Direct mail versturen is best sexy. Bekijk hier waarom!
Veel mensen vragen zich af wat direct mail nou precies is en wat het voor je bedrijf kan betekenen. Als de voorkeur uitgaat naar diverse offline kanalen, dan komt eerder een flyer naar boven die huis aan huis wordt verspreid of een advertentie in de krant, maar geen direct mail. Toch is het verstandig te verdiepen in het fenomeen direct mail. In de loop der tijd van het bestaan van je bedrijf heb je in de meeste gevallen een klantenbestand opgebouwd.
Alle bestellingen die je tot nu toe hebt gekregen worden uiteraard de naw gegevens van achter gelaten. Deze gegevens zijn van uiterst belang als je de klanten nog eens een keer persoonlijk wilt gaan benaderen, door een direct mail te versturen. Met deze gegevens kun je een boodschap versturen naar de klant, met als doel de klantenbinding te versterken en uiteraard te behouden. Het is dus belangrijk aandacht te blijven geven aan klanten die ooit in het verleden een bestelling bij je hebben geplaatst.
Wat wij aanraden
Wij raden aan 1x per jaar minimaal een direct mail te versturen. Dit uiteraard met de achterliggende gedachte dat zodra de mailing aankomt het nog enigszins vers in het geheugen zit van de klant, die het nog weet eerder in het jaar een bestelling had gedaan. De klant waardeert dit en bewaard grotendeels de boodschap die jij hebt verstuurd. Dit worden ook wel ”triggers” genoemd. Je probeert van de klant weer een warme lead te maken, om vervolgens over te gaan tot conversie.
Hoe gaat het precies in zijn werk
Adverteerweb is een specialist als het gaat om direct mails te versturen. Je hebt diverse soorten direct mails. Bijgaand de opsomming die wij jou kunnen bedienen:
- Verzendkaart
- Seal Mailpack
- C4 envelop met venster
- C4 envelop zonder venster
- C5 envelop met venster
- C5 envelop zonder venster
Verzendkaart
Bij een verzendkaart kun je de keuze maken om 1 poststuk te versturen. Puur alleen bestaande uit een flyer of een folder. De naw gegevens worden op de flyer/folder gepersonaliseerd en gereed gemaakt voor verzending. Uiteraard tegen bijkomende kosten is het de mogelijkheid om een design door ons te laten ontwikkelen. Je kunt het design ook kant-en-klaar aanleveren. Dit kun je aanleveren doormiddel van ons eigen upload systeem.
Seal Mailpack
Seal mailpack behoort tot de interessantste direct mailings van het nest. De naam zegt het eigenlijk al. Het is een complete mailpack, wat geseald wordt verpakt. Je hebt de mogelijkheid om meerdere documenten erin te vervaardigen. Beginnend met een persoonlijke A4 brief, gecombineerd met een flyer en uitsluitend een folder er aan toegevoegd. Boordevol informatie toegevoegd aan het pakket, wat perfect is voor de klant om van de juiste informatie te kunnen voorzien.
De enveloppen
De keuze tussen de A5 en A4 enveloppen heeft te maken wat voor document je erin wilt plaatsen. Je kunt ervoor kiezen dit met of zonder venster te laten doorvoeren. Mocht er de keus zijn om de envelop eveneens mee te willen laten bedrukken, is dat uiteraard geen probleem voor ons. De kunst is om het zo persoonlijk mogelijk te maken. Dat is uitsluitend de kracht van een goede direct mail.

Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan
Het voordeel van een direct mail versturen
Het grote voordeel is dat een direct mail persoonlijk is. Het is een persoonlijke boodschap die je wilt overbrengen naar je klanten, doormiddel van een bedankje, een korting die je wilt geven bij de volgende bestelling of iets anders. Je houdt de relatie in stand. Je kunt altijd wel opzoek gaan naar nieuwe klanten en daar de volledige focus op inrichten, maar het is net zo belangrijk en een kunst op zich, om vaste klanten te behouden.
Waarom bij Adverteerweb bestellen
De kracht van wat wij jou kunnen bieden is dat wij een tool hebben ontwikkeld, waar je in 5 stappen een bestelling gereed kunt maken. Mocht je een bepaald budget ter beschikking hebben, dan kun je doormiddel van onze tool precies inzage krijgen van de kosten. Zo kun je dus zelf bepalen hoe groot je direct mail moet worden en hoe uitgebreid je het wilt laten inzetten. Je hebt uiteindelijk alles zelf in de hand, zonder enige tussenkomst van een partij die alles op offertebasis uitrekent.
Conclusie
Dat het raadzaam is als je op de langer termijn wilt bouwen aan een stevige relatie met je klanten is dus geen geheim. Houdt goed voor ogen wat jouw budget hierin is en stel grenzen. Als je het goed wilt uitpakken, raden wij je aan 1x per jaar een direct mail te versturen.