• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

Hoe werkt een offline marketing funnel?

Hoe werkt een Marketing Funnel?

 
 

De basisprincipes van de marketingtrechter zijn in wezen hetzelfde als altijd, maar de meest effectieve tools en strategieën om ze te gebruiken zijn tegenwoordig heel anders. In dit bericht bekijken we wat de Marketing Funnel tegenwoordig echt betekent voor jou als bedrijf en hoe jij deze kunt gebruiken om de offline verkoop te vergroten.

marketingfunnel


Wat is de marketingtrechter?

De marketingtrechter beschrijft in feite de belangrijkste fasen die een consument moet doorlopen voordat hij iets koopt. Mensen worden niet zomaar wakker en dan vervolgens besluiten een nieuwe televisie te kopen.

Laten we eerlijk zijn, mensen kopen allerlei dingen die ze niet nodig hebben. En een van de belangrijkste redenen waarom mensen dingen kopen die ze niet nodig hebben, is omdat de beste professionals de reis van de consument begrijpen. Niet alleen dat, ze weten ook hoe ze deze reis moeten beginnen en begeleiden consumenten er doorheen.

 

”Tactisch te werk gaan is key”

 

De AIDA-trechter

Bewustzijn: mensen kunnen niet iets kopen waarvan ze niet eens weten dat het bestaat.

Interesse: zodra mensen jouw aanbod kennen, moet jij deze bekendheid omzetten in interesse.

Verlangen: Met het belang van de consument is de volgende fase het tot stand brengen van een emotionele band die de wens om de aankoop te doen inspireert.
Actie: Tot slot laat je consumenten zien hoe ze die wens kunnen waarmaken (teken hier, klik hier, meld je aan, etc.).
Deze eenvoudige verkooptrechter biedt een simplistisch beeld van de reis van de consument en de fasen die shoppers doorlopen voordat ze een aankoop doen.

 

marketingfunnel


Een funnel marketing vandaag de dag?

De marketingtrechter van vandaag houdt ook rekening met consumenten na de eerste aankoop. Dit is erg belangrijk omdat het erop gericht is ervoor te zorgen dat jouw huidige klanten bij jou blijven kopen en jij ook helpt nieuwe klanten aan te trekken.


De huidige fases van funnelmarketing zijn:

Awareness: het moment dat een gebruiker jouw merk, product, aanbieding, etc. voor het eerst ontdekt.
Overweging: ze zijn geïnteresseerd, maar niet klaar om nu te kopen, misschien in vergelijking met de concurrentie of wachtend op een speciale aanbieding.
Conversie: wanneer een gebruiker uiteindelijk de beslissing neemt om te kopen (hopelijk samen met jou).
Loyaliteit: Gebruikers die regelmatig bij jou kopen en het moeilijk vinden om ergens anders heen te gaan.
Belangenbehartiging: gebruikers die jou actief aanbevelen bij potentiële kopers.


Conclusie

We zullen specifieke strategieën moeten toepassen in elke fase van de marketingtrechter, bijvoorbeeld: bovenaan (bijvoorbeeld verkeer naar het web leiden), in het midden (bijvoorbeeld CRO, leads vastleggen) of in het midden lager (bijv. lead nurturing, lifetime value-optimalisatie, etc.)
 
Hoe dan ook, het is erg belangrijk om een ​​algemene strategie te definiëren om marketingtijd, energie en budget te focussen.
Recent Nieuws
Adverteren in België?
Bereik Jouw Doelgroep met Effectieve Reclamecampagnes Wil je adverteren in België en jouw merk, product of dienst onder de aandacht brengen van een breed
Campagne kosten
Wat Kost een Effectieve Marketingcampagne? Een succesvolle marketingcampagne kan jouw merkbekendheid vergroten, leads genereren en de verkoop stimuleren. Maar wat zijn eigenlijk de campagne
Meest bekeken
Tips voor een campagne
Tips voor een campagne We hebben een aantal tips die je kunt gebruiken voor jouw (nieuwe) campagne. Met deze tips ben je in elk
Beste locaties voor buitenreclame
Waar Jouw Campagne Echt Opvalt Buitenreclame is een van de meest krachtige manieren om jouw merk onder de aandacht te brengen, maar de locatie
Adverteren in België?
Bereik Jouw Doelgroep met Effectieve Reclamecampagnes Wil je adverteren in België en jouw merk, product of dienst onder de aandacht brengen van een breed

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Volg ons

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!