Table of Contents
Tips om zichtbaarheid te vergroten van mijn restaurant
Wil jij ook jouw zichtbaarheid op een goede doeltreffende manier kunnen vergroten? Met onze ervaring en kennis kunnen wij er samen voor zorgen dat jouw restaurant een nieuwe verdubbeling teweeg kan brengen qua omzet. Wil je weten hoe? Bekijk onderstaand artikel met tips om zichtbaarheid te vergroten!
Een verdubbeling aan omzet genereren
Om een verdubbeling aan omzet te kunnen genereren dien je allereerst een plan te hebben waar jij als ondernemer achter staat. We zitten op dit moment nou niet in de bloei van de ondernemersperiode vanwege covid, maar dat zou niet in de weg moeten staan. Oplossingen zijn er altijd, maar de vraag is, wil je het oplossen? Waar begin ik, welke middelen moet ik gebruiken om tot dit stuk te kunnen komen en wie helpt mij deze kennis te kunnen vergaren. Dit zijn vragen die al meteen bij je op zullen roepen als je aan een omzetverdubbeling nadenkt.
Hoe bereik ik meer klanten
Door meer klanten te genereren zul je meer omzet ontvangen. Uit jarenlange ervaring is er gebleken dat offline communicatie een enorme key factor is in het verzamelen van nieuwe klanten. De oude oldschool way of marketing is en blijft een van de ”beste” manieren van marketing maken. Een ijzeroude manier is bijv. flyers onder de autowissers plaatsen, of deur tot deur reclame om koud jouw product rechtstreeks aan de man te verkopen. Dit zijn enkele tips om zichtbaarheid te vergroten. Deze type sneeuwbal effecten creëert een enorme impact, waardoor de sneeuwbal vanzelf gaat rollen, oftewel mond tot mond reclame.
Oud en ijzersterke reclame
Dit zijn prima marketing manieren om uit te voeren. Nog steeds! Je kunt zelfs doelgericht te werk gaan, door jouw specifieke doelgroep te benaderen op parkeerplaatsen van de IKEA, waar iedereen vervolgens opzoek is naar een nieuwe inrichting voor het huis. Of een bouwmarkt waar mensen spullen kopen om direct mee aan de slag te gaan. De parkeerplaats doelgroep is ”actief” en zijn dus warme leads.
Voordeel van deze manier van marketing is dat je het zelf gratis uit kunt voeren, zonder tussenkomst van derden, waar je een hoop budget mee kwijt bent. Tevens is deze manier van marketing maken een perfecte verlengstuk van andere offline communicatie uitingen.
Onze ervaring in het offline circuit
De tijd leert dat niet alleen online stevig in zijn schoenen staat, integendeel zelfs, want offline marketing blijft een van de betere middelen als het gaat om een boodschap naar buiten te brengen. Als je alleen al kijkt naar het dagelijks aantal passanten wat voorbij loopt/fiets/rijd langs de drukke reclameborden, dan gaan je nekharen overeind staan van hoeveel het er zijn. In een korte tijd een boodschap overbrengen naar de massa werkt uitstekend via wegreclame. De 2-kantsborden langs de weg zijn bedoeld voor automobilisten die zowel van beide kanten aan komen rijden. Zodra je deze borden rondom de binnenstad plaatst langs de wegen, dan weet je dat je goed zit! Iedereen die zowel in- als uit de stad rijdt met de auto, ziet hoe dan ook de reclame voorbij komen.
Hoe meer bereik hoe meer leads
Het is de kunst om reclame op een goede pakkende manier naar buiten te brengen. De boodschap moet kort, helder en duidelijk zijn zodat het blijft hangen. Om de 2-kantsborden te versterken, is het een optie om gebruik te maken van billboards. Deze reclamereuzen langs de weg zijn eigenlijk een soort grote add-blockers die niet weg te klikken zijn die vervolgens prominent in beeld komen.
Zodra deze borden allemaal actief staan kun je de campagne vervolgens gaan versterken met advertenties in de krant gecombineerd met een flyer verspreiding huis aan huis in het totale gebied van jouw restaurant. Op basis van deze 4 elementen zul je binnen no-time op de kaart staan en zul je versteld zijn van het resultaat.
Houdt er rekening mee dat dit een ultieme vorm van complete marketing is. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om bijv. alleen voor de kranten advertenties te gaan gecombineerd met een huis aan huis flyer verspreiding. Ook hier boek je prima resultaten mee!
Conclusie
Door uitgebreid een offline campagne in te zetten kun je in een relatief ”korte” periode je omzet al verdubbelen. Kijk wat je budget is en wat je er in wilt steken. Het is uiteindelijk de kunst om dit slim aan te pakken om er vervolgens meer winst uit te kunnen halen, want daar doe je het tenslotte voor. Voor meer vragen over dit onderwerp kun je ten alle tijden contact met ons opnemen.