Hoeveel procent marketingbudget
Wil jij weten hoeveel procent er eigenlijk gereserveerd moet worden voor het marketingbudget binnen jouw bedrijf? Uiteraard geldt dat voor ieder bedrijf anders, maar onderaan de streep kun je er vanuit gaan dat dit voor ieder bedrijf hetzelfde geldt. Bekijk hieronder wat tips die wij je meegeven.
Wat is het gemiddelde marketing budget?
Het gemiddelde marketing budget is enorm verschillend. Bij een klein bedrijf is dat natuurlijk vele malen minder dan een groot unicorn bedrijf. Je mag het ook niet vergelijken met elkaar, maar de onderaan de streep zijn de percentages veelal hetzelfde van wat er wordt uitgegeven. Voor beginnende bedrijven wordt er altijd gewerkt met een startbudget voor de marketing.
Dit ligt meestal een stuk hoger in het begin, puur om ook de markt af te tasten. Het is daarom enorm van belang om duidelijk in kaart te brengen wie jouw doelgroep is en waar jouw doelgroep precies actief is. Zonder deze kennis stap je dus eigenlijk blanco in een markt waar je geen weet van hebt.
Je schiet dan eigenlijk met hagel en vergooi je dus jouw marketingbudget. Na een uitvoerig marktonderzoek scheelt het je al 50% in de kosten, puur omdat je doelgerichter te werk gaat.
”Klein of groot? Gemiddeld ligt het percetage op gelijke hoogte”
Het percentage voor marketingbudget
Als je kijkt naar het gemiddelde percentage dan ligt vrijwel altijd gelijk. Of je nou een klein bedrijf bent, een snelgroeiende startup of grootbedrijf. Het gemiddelde percentage ligt namelijk op 10% van de totale omzet. Zodra je dit aantal aanhoudt dan zit je eigenlijk altijd goed. Of jouw bedrijf het doet in zowel mindere als goede tijden… je kunt altijd van de 10% op aan. Zorg er dus altijd voor dat je de 10% reserveert aan marketingkosten.
De kosten voor een offline marketingcampagne
Wat betreft de kosten ligt het eraan welke vorm je wilt gebruiken op het gebied van offline marketing. Zo heb je verschillende keuzes die wij aan kunnen bieden om jouw bedrijf een mooie boost te geven. Hieronder een paar voorbeelden van offline marketing werkzaamheden die wij voor je uit kunnen voeren.
Kosten huis aan huis campagne (landelijk in te zetten)
Formaat + gewicht | Oplage | Prijzen |
A5, 135 grams | 15.000 | € 660,00 |
A5, 170 grams | 15.000 | € 675,00 |
A5, 250 grams | 15.000 | € 735,00 |
A5, 400 grams | 15.000 | € 975,00 |
Alleen verspreiden | 15.000 | € 570,00 |
Kosten bushokje reclame campagne (landelijk in te zetten)
Formaat + gewicht | Oplage | Prijzen |
Abri 1185 x 1750 mm, 135 grams | 10 | € 1.350,00 |
Abri 1185 x 1750 mm, 135 grams | 20 | € 2.700,00 |
Abri 1185 x 1750 mm, 135 grams | 50 | € 6.750,00 |
Abri 1185 x 1750 mm, 135 grams | 100 | € 13.500,00 |
Ontwerp kosten (optie) | dubbelzijdig | € 195,00 |
Kosten krant advertentie campagne (landelijk in te zetten)
Krant | Bereik | Prijzen |
Leeuwarder Courant | 153.000 | v.a. € 276,72 |
AD Utrechts Nieuwsblad | 174.000 | v.a. € 335,29 |
De Stentor | 236.000 | v.a. € 477,54 |
Brabants Dagblad | 282.000 | v.a. € 551,13 |
AD Rotterdams Dagblad | 254.000 | v.a. € 443,47 |
Een overzicht van het bereik per campagne
Het gemiddelde bereik per offline campagne kan natuurlijk verschillen van elkaar. Hieronder een klein overzicht per campagne qua overzicht:
Huis aan huis campagne
Bereik per week: 15.000
Vanaf 450,00
Ga naar de bestelpagina
Krant advertentie campagne
Bereik per week: 30.000
Vanaf 200,00
Ga naar de bestelpagina
Direct mail campagne
Bereik per week: 250
Vanaf 300,00
Ga naar de bestelpagina
Outdoor campagne/Buitenreclame
Bereik per week: 30.000
Vanaf 135,00
Ga naar de bestelpagina
De reden waarom je zou moeten kiezen voor Adverteerweb is omdat jij niets betaald voor het gebruik van ons platform. Jij als klant betaalt dus puur alleen voor de dienst waar jij uitsluitend voor kiest. Adverteerweb heeft gezorgd voor de complete infrastructuur die in de website is geïmplementeerd, waardoor het jou in staat stelt gemakkelijker een bestelling te kunnen plaatsen.
Uiteindelijk onderaan de streep is het dus voor jou als klant een stuk goedkoper en natuurlijk erg gebruiksvriendelijk. Op deze manier willen wij een streepje voor zijn en compleet focussen op jou als klant om eventuele vragen te kunnen beantwoorden.