Table of Contents
UFC bereikt jongere doelgroep door samenwerking aan te gaan met TikTok
MMA-promotor UFC is een samenwerking aangegaan, om op deze manier een jongere doelgroep aan te spreken. Zo tekende UFC een meerjarig partnerschap met TikTok. De bedoeling is om vervolgens live content te produceren op het sociale videoplatform. De afspraak is om nieuwe wekelijkse UFC wedstrijden op TikTok uit te zenden inclusief live persconferenties en interviews met de atleten. Het is de bedoeling om het TikTok bestand van 7 miljoen gebruikers te vergroten naar meer followers.
Sinds 2019 zijn video’s met de # UFC-hashtag al meer dan 8 miljard keer bekeken. De nieuwe generatie die letterlijk is opgegroeid met social media platformen zoals TikTok, kan op deze manier versneld kennis maken met UFC. Elke show wordt geprogrammeerd rond een aankomend live-evenement van UFC om de bekendheid te vergroten. Door dit te verstevigen maakt TikTok ook vaak gebruik van digitale billboards.
Inhoud van de samenwerking
UFC en TikTok zullen samenwerken om jaarlijks ”honderden stukjes” inhoud te verspreiden via de wereldwijde TikTok-kanalen van UFC, waaronder @UFC, @UFCRussia, @UFCBrasil en @UFCEurope. Gezamenlijk hebben deze kanalen meer dan zeven miljoen volgers. Om het partnerschap volledig en goed tot stand te kunnen brengen, zal UFC een fulltime bedrijf inschakelen die zich compleet zal concentreren op de live content.
.@UFC to Produce Weekly Live Show on TikTok in groundbreaking sports content partnership.
— UFC News (@UFCNews) February 18, 2021
Wat is TikTok precies?
TikTok is een app voor het maken en delen van korte video’s van gemiddeld 60 seconden. De video’s kunnen variëren van grappige video’s, tot liedjes video’s met speciale effecten. Momenteel is de app beschikbaar in 75 talen en heeft het platform meer dan 1 miljard actieve gebruikers. De app is het meest populair onder jongeren tussen de 12 en 16 jaar en was het de meest gedownloade app van 2020.
TikTok geeft aan alleen al in Amerika meer dan 100 miljoen gebruikers te hebben. TikTok is eigendom van het Chinese ByteDance wat dreigde in de VS te worden gesloten door president Trump. De Biden-administratie heeft dat bevel onderbroken door een bredere veiligheidscontrole uit te voeren.