Direct mail met kortingscode versturen
Zodra je gaat beginnen een direct mail met kortingscode te verzenden dan kies je ervoor om nog meer op te vallen. Nederlanders zijn dol op kortingen en worden dan dus ook veel sneller gelezen mocht er een kortingsbon op de mat vallen. Wij geven je een paar tips in onderstaand artikel hoe je binnen no-time tientallen klanten kunt verwelkomen.
Wat zijn de voordelen van een direct mail met kortingscode
Zodra je gaat experimenteren met een kortingsbon of voucher kan dat tot succes leiden. Met kortingen trek je klanten aan. Hoe meer korting des te meer klanten aan je vast gaan binden. Op deze manier geef je de klant net dat extra zetje die hij nodig heeft om over te gaan tot aankoop. Het is goed om zowel bestaande als nieuwe klanten naar je toe te trekken middels zo’n experiment. Hoe meer mensen je uiteindelijk bereikt, hoe hoger de conversie.
Meetbare resultaten
Het is tevens een soort meetinstrument, waardoor je de bonnen online of fysiek in de winkel kunt gaan verzilveren. Je meet precies hoeveel kortingscodes er daadwerkelijk zijn ingewisseld en of het tot succes zal leiden. Mocht het positief uitpakken, dan kun je dit vaker in gaan zetten. Het bijkomend voordeel is dat het een direct mail is en geen flyer in het folder pakket. Hij valt gepersonaliseerd en los op de deurmat, waardoor de conversie percentages vele malen hoger op kunnen lopen in tegenstelling tot het folder pakket.

Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan
Voor welk bedrijf is dit interessant
Dit kan uitermate geschikt zijn voor bedrijven als restaurants die hun klanten persoonlijk willen benaderen doormiddel van een direct mail met korting met daarin een exclusieve voucher inbegrepen, of een kledingwinkel die hun vaste klanten op deze manier wilt behouden. Het geldt praktisch gezien voor ieder bedrijf die een mooie klantenbestand heeft opgebouwd. Sportscholen daarentegen kunnen bijv. nieuwe klanten aanspreken die onlangs zijn verhuist naar een nieuwbouwwijk waar de sportschool om de hoek zit gelegen.
Doelgroep analyseren
Verspreiden op postcodeniveau is in tegenstelling met direct mailing vergelijkbaar als schieten met hagel. Met het analyseren van jouw doelgroep kun je precies targetten wie je wilt gaan bereiken. Je kunt werken vanuit jouw klantenbestand die je in de loop der tijd hebt opgebouwd. Je kunt er ook voor kiezen een gericht gebied te verspreiden, waarvan je weet dat daar je klanten zitten.
Resultaten beoordelen
Nadat er een verspreiding heeft plaatsgevonden is het altijd van cruciaal belang dit na te gaan meten hoe erop is gereageerd. Zijn het bijv. meer vrouwen dan mannen die erop hebben gereageerd? Zijn er meer mensen uit een bepaalde wijk die erop hebben gereageerd? Allemaal belangrijke informatie om te gaan verzamelen om dit mee te nemen in je volgende campagne mailing. Duidelijke heldere informatie voor je bedrijf is erg belangrijk, want zo weet je uiteindelijk wie precies je doelgroep is en waar ze vandaan komen.
Conclusie
Dat direct mail met korting versturen geniaal is dat weten wij inmiddels. Ga na of je het medium vaak zou willen inzetten of eenmalig. Wij van Adverteerweb kunnen jou daar perfect in bijstaan. Wij halen het maximale uit jouw campagne en budget.