• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

Click & Collect: Onzinnige maatregel of creatief besluit?

Share

Click & Collect: Onzinnige maatregel of creatief besluit?

 

Naar aanleiding van het besluit dat is gedaan door de overheid om te gaan voor een Click & Collect, hebben wij wat tips voor je klaarliggen als het gaat om een folder verspreiding ontwerp. Winkels mogen helaas nog niet open en dat komt hard aan bij de ondernemers. Online kunnen klanten hun bestelling invoeren en vervolgens doorgeven. Op een bepaalde afgesproken datum is het dan mogelijk om je bestelling vervolgens af te kunnen halen. Vooralsnog zijn de ondernemers not amused over deze aanpak.

 

click&collect

 

Waar moet je allemaal rekening mee houden?

Altijd lastig om vanaf het 0 punt te beginnen bij het maken van een flyer. Een goed ontwerp is mooi voor het oog, maar zolang er geen trigger/boodschap staat op de flyer houdt het al snel op en al helemaal bij een Click & Collect ontwerp. Deze kans wil je dus niet laten liggen, maar optimaal benutten. Bekijk hieronder onze 5 tips die wij met je willen delen.

 

 

TIP 1: Waar moet de flyer over gaan

Dit is de belangrijkste stap om te gaan beginnen met het ontwerpen van je flyer. Als de boodschap ontbreekt zal de flyer niet gaan werken. Ga je voor een flyer om gegevens achter te laten, een korting te geven, of puur alleen informatie te delen. Ga je voor de korting? Probeer dit dan zo schreeuwend mogelijk te verwerken in je ontwerp. Gaat het alleen om informatie delen? Probeer dan ”unieke” informatie te delen, waar de ontvanger ook daadwerkelijk wat aan heeft.

 

TIP 2: Zorg voor een krachtig ontwerp

Dit proces is de buitenkant van het verhaal. Deze moet minstens zo krachtig zijn als de tekst en de boodschap zelf. Zonder een goed ontwerp zal de flyer niet opvallen, waardoor hij niet gelezen zal worden. Begin eerst het juiste programma aan te schaffen. Adobe Indesign is het programma als het gaat om ontwerpen. Hier zorg je er uiteindelijk voor dat het bestand in goede staat wordt opgeslagen. Mocht je geen Indesign hebben, dan kun je er altijd nog voor kiezen een ontwerper te vragen om een ontwerp te laten maken. Hier zullen weliswaar kosten voor in rekening gebracht worden, maar de uitstraling van de boodschap is erg belangrijk om het goed aan de man te brengen.

 

TIP 3: Eye-catchers voor in de flyer

Om het ontwerp gelikter te maken kun je het beste werken met goede kwalitatieve beeldmateriaal. Je kunt ervoor kiezen beeldmateriaal te gebruiken van Stock websites, maar het beste resultaat zul je toch echt krijgen met eigengemaakte foto’s. Zo creëer je je eigen stijl op de flyer, waardoor de boodschap nog beter binnenkomt. Foto’s waar de echte locatie op staat in tegenstelling tot een locatie die onbekend is.

 

TIP 4: Probeer zo ”clean” mogelijk te ontwerpen

Je kunt van alles in je ontwerp zetten, maar de kracht is toch om het zo simpel en strak mogelijk te houden. Dus gebruik veel witruimte tussen de afbeeldingen en teksten door. Hoe meer ”lucht”, hoe fijner het is om de flyer te lezen. Met strakke alinea’s en goede kopteksten kom je al een heel eind.

 

TIP 5: De keuze uit verschillende papierkwaliteiten

Zodra het ontwerp klaar is, is het tijd om het te gaan drukken. Daarbij is het belangrijk op wat voor soort papier je het gedrukt wilt hebben. Zo bied Adverteerweb diverse kwaliteiten aan. Zo heb je de keuze uit 90 grams, 135 grams, 170 grams, 250 grams en hoger. Hoe dikker het papier hoe professioneler het oogt. Mocht je actiematig gericht te werk willen gaan, dan kun je prima voor de 90 grams kwaliteit gaan. Als je een boodschap uit wilt stralen met wat meer klasse, dan raden wij aan om het op een dikker variant te laten drukken.

Recent Nieuws
Ontwerp van jouw billboard reclame
Ontwerp van jouw billboard reclame Billboard reclames zijn tegenwoordig de tijd vrijwel overal te zien. Waar je ook rijd, loopt of fietst… je komt
Vormgeving van jouw abri campagnes
Vormgeving van jouw abri campagnes Iedereen komt deze opvallende abri campagnes wel tegen op straat. Of je nou naar je werk toe gaat, naar
Meest bekeken
De gemiddelde kosten voor direct mail marketing
De gemiddelde kosten voor direct mail marketing   Het versturen van een direct mailing blijft een van de sterkste ”persoonlijkste” boodschappen die er is.
Kaartje versturen naar klanten
Kaartje versturen naar klanten   Ooit eens over nagedacht jouw klanten persoonlijk te benaderen middels een kaartje? Een geadresseerde kaart verstuurd per post gedrukt
Grensoverschrijdend gedrag in de reclame. Waarom niet!
Grensoverschrijdend gedrag in de reclame. Waarom niet!     Uiteraard zijn er afspraken gemaakt van wat wel en niet kan qua bushokje reclame. Als je

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Volg ons

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!