Table of Contents
Adverteren tijdens corona: wij hebben het antwoord
Is het verstandig om te adverteren tijdens corona?
Laten we eerlijk zijn, de crisis duurt gelukkig niet eeuwig. Wat belangrijk is om mee te nemen is jezelf de vraag stellen wat je gaat doen als de crisis ten einde loopt. Vooruitkijken is dus in deze tijd erg van belang op het gebied van je marketingstrategie. In de meeste gevallen is een strategie voor de lange termijn, dus een ”tijdelijke Corona” zou hier niet al te veel invloed op mogen hebben. Je merkt dat print flink in opmars is in deze tijden van Corona. De meeste mensen zitten thuis, vanwege thuiswerken of mensen blijven binnen, omdat de maatregelingen strenger zijn toegenomen. In dit geval zie je dus dat verschuiving plaatsvindt en dat online gecombineerd wordt met offline. Om meer mensen te bereiken worden er meer advertenties zowel in de kranten aangeboden als verspreidingen huis aan huis. Het stilzitten en het op de knip houden van je marketingbudget is dus geen slimme zet. Profiteer juist van deze nieuwe mogelijkheden.
Welke boodschap moet ik naar buiten brengen om klanten aan te spreken
Probeer in te spelen op de actualiteit en breng dit mee in je campagnes. Uiteraard wel zaak hier voorzichtig mee om te gaan, omdat het een wereldwijde pandemie betreft met ernstige gezondheidsrisico’s.