• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

Reclame maken met sinterklaas

Reclame maken met sinterklaas

 
 

Reclame maken met sinterklaas is zo gek nog niet! Bij iedere feestdag die aan het eind van het jaar plaatsvindt, zoals sinterklaas is het meestal wel logisch om hier in mee te gaan met de marketing. Hieronder in dit artikel geven we je wat tips en inspiratie om jouw sinterklaas campagne tot leven te brengen.

reclame maken met sinterklaas


Voordelen om reclame te maken met sinterklaas

Reclame is natuurlijk een ontzettend breed begrip, maar wij van Adverteerweb zijn gespecialiseerd in offline marketing. Uiteraard kun je ook kiezen voor online marketing, alleen het probleem is dat online steeds meer verzadigd begint te raken, waardoor je meer te maken hebt met (landelijke) concurrentie. Het bijkomend nadeel daarvan is dat je klikprijs hoger wordt waardoor je onderaan de streep meer moet gaan betalen voor jouw campagne.

In tegenstelling tot offline marketing is het zo dat je een bepaalde afname van een periode vastlegt. Zo kun je bijvoorbeeld een week reserveren, zonder dat daar enigszins van andere concurrentie bij komt. De plekken zijn volledig ingericht op jouw campagne zonder tussenkomst van derden. 24/7 zal jouw campagne zichtbaar zijn zonder adblockers. 

 

”Een sinterklaascampagne tactisch inzetten is key’

 

Welke mogelijkheden zijn er met offline marketing?

Wij bieden verschillende diensten aan als het gaat om offline marketing campagnes. Zo heb je mogelijkheid om jouw sinterklaasboodschap met folders te gaan verspreiden. Dit kun je op basis van postcodeniveau uitvoeren met een minimaal aantal van 15.000 huishoudens. Daarnaast bieden we verschillende mogelijkheden aan tot verspreiding. Zo heb je de mogelijkheid om jouw folder of flyer in het pakket te verspreiden met andere gezamenlijke folders.

Ook is er de mogelijkheid om mee te verspreiden met de lokale weekkrant, waar minder flyers in mee gaan, wat dus resulteert in een hogere ROI. Als laatste verspreiding bieden we enkel-separate bezorging aan. Jouw folder of flyer zal dan compleet los worden verspreid op de deurmat zonder enig ander drukwerk erbij. Dit is tevens de hoogste ROI die je maar kunt bedenken.

Naast het bezorgen van drukwerk huis aan huis heb je ook bijvoorbeeld de mogelijkheid om een abri campagne in te zetten. Abri posters die vervolgens geplaatst worden in bushokjes of mupi’s verspreid door de stad. Het voordeel van abri campagnes is dat jouw merk meteen wordt gezien als ”groots”. Een prima manier om jouw campagne een boost te geven, losgekoppeld of gezamenlijk met een huis aan huis flyer campagne.

  reclame maken met sinterklaas

 

Startdatum sinterklaas campagne uitvoeren

De startdatum is voor ieder bedrijf anders. Bij de een is het zo hoe later je de campagne inzet hoe beter en bij het andere bedrijf werkt het juist het tegenovergestelde. Meestal raden wij aan om een campagne twee weken van te voren in te zetten. Waarom? Bij twee weken geef je het op tijd aan bij de consument en kunnen ze er naar uit kijken.
 
Zodra je het een week van te voren uitvoert zouden wij dat eerder gebruiken als verlengstuk van de week daarvoor. Op deze manier maak je een solide basis voor jouw campagne en werk je met herhaling. De kracht van herhaling is natuurlijk een bekend gezegde, maar het werkt wel op deze manier. Je bindt als het ware de klant aan je vast en maakt hem warm. 
 


Wat zijn de kosten voor een sinterklaas campagne?

De koste kunnen uiteenlopen van €500 tot €500.000. Het wil absoluut niet altijd zeggen dat hoe hoger jouw budget is hoe beter je scoort. Door tactisch te werk te gaan zul je meer scoren dan als je gaat schieten met hagel. Ken jouw doelgroep en weet waar jouw doelgroep zich bevindt. Dit is enorm belangrijk mocht je veel geld uit willen geven aan een dergelijke campagne.
 
Zo kun je inderdaad al klaar zijn met €500, maar je moet je altijd beseffen dat je marketing inschakelt om inderdaad naam te maken, maar vooral om eraan te verdienen. Dus je steekt er geld in en het moet minimaal het dubbele opleveren. 
Recent Nieuws
Offline marketing uitbesteden aan een bureau
Offline marketing uitbesteden aan een bureau Waarom zou je offline marketing uitbesteden aan een bureau? In dit artikel leggen wij je uit waarom dat
Omzet laten groeien door postercampagne
Omzet laten groeien door postercampagne Wil jij ook jouw omzet een tandje bijschalen op een mooie manier van reclame maken? In dit artikel leggen
Meest bekeken
Lokaal adverteren door middel van bushokjes
Lokaal adverteren door middel van bushokjes   Prominent aanwezig zijn op A-lokaties midden in jouw stad? Dan denk je al gauw aan het adverteren
Bereik alleen maar koopwoningen
Bereik alleen maar koopwoningen   Wij krijgen dagelijks de vraag om een gesegmenteerde doelgroep te bereiken. Zo wil het ene bedrijf alleen hun vaste
Marketingstrategie bepalen
Marketingstrategie bepalen Om jouw marketingstrategie te gaan bepalen moet je vooraf goed in kaart brengen wie jouw doelgroep is en waar jouw doelgroep vandaan

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Volg ons

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!