Postercampagne kosten
Wil jij voor jouw bedrijf een postercampagne gaan opzetten? Er zijn een tal van verschillende mogelijkheden om een postercampagne op te zetten. Hieronder vindt je wat meer informatie incl. de kosten voor jouw postercampagne.
Gemiddelde postercampagne kosten?
De kosten voor een gemiddelde postercampagne zit je ongeveer tussen de €1500 – €2000. Wij hanteren A0 posters voor onze postercampagnes die wij landelijk weg kunnen zetten. Het zijn zogenaamde kliklijst-postercampagnes. Deze A0 kliklijsten staan op prominente locaties verspreid door het land. Hieronder wat tarieven van diverse aantallen:
Formaat + gewicht | Oplage | Prijzen |
A0, 135 grams | 10 | € 600,00 |
A0, 135 grams | 25 | € 1.500,00 |
A0, 135 grams | 50 | € 3.000,00 |
A0, 135 grams | 100 | € 6.000,00 |
Ontwerp kosten (optie) | dubbelzijdig | € 195,00 |
”Sta op de beste hotspots met jouw postercampagne!”
De voordelen van een postercampagne
Een postercampagne heeft veel voordelen ten opzichte van alle andere marketingvormen. Een postercampagne valt onder offline communicatie. Ten opzichte van online, heeft een outdoor postercampagne 24/7 bereik op de beste locaties. Online daarentegen concurreer je enorm en ben je niet altijd zichtbaar, omdat je per aantal views betaald.
De kosten die wij bij Adverteerweb tonen zijn allemaal gebaseerd op 1 week plaatsing 24/7. Een bijkomend voordeel is dat er geen ”adblockers” in beeld komen. Op deze manier ben je dus altijd goed en duidelijk zichtbaar om jouw boodschap aan de man te kunnen brengen.
De posterlocaties
De posterlocaties zijn erg divers. Overal in het land kunnen wij jouw postercampagne verzorgen. De plekken waar de posters staan opgesteld is uiteraard over nagedacht. Ze staan voornamelijk altijd opgesteld aan en in de rand van de stad. Of je nou fietst, loopt of rijd met de auto naar de stad… je komt deze A0 kliklijsten altijd wel tegen.
Een postercampagne kan prima ingezet worden als alleenstaande campagne, maar het allermooiste is om deze campagne te gaan combineren met bijvoorbeeld bushokjes reclame. Dit maakt de boodschap die je naar buiten wilt brengen nog krachtiger, waardoor de ROI velen malen groter wordt.
Wat is de doorlooptijd?
De doorlooptijd van een postercampagne kan verschillend zijn. Waar je minimaal rekening mee moet houden is zeker wel 2 weken. Ten eerste moet er natuurlijk plek beschikbaar zijn voor jouw campagne. Daarnaast gaat het erom hoeveel posters er gehangen moeten worden.
Bij kleine oplages kunnen wij altijd wel tussendoor gaan schakelen en tweaken om jouw campagne alsnog ”last minute” er doorheen te voeren. Bij de wat grotere campagnes raden wij altijd aan het op tijd door te geven, zodat je gegarandeerd plek hebt.
Pas de juiste kleuren toe voor jouw campagne
Het is altijd van belang om je eigen huisstijl kleuren te gebruiken voor jouw campagne. Maak er 1 compleet geheel van zodat de consument meteen weet dat het om jouw bedrijf gaat. Naast dat jouw campagne goed ontworpen is en in 1 lijn staat met jouw huisstijl, is het belangrijk om te werken met een call to action.
Dit is een knop/button of een kopregel wat er meteen uitspringt. Dit kan een korting zijn, een telefoonnummer, website adres of iets anders. Het is dus enorm van belang om de call to action een andere kleur te geven dan jouw huisstijl. Kies hiervoor een algemene kleur wat de meeste mensen aanspreekt.
Waarom kiezen voor Adverteerweb
De reden waarom je zou moeten kiezen voor Adverteerweb is omdat jij niets betaald voor het gebruik van ons platform. Jij als klant betaalt dus puur alleen voor de dienst waar jij uitsluitend voor kiest. Adverteerweb heeft gezorgd voor de complete infrastructuur die in de website is geïmplementeerd, waardoor het jou in staat stelt gemakkelijker een bestelling te kunnen plaatsen.
Uiteindelijk onderaan de streep is het dus voor jou als klant een stuk goedkoper en natuurlijk erg gebruiksvriendelijk. Op deze manier willen wij een streepje voor zijn en compleet focussen op jou als klant om eventuele vragen te kunnen beantwoorden.