De voordelen van direct mail
Direct mailing brengt verschillende voordelen met zich mee. Bij Adverteerweb kunnen wij jouw direct mail campagne volledig van begin tot eind regelen. De voordelen van een direct mail zijn o.a. om het contact te versterken zowel met prospects, jouw bestaande klantenbestand en uiteraard nieuwe kanten die je wilt verwelkomen. Bekijk hieronder alle voordelen op een rijtje.
Wat zijn de voordelen van een direct mail precies?
Verschillende mogelijkheden: Dat direct mail verschillende mogelijkheden heeft wat betreft diverse uitingen is inmiddels wel bij 70% van de ondernemers bekend. Dit grote aantal is enorm ten opzichte van andere marketingvormen die gemiddeld gebruikt worden bij diverse ondernemers. De verschillende mogelijkheden wat direct mail betreft is dat je letterlijk iedere kant op kunt gaan met jouw boodschap zolang het maar geadresseerd is. Door het te personaliseren spreek jij jouw doelgroep persoonlijk aan.
Meetbaar instrument: Direct mail is ook goed meetbaar. Een erg belangrijk onderdeel als het gaat om een marketingcampagne in te zetten. Ondernemers willen weten wat ze kopen en wat het uiteindelijke resultaat hiervan is, door te ”meten”. Je kunt dit op verschillende mogelijkheden toepassen bijv. om er een kortingscode aan toe te passen die ingewisseld moet worden, of het nou fysiek of online ingediend moet worden.
Tastbare mailing: Tegenwoordig de tijd is email marketing ook ontzettend populair. Dit is de digitale tegenhanger van een fysieke mailing, zoals direct mailing of direct marketing. Het voordeel ten opzichte van een digitale mailing is dat het tastbaar is, wat persoonlijker aanspreekt, waardoor er op deze manier een stuk hogere conversie gedraaid kan worden.
Persoonlijke mailing: Het uiteindelijke doel van een direct mailing is dat het persoonlijk gericht is aan jouw (vaste) doelgroep. Dit is ook de reden waarom het zo interessant maakt voor ondernemers. Je kunt zowel bestaand en nieuwe klanten ”persoonlijk” aanspreken middels een direct mailing.
”Regel jouw complete direct mail campagne in 5 stappen. Zowel in Nederland als in België”
Let op de valkuilen
Doordat het persoonlijk aanspreken van een direct mailing versturen zo interessant maakt, zijn er toch bepaalde stukken waar je echt rekening mee moet gaan houden. Dit wordt anders als een valkuil gezien en dat is zonde, want je wilt natuurlijk uitsluitend het beste rendement uit jouw campagne halen. Veel ondernemers hebben namelijk te maken met een verouderde database van klanten, die niet meer up-to-date is, waardoor je misverstanden krijgt. Verouderde telefoonnummers, email-lijsten en adresgegevens, waar uiteindelijk de daadwerkelijke direct mail naartoe verstuurd moet worden. Houdt er dus altijd rekening mee dat je met een up-to-date lijst werkt.
Wat zijn de beste pijlers
Korting: Dit onderdeel is erg belangrijk als het gaat van persoonlijk aanspreken van jouw (huidige) klantenbestand. Een tekstuele mailing met puur alleen informatie, spreekt bij de meeste mensen niet aan en wordt vervolgens in de prullenbak gegooid, waardoor je er vervolgens geen conversie uit haalt. Dat is dus erg jammer. Werk met een kortingsknaller waar je eigenlijk niet omheen kunt. Mensen zullen blij verrast zijn, waardoor er een grote groep het zal gaan inleveren.
Periode: De periode is misschien wel het allerbelangrijkste van jouw hele direct mail campagne. Verstuur niet lukraak een direct mail, maar hang het aan een (feest) datum, waardoor je kunt inspelen met jouw direct mailing. Of je nou te maken hebt met een opening of een bepaalde feestdag, probeer het ergens aan te relateren.
Exclusiviteit: Een direct mailing is een ideale marketingboodschap waarmee je exclusiviteit met zich mee kan dragen. Heb je een nieuwe parfum op de markt gebracht, doe er dan een tester bij in. Heb je te maken met een feestelijke opening, gooi er dan confetti bij in. Alles wat fysiek sterk naar voren komt brengt aandacht met zich mee, waardoor de exclusiviteit gewaarborgd blijft. Dit brengt een hoge conversiescore met zich mee!
Persoonlijk: Het stukje persoonlijkheid is de pijler wat het verschil maakt ten opzichte van een ongeadresseerde mailing. Zodra jij als consument persoonlijk wordt aangesproken, raakt dit jou vele malen meer dan dat je wordt aangesproken met een ongeadresseerde mailing. Het wil niet zeggen dat het niet helpt op basis van een ongeadresseerde mailing, maar persoonlijk aangesproken worden brengt de conversie weer naar een next level.
Deze 4 opgenoemde voordelen van een direct mail zijn dus van cruciaal belang. Erg belangrijk dus om deze aandachtspunten mee te nemen zodra je gaat beginnen met een direct mail versturen. Zonder deze 4 aandachtspunten zal jouw conversie een stuk lager uitvallen dan als je deze punten wel mee neemt in jouw campagnestrategie. Uiteraard is het altijd mogelijk om samen met ons deze punten te bespreken en vervolgens te verwerken in jouw campagne.
Gemiddelde kosten van een direct mailing
Direct mailing | Nederland | Belgie |
250 stuks | € 302,50 | € 444,25 |
500 stuks | € 505,00 | € 788,50 |
1000 stuks | € 910,00 | € 1.477,00 |
Waarom kiezen voor Adverteerweb
De reden waarom je zou moeten kiezen voor Adverteerweb is omdat jij niets betaald voor het gebruik van ons platform. Jij als klant betaalt dus puur alleen voor de direct mail. Adverteerweb heeft gezorgd voor de complete infrastructuur die in de website is geïmplementeerd, waardoor het jou in staat stelt gemakkelijker een bestelling te kunnen plaatsen. Uiteindelijk onderaan de streep is het dus voor jou als klant een stuk goedkoper en natuurlijk erg gebruiksvriendelijk. Op deze manier willen wij een streepje voor zijn en compleet focussen op jou als klant om eventuele vragen te kunnen beantwoorden.