Zakelijke post versturen
De meeste bedrijven versturen geen zakelijke post. Waarom zou je precies zakelijke post moeten versturen en wat is het voordeel daarvan? Hieronder leggen wij je uit waarom het nuttig is om zakelijke post te versturen naar jouw klanten.
Waarom zakelijke post versturen?
Het mooie van zakelijke post is dat je jouw klanten persoonlijk aanspreekt. De reden waarom je het zou moeten versturen is om de band te verstevigen om uiteindelijk de relatie te behouden. Je kunt uiteindelijk de focus leggen op het binnenhalen van nieuwe business, maar waarom zou je niet jouw vaste relaties onderhouden, want die heb je uitsluitend al binnen.
Dit is namelijk een onwijs belangrijk onderdeel van een algemene bedrijfsvoering. Het ene bedrijf kies ervoor om het digitaal te versturen en het andere bedrijf per post.
”Een persoonlijke boodschap wordt altijd gewaardeerd”
Het verschil tussen digitale post en offline post
Daar waar andere bedrijven er bewust voor kiezen het digitaal te versturen, kun jij als bedrijf een uitzondering maken om het meer traditioneler op te pakken. Het digitale landschap is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Het nadeel van digitaal post versturen is dat het al snel gezien kan worden als spam, waardoor de persoonlijkheid er snel van af is.
Zodra je ervoor kiest om een direct mail te versturen, dan ziet de klant dat je daar bewust de moeite voor hebt genomen, wat sneller wordt gewaardeerd. Het is een persoonlijke boodschap die je letterlijk in je handen vasthoudt in plaats van het kijken naar een beeldscherm.
De kosten voor het versturen van een direct mailing
De kosten van een direct mailing kunnen enorm verschillen qua prijs. Je kunt er namelijk al voor kiezen om een oplage te versturen van 500 aantallen oplopend naar bijvoorbeeld 100.000 aantallen. Hieronder een voorbeeld van diverse tarieven van wat het ongeveer kost om een direct mail te gaan versturen.
Formaat + gewicht | Oplage | Prijzen |
A5, 135 grams | 500 | € 445,00 |
A5, 135 grams | 1000 | € 840,00 |
A4, 135 grams | 500 | € 750,00 |
A4, 135 grams | 1000 | € 1.400,00 |
Ontwerp kosten (optie) | dubbelzijdig | € 195,00 |
Formaat + gewicht | Oplage | Prijzen |
Folder A5, 135 grams | 500 | € 750,00 |
Folder A5, 135 grams | 1000 | € 1.400,00 |
Folder A4, 135 grams | 500 | € 1.270,00 |
Folder A4, 135 grams | 1000 | € 2.440,00 |
Ontwerp kosten (optie) | dubbelzijdig | € 195,00 |
Waar moet ik op letten bij het versturen van een direct mail?
Je kunt een direct mail versturen met algemene bedrijfsinformatie erin, om jouw klanten op de hoogte te houden, maar er is ook een mogelijkheid om dit wat tactischer aan te pakken. Als je puur informatie verstuurd waar net iets teveel tekst in staat, dan kan het gebeuren dat de interesse verder afzwakt en vervolgens wegvalt.
Het is dus belangrijk het kort en bondig te houden met een eventuele korting/actie bij in begrepen. Op deze manier maak je er meteen een meetinstrument van en kun je achteraf checken hoeveel kortingscodes zijn ingeleverd. Op deze manier trigger je de klant enorm en wordt tevens ook gewaardeerd.
De reden waarom je zou moeten kiezen voor Adverteerweb is omdat jij niets betaald voor het gebruik van ons platform. Jij als klant betaalt dus puur alleen voor de dienst waar jij uitsluitend voor kiest. Adverteerweb heeft gezorgd voor de complete infrastructuur die in de website is geïmplementeerd, waardoor het jou in staat stelt gemakkelijker een bestelling te kunnen plaatsen.
Uiteindelijk onderaan de streep is het dus voor jou als klant een stuk goedkoper en natuurlijk erg gebruiksvriendelijk. Op deze manier willen wij een streepje voor zijn en compleet focussen op jou als klant om eventuele vragen te kunnen beantwoorden.