Table of Contents
Abri’s reclame ingezet door Rotterdamse dierentuin
De noodlijdende dierentuinen in ons land hebben het zwaar te voortduren in tijden van deze pandemie. De eerste 2 steunpakketten boden onvoldoende steun, omdat er vrijwel niet werd gekeken naar de hoogte van de lasten van de dierentuinen, zoals het verzorgen van de dieren. Dierentuinen lijden enorme verliezen tijdens deze pandemie en kunnen nauwelijks bezuinigen op de hoge vaste kosten voor dierverzorging en noodzakelijk onderhoud. In het derde steunpakket heeft de overheid nu maximaal 39 miljoen toegezegd aan de dierentuinen.
Livestreams in Rotterdam
Diergaarde Blijdorp heeft een initiatief opgezet, doormiddel van een samenwerking met JCdecaux om een livestream te verbinden met de dieren in het park doormiddel van abri reclame. De livestreams zijn te volgen op vijf bekende locaties in de Rotterdamse binnenstad. Ondanks de maatregelingen die nu spelen, is dit een hele unieke ervaring die gedeeld kan worden. Om Blijdorp te steunen hebben zij een QR-code geïntegreerd in de live beelden, om een donatie uit te kunnen voeren doormiddel van een Tikkie.
”Zo kan het publiek op de Coolsingel meekijken met de leeuwen, naar de haaien en zeeschildpadden bij de Markthal, de aapsoort gelada zien bij de Koopgoot, de olifanten bewonderen op Eendrachtsplein en de gieren op het Schouwburgplein” en dat allemaal met de abri’s reclame.
Diergaarde Blijdorp opent op tijdelijke locatie: wilde dieren in centrum Rotterdam! Dankzij speciale technologie zijn deze vijf diersoorten in de voorjaarsvakantie te zien op reclamedisplays in de binnenstad. Lees meer en download de route op https://t.co/Nl4IrK9Ng2
— Diergaarde Blijdorp (@RotterdamZoo) February 17, 2021
Steun Diergaarde Blijdorp
Door jouw bedrijfsnaam te verbinden met een bijzonder diersoort of plant adopteer je op deze manier een stukje natuur in Diergaarde Blijdorp. ” uw steun draagt u bij aan het welzijn van onze dieren én aan natuurbehoudsprojecten voor het beschermen van hun natuurlijke omgeving. Door uw adoptie kunnen we bovendien zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met bijzondere dieren en planten.”