• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

Grensoverschrijdend gedrag in de reclame. Waarom niet!

Grensoverschrijdend gedrag in de reclame. Waarom niet!

bushok reclame


Uiteraard zijn er afspraken gemaakt van wat wel en niet kan qua bushokje reclame. Als je praat over grensoverschrijdend gedrag dan is dat ongebruikelijk in de openbare ruimte. Dit kan leiden tot bepaalde gevolgen. In het verleden werd er een campagne landelijk ingezet voor een ”tweede liefde”. Dit kan extreme gevolgen hebben, omdat mensen onbewust worden uitgenodigd om juist te gaan flirten, wat vervolgens weer kan leiden dat gezinnen uit elkaar gaan.

Mede-eigenaar Erik Drost van Second Love is het daar ook mee eens, maar zo zegt hij: ‘Mensen die bij ons komen zijn die fase voorbij, die hebben dat al geprobeerd, soms jarenlang, en het is niet gelukt. Uiteindelijk zoeken ze iets anders, dus ik vind de tekst ook een beetje naïef.’


Wat voor onderwerp wil je uitstralen als bedrijf

Het is goed om een verhaal neer te zetten wat kracht geeft aan het merk. Negatieve reclame kan natuurlijk ook weer een positief effect hebben. Als je praat over grensoverschrijdend gedrag, wordt dat laten zien in alle krantenkoppen en nieuwswebsites. Een betere gratis reclame heb je immers niet! Suit Supply werkte in het verleden echt op het randje. De reclames werden wel getoond in het straatbeeld, maar het deed destijds veel stof doen opwaaien.

De hele campagne werd landelijk uitgerold met daarin naakte vrouwen in de hoofdrol. Deze reclame valt natuurlijk ontzettend op en heeft veel bekijks, want wie kijkt er niet even achterom als je een mooi vrouw ziet lopen die schaars gekleed is. Het is een slimme zet, want er wordt landelijk over gesproken en diverse media pakken het op.

Het bericht van Parool destijds: Dat er in Amsterdam posters op straat waren beplakt met maandverband. Critici vinden de reclamefoto’s seksistisch. ‘Er is wel wat aan de hand in Amsterdam’, reageert De Jong. ‘Want wij zijn inmiddels ook al met de dood bedreigd. Dus als ik dan mag kiezen, dan zou ik liever voor maandverband en onderspuiten kiezen.’

bushok reclame

omzet brochure

 

Wij houden van praktische tips 😏

Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Naam(Vereist)


Reclame Code Commissie

in 2011 ontving de Reclame Code Commissie wel 114 klachten omdat er een poster was te zien waarop een vrouw van achteren genomen werd door een man in pak onder het genot van een kop koffie, om maar een voorbeeld te noemen van een van de posters van de campagne.



Conclusie

Denk goed na over je boodschap en wat je wilt uitstralen als bedrijf. Ga je voor safe of net op het randje reclame maken, wat eveneens tot een positief effect kan leiden. Wij van Adverteerweb ontwerpen ook campagnes van begin tot eind en kunnen jou kracht bij staan als het gaat om het bouwen van complete campagnes.

Recent Nieuws
Adverteren in België?
Bereik Jouw Doelgroep met Effectieve Reclamecampagnes Wil je adverteren in België en jouw merk, product of dienst onder de aandacht brengen van een breed
Campagne kosten
Wat Kost een Effectieve Marketingcampagne? Een succesvolle marketingcampagne kan jouw merkbekendheid vergroten, leads genereren en de verkoop stimuleren. Maar wat zijn eigenlijk de campagne
Meest bekeken
Landelijke campagne regelen
Landelijke campagne regelen   Een landelijke campagne regelen kan nogal tijdrovend zijn. Als organisatie wil je natuurlijk alles het liefst in eigen hand hebben
Promotieteam inhuren
Waarom het Onmisbaar is voor je Marketingcampagnes Het inzetten van een promotieteam kan het verschil maken tussen een standaard marketingcampagne en een indrukwekkende, onvergetelijke
Succesvolle offline merkstrategie
Succesvolle offline merkstrategie In het digitale tijdperk waarin we leven, lijkt het soms alsof alles online gebeurt. Toch blijft een sterke succesvolle offline merkstrategie

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Volg ons

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!