Hoe werkt een Marketing Funnel?
De basisprincipes van de marketingtrechter zijn in wezen hetzelfde als altijd, maar de meest effectieve tools en strategieën om ze te gebruiken zijn tegenwoordig heel anders. In dit bericht bekijken we wat de Marketing Funnel tegenwoordig echt betekent voor jou als bedrijf en hoe jij deze kunt gebruiken om de offline verkoop te vergroten.
Wat is de marketingtrechter?
De marketingtrechter beschrijft in feite de belangrijkste fasen die een consument moet doorlopen voordat hij iets koopt. Mensen worden niet zomaar wakker en dan vervolgens besluiten een nieuwe televisie te kopen.
Laten we eerlijk zijn, mensen kopen allerlei dingen die ze niet nodig hebben. En een van de belangrijkste redenen waarom mensen dingen kopen die ze niet nodig hebben, is omdat de beste professionals de reis van de consument begrijpen. Niet alleen dat, ze weten ook hoe ze deze reis moeten beginnen en begeleiden consumenten er doorheen.
”Tactisch te werk gaan is key”
De AIDA-trechter
Interesse: zodra mensen jouw aanbod kennen, moet jij deze bekendheid omzetten in interesse.
Een funnel marketing vandaag de dag?
De huidige fases van funnelmarketing zijn:
Conclusie