• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

Out of home reclame (OOH)

Out of home reclame (OOH)

 

Je hebt het woord OOH vast wel een gehoord of voorbij zien komen. Deze afkorting staat voor Out of home. Een engelse benaming wat staat voor buitenreclame. In onderstaand artikel laten wij je zien wat het is, wat je ermee kunt en eventuele tips waar je wat aan hebt.

 

 

Wat is out of home reclame? (Betekenis)

OOH reclame is eigenlijk niets meer dan een verzamelnaam als het gaat om buitenreclame. Denk aan billboards, abri’s, mupi’s en reclame langs de weg. Je hebt er dagelijks mee te maken. Sterker nog, je ontkomt er eigenlijk niet meer aan. Je merkt dat ook de term OOH steeds populairder wordt en vaker in beeld wordt gebracht, wat dus staat voor out of home. Adverteerweb biedt verschillende offline communicatiemiddelen aan, waaronder out of home diensten. Mocht je meteen al geïnteresseerd zijn in OOH en een bestelling willen maken? Klik dan hier

 

De afkomst van OOH reclame

Out of home reclame stamt af uit de middeleeuwen. Daar waar de Romeinen destijds al actief waren met out of home, is het nog letterlijk tot en met de dag van vandaag actief bij de huidige campagnes van deze tijd. Geprinte signing is de laatste tijd in vaarwater gekomen met de nieuwste technologie als het om out of home gaat. Tegenwoordig wordt er steeds vaker gesproken over digital out of home ofwel DOOH. Dit zijn de nieuwste technieken die bepalend zijn voor de toekomst. Bijkomend voordeel is dat het prijstechnisch interessanter wordt voor de adverteerder door de programmatic advertising.

 

out of home

 

Wat is digital out of home (DOOH)

Digital out of home is de digitale variant als het gaat om de standaard out of home. Het is vernieuwend, makkelijker en prijstechnisch interessanter. Doordat je niet te maken hebt met drukwerk en de plaatsing, bespaart dat enorm veel kosten en zal dit dus ook veel positiever uitpakken qua prijs. Handmatig te bedienen op afstand is een luxe als het gaat om grote billboard advertising. Als je praat over de ”populaire” objecten op het gebied van DOOH, dan moet je denken aan de grote digitale billboards langs de snelwegen en de digitale abri’s en mupi’s.

Je merkt vooral dat digital out of home actief staat in voornamelijk de grotere steden van ons land, met name de randstad. Dit vanwege de hoge kosten die het met zich mee brengt en vanwege het grote bereik dat actiever te vinden is in deze gebieden.

 

 

Kosten out of home campagne

Bijgaand hebben wij een opsomming gemaakt van de kosten voor out of home reclame. Wekelijks hebben wij out of home reclame campagnes lopen en vanuit daaruit krijgen wij dan ook veelvuldig de vraag wat nou precies de exacte kosten zijn voor zo’n grote campagne. Deze kosten zijn gebaseerd op de huidige tarieven van 2021 die wekelijks ingezet kunnen worden. Klik hier als je direct doorverwezen wilt worden naar de bijbehorende bestelpagina.

Door de grote wekelijkse afnames die bij Adverteerweb worden afgenomen, verkopen wij alles in bulk prijzen, waardoor het voor jou als klant onderaan de streep ontzettend voordelig uitpakt.

 

Kosten out of home  1 week adverteren 2 weken adverteren
5,7 mln. personen bereik € 10.000,00 € 15.000,00
11 mln. personen bereik € 20.000,00 € 30.000,00
17,5 mln. personen bereik € 25.000,00 € 35.000,00

 

Out of home campagne in 5 stappen geregeld

Het voordeel bij het afnemen van out of home campagnes is dat het in een handomdraai geregeld kan worden bij Adverteerweb. Geen langdurige offerte aanvragen, maar gewoon meteen inzien wat de prijs wordt. Je kunt het aantal borden aanpassen, de locaties doorgeven en vervolgens duidelijk aangeven wanneer de campagne tot stand moet komen. Of je nou binnen 2 weken gezien wilt worden of vastgezet wilt worden voor het einde van het jaar… niks is onmogelijk bij ons. Regel het dus snel en eenvoudig binnen een handomdraai via deze link.

 

Technische ontwikkelingen

Adverteerweb blijft zich ontwikkelen zodat we jou een zo groot mogelijk bereik kunnen bieden. Van het plaatsen van digitale billboards op nieuwe locaties tot het ontwikkelen van technische snufjes die er voor zorgen dat jouw campagne beter aansluit bij je doelgroep. Denk o.a. aan retargeting en data gedreven campagnes. Perfect timen met lopende online campagnes, op het juiste moment op de juiste plek. Daardoor kun je gemakkelijk inspelen op actualiteiten en ontwikkelingen, zoals op speciale acties, themadagen of een bepaald moment in een dag.

 

Digital out of home combineren met online

Deze twee technieken zijn ideaal om samen te vormen tot 1 geheel als het gaat om slim en groots campagne voeren. Stel het is hoog zomer, 30 graden+ en je wilt jouw nieuwe zomerdrankje promoten. Ideaal om jouw nieuwe online campagne live te zetten gecombineerd met digital out of home. Snel schakelen op het juiste moment is dus mogelijk met deze manier van reclame maken.

 

out of home

 

De (digital) out of home voorbeelden

» Abri’s en mupi’s

» A0 bordframes

» 2-kants borden

» (digitale) Billboards

» Tankstationreclame

» Snelwegreclame

 

De toekomst van buitenreclame

Digitalisering is simpelweg de toekomst. Als we kijken naar het stukje groen en duurzaamheid is digital out of home zeker de toekomst. Zoals eerder aangegeven brengt dit natuurlijk meer voordelen met zich mee, waaronder tijd, geld besparing en uitstoot voor het vervangen van de borden en masten. Daar waar het nu al steeds meer in het straatbeeld verschijnt zal het alleen maar meer toenemen de komende jaren. Daarnaast wordt de vraag naar het adverteren van buitenreclame ook steeds meer vanwege de drukte die komend jaar weer flink toe gaat nemen.

 

Gemiddelde afname van (digital) out of home

Om jouw campagne uit te laten voeren bij Adverteerweb kun je al vanaf 1 week adverteren. Wat wij gemiddeld zien qua afnames is dat er voor een campagne meestal minimaal 2 weken worden uitgetrokken om goed zichtbaar te zijn. Dit gaat gepaard met meerdere weken verspreid over het gekozen kwartaal. Om tactisch goed te werk te gaan is het belangrijk om minimaal 1x per kwartaal te adverteren obv minimaal 2 weken. Zo ben je voldoende zichtbaar en heb je grotere kans om jouw doel te bereiken.

 

Verspreid door Nederland. Samen zorgen wij ervoor dat jouw boodschap je doelgroep bereikt

 

Prijzen per direct inzichtelijk

Voor ieder onderdeel als het gaat om out of home werken wij met inzichtelijke prijzen. Je kunt spelen met het aantal en direct inzage hebben wat de prijsverandering wordt. Dit scheelt enorm qua tijd om een nieuwe aangepaste offerte aan te vragen. Wij houden van snelheid en betrouwbaarheid. Uiteraard kunnen wij jou ten alle tijden bijstaan als je ergens niet uitkomt. Wij zijn prima te bereiken om al jouw vragen te stellen! Kortom, wil je zichtbaar zijn via abri’s/mupi’s of premium displays in en rond winkelcentra, bushokjes, tankstations en snelwegen? Klik hier om dan naar de bestelpagina te gaan.

Recent Nieuws
Campagne kosten
Wat Kost een Effectieve Marketingcampagne? Een succesvolle marketingcampagne kan jouw merkbekendheid vergroten, leads genereren en de verkoop stimuleren. Maar wat zijn eigenlijk de campagne
Cameraman inhuren
Professionele Videoproducties voor Jouw Bedrijf Wil je een cameraman inhuren voor een professionele video, bedrijfsfilm of evenement? Video is een krachtig middel om jouw
Meest bekeken
Goedkoop reclame maken voor je bedrijf
Goedkoop reclame maken voor je bedrijf   Om zoveel mogelijk kosten te drukken probeer je meestal voor de makkelijkste weg te gaan. Zo ook
De 5 populairste trends voor buitenreclame in 2023
De 5 populairste trends voor buitenreclame in 2023   2020 was het jaar van de thuisbestellingen via online websites. Het was dan ook onvermijdelijk
Reclame maken in parkings
Reclame maken in parkings Ooit gedacht om jouw bedrijf te laten schitteren in parkeergarages? Reclame in parkeergarages ofwel reclame maken in parkings/parkingreclame kan echt

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Volg ons

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!