Folders verspreiden voor mijn makelaardij
Folders verspreiden voor jouw makelaardij kan veel opleveren. Uiteraard is het een mooie manier van (nieuwe) woningen presenteren, maar ook om zowel de inkoop- als de verkoop te stimuleren. Waar de meeste makelaars hun advertenties in de krant zetten -wat uiteraard ook een goede optie is- val je wel meer op met een folder. De mensen hebben dan wat tastbaars in handen ipv een advertentie in de krant, tussen alle andere advertenties. Bekijk in dit artikel de mogelijkheden en frisse tips die jou meer gaan opleveren dan wat je nu doet!
Table of Contents
Waarom folders verspreiden voor mijn makelaardij?
De makelaardij is continue in beweging. Het aantrekken van huizen in jouw portfolio en het verkopen van jouw portfolio. Met het verspreiden van folders trek je zowel nieuwe woningen aan als de stimulering van de verkoop van jouw portfolio. Dit proces kan dus versnellen dankzij het verspreiden van folders.
De meeste makelaars denken dat ze prijstechnisch voordeliger uit zijn middels een advertentie in de krant, maar niet is minder waar. Bijkomend voordeel met het verspreiden van een folder is dat je diverse mogelijkheden hebt om te gaan verspreiden.
- Het reguliere folderpakket
- In de krant mee verspreiden
- Separaat verspreiden (los op de deurmat)
Elke verspreiding heeft uiteraard een eigen prijskaartje, maar dit geeft al aan dat je niet gebonden bent aan een advertentie vast in de krant.
Waar verspreid ik mijn folders?
Het is uiteraard belangrijk van te voren te weten waar je doelgroep zich bevindt. Heb je een woning van een bepaalde prijsklasse wat hoger is dan het gemiddelde, dan is het verstandig de folder in een bepaalde wijk te laten verspreiden ipv een achterstandwijk. Met de online tool op onze website kun je op basis van postcodes of plaatsen het aantal huishoudens berekenen. Zo is de minimale afname 15.000 die afgenomen dient te worden.
Naast de verspreiding van de flyers kunnen wij altijd nog extra balie exemplaren regelen, die je prominent op de toonbank neerlegt. Deze kunnen klanten meenemen bij binnenkomst of je geeft ze mee, om de woningen nog extra onder de aandacht te brengen.
Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan
Wat voor een formaat moet ik hanteren
De formaten beginnen al bij een A5 formaat. Dat is de helft van een A4 print papiertje. Uiteraard de A4 waar boordevol informatie opgezet kan worden aan zowel de voor- als achterkant in full colour. Wat je de laatste steeds meer ziet zijn de A3 folders gevouwen naar A4. Dat zijn 4 zijdes van A4 formaat, waar je enorm veel informatie op kunt zetten. Een deel over jezelf als makelaarskantoor, een verkoop gedeelte en op de achterkant de contact mogelijkheden. Hoe groter het formaat des te meer je opvalt bij de massa.
Wat voor boodschap zet ik er precies op
Het is uiteraard belangrijk dat je wat te melden hebt. Mocht je 10 huizen in de verkoop hebben, plaats deze woningen dan prominent op de voorkant. Ook is het een idee om verkochte woningen erop te zetten met de doorlooptijd van de verkoop. Dit trekt namelijk weer nieuwe kopers aan om hun woning bij jou als makelaardij onder te brengen. Want ga bij jezelf na, zodra je je eigen woning in de verkoop zet wil je er het liefst zo snel mogelijk van af. Ook helpen handigheidjes als ”gratis advies gesprek”, hetzij online of fysiek. Dit zijn goede triggers om in het design te verwerken.
Wie regelt het ontwerp van mijn folder?
De meeste makelaarskantoren hebben een eigen stijl en leveren het ontwerp kant en klaar aan. Mocht je niet in het bezit zijn van een ontwerp, dan kan Adverteerweb tegen meerkosten van €195 ex btw een ontwerp voor je maken. Lever daarbij de foto’s aan, de teksten en een omschrijving van hoe het ontwerp er ongeveer uit moet komen te zien. Wil je een speelse uitstraling of meer gaan voor een luxe uitstraling. Denk daarbij goed na om wat voor huizen het precies gaan, zodat je op deze manier daarop gaat inspelen.
Conclusie
Het jaar 2021 is nog niet zolang begonnen, dus je kunt altijd overwegen de keus te maken om van krant naar flyer toe te switchen. Bekijk wat er in je marketingbudget past en ga op deze manier de vergelijking aan. Een folder verspreiding zoals eerder aangegeven is tastbaar, full colour bedrukt en 2 kanten zichtbaar. Het is dus zeker de moeite waard om hier verder in te gaan verdiepen mocht je dit nog niet hebben gedaan.
Wij van Adverteerweb kunnen je van begin tot eind bijstaand bij dit gehele proces. Wij proberen altijd het maximale uit je campagne te halen tegen ieder budget.