Wat is het gemiddelde reclamebudget
Deze vraag wordt meermaals aangekaart als het gaat om de kosten voor offline campagnes. Het gemiddelde reclamebudget verschilt natuurlijk per bedrijf. Een groter bedrijf met meer vermogen heeft natuurlijk onderaan de streep meer te besteden dan een kleine MKBer. De kunst is hoe je met beperkte middelen groots uit kunt pakken, om toch succesvol uit de verf te komen.
Reclamebudget voor marketingdoeleinden
Er is maar een antwoord op de vraag om als bedrijf te profileren tot een groot bedrijf. Antwoord = marketing. Een bedrijf zonder marketing is tegenwoordig niet meer rendabel als je ziet hoeveel bedrijven er jaarlijks ingeschreven worden bij de kamer van koophandel. Alle markten worden op z’n tijd volgeladen met meer concurrentie. Uiteraard kan dat een positieve uitwerking hebben, want concurrentie kan ook gezond zijn, omdat het je scherp houdt en de markt van een andere kant bekijkt van hoe het ook anders kan. De vraag die dan om de hoek komt kijken is dan ook; hoe val je het meeste op tussen de massa, om vervolgens een (vast) publiek voor je te winnen?
De gemiddelde kosten
Het is altijd goed om een x bedrag opzij te zetten voor jouw marketingactiviteiten. Marketing is en blijft het allerbelangrijkste voor een onderneming om door te kunnen groeien. Of het nou organisch is of betaald, dat is uiteindelijk wat voor een keus jezelf maakt. Adverteerweb is een partij die juist gespecialiseerd is in grote campagnes tegen relatief lage kosten. Bij ons kun je profiteren van kleine oplages en van onze bulkprijzen.
Dit komt vanwege de grote afnames die wij wekelijks doorvoeren, waardoor alles in ”combinatie” wordt doorgevoerd. Als je verder kijkt naar het gemiddelde reclamebudget ga er dan vanuit dat je minimaal 10% van je totale omzet weg zet voor marketingdoeleinden. Dit is een percentage die veelal wordt gehanteerd bij de meeste bedrijven. Kleinere bedrijven hebben uiteraard meer speling vanwege lage maandelijkse ”vaste laten”, waardoor er weer meer naar de marketing opgeschoven kan worden. Kortom: uiteindelijk heb je het zelf in de hand en bepaal jij uiteindelijk hoeveel budget je erin wilt stoppen.
Waarom werken met een partij als Adverteerweb
Het voordeel als je met een partij zoals Adverteerweb samen werkt, betekent dat je alles in eigen hand houdt. In 5 stappen realiseer jij jouw eigen marketingcampagne. Je trekt uitsluitend zelf aan de touwtjes, waardoor je ook zelf kunt bepalen hoeveel geld je precies uitgeeft. Het is dus niet op offertebasis, maar gelijk live zichtbaar op de website. Adverteerweb werkt zowel met kleine ondernemers, grote A-labels, franchisers en dealer gerelateerde bedrijven.
Hoogwaardige offline communicatie
Houdt er altijd goed rekening mee met wie je in zee stapt. Je hebt bepaalde bedrijven die duidelijk hun diensten kenbaar maken, maar vervolgens niet presteren naar wat er daadwerkelijk is afgesproken. Geen woorden maar daden. Bij Adverteerweb weet je direct wat je krijgt en heb je dus niet te maken met ”praatjes”, waarvan je uiteindelijk hoopt op een positief resultaat. Wij merken vooral dat klanten de laatste zelf aan de touwtjes willen trekken, om vervolgens zo overzichtelijk mogelijk te werk te gaan.