google komt hij terecht op een dergelijke schoenenwebsite. Vanwege de prijs laat de potentiële klant er een nacht ijs over gaan om tot een uiteindelijke beslissing te komen. In zijn pauze maakt hij een bak koffie en leest vervolgens de krant, waar een advertentie in staat van de online webshop die hij onlangs had bezocht. Dit zet hem wederom aan het denken. Na werktijd rijdt hij naar huis en ziet vervolgens een poster van de webshop hangen in een bushokje wat mooi verlicht is in de avond. Bij aankomst thuis ziet hij direct een flyer op de deurmat van de webshop.
Dit is een voorbeeld wat de laatste tijd ontzettend veel voorkomt. Je moet dus als bedrijf verder denken dan 1 marketingintrument. Zorg voor de optimale klantreis-ervaring. Adverteerweb is een specialist als het gaat om de offline kant van dit verhaal. Op basis hiervan kunnen online en offline elkaar hierin versterken om zo een totaal campagne neer te zetten om ervoor te zorgen meer conversie binnen te halen. Daar draait het uitsluitend om.
Conclusie
Ga kijken wat jouw budget is en ga er verstandig mee om. Het voordeel is dat Adverteerweb de kanalen aanbied tegen een voordelig tarief. Denk technisch goed na om een doeltreffende campagne neer te zetten en gebruik meerdere offline communicatie kanalen die wij jou kunnen aanbieden en je zult verbazen.