Reclame maken voor mijn sportschool
Je hebt jouw eigen sportschool of je gaat er nou juist een beginnen? Dan is het onvermijdelijk om geen reclame te maken voor jouw sportschool. Tijdens de covid probeert iedereen zijn hoofd boven water te houden, maar dat moet je niet weerhouden om creatief door te pakken. In onderstaand artikel behandelen wij een paar punten die een positieve bijdrage leveren aan jouw sportschool. Klanten voor langere tijd blijven behouden met 1 simpele handeling!
Table of Contents
Probeer vooruit te denken
Ondanks deze zware periode moet je vooruitdenken om veranderingen teweeg te brengen. Helaas kun je niet stil gaan zitten en geld incasseren als er niets gebeurd. Om te gaan focussen op ”nieuwe” klanten is onlogisch. Probeer je huidige klanten vast te houden en steek daar energie in. Elke klant die vertrekt betekent minder inkomsten aan het eind van de maand. Daag de klant uit en trigger de klant door actief te blijven.
Welke reclameboodschap breng ik naar buiten
Om de huidige klant zo persoonlijk mogelijk te informeren kun je het beste werken met een direct mailing. Deze vorm van reclame maken is persoonlijk gericht met een eventuele boodschap. Mails versturen werkt nadeliger vanwege het feit dat het al gauw gezien wordt als Junk mail en vervolgens in de spambox terecht komen. Obv alle persoonlijke gegevens van de leden kun je een direct mailing opstellen. Speel in op de huidige situatie en kom eventueel leden tegemoet. Dit wordt enorm gewaardeerd en zal er meer solidariteit ontstaan. Zodra er wordt gekeken naar een oplossing wordt het altijd positief opgevat en zien leden dat er moeite wordt gedaan. Een voorbeeld van wat er bijv. mogelijk is:
- Klant een keus laten maken wat betreft zijn of haar abbonement
- Een presentje opsturen middels direct mailing, met het idee dat er nog aan het lid wordt gedacht
- Tijdelijke hulplijnen inschakelen om leden direct te woord te kunnen staan
Wat houdt een direct mailing in?
Een direct mailing is een persoonlijke boodschap die per post verzonden wordt. Hetzij doormiddel van een gepersonaliseerde brief of kaart of seal mailpack. Een kaart kan doormiddel van een flyer gedrukt worden met een persoonlijke boodschap erin verwerkt. Wat betreft de seal mailpack is een plastic mailpack met daarin een briefpapier, kaart/flyer met een eventuele folder.
Tevens is het mogelijk om een object erin te verwerken. Denk aan kortingsbonnen, bandjes etc. Adverteerweb kan dit voor jouw sportschool allemaal regelen van begin tot letterlijk het verspreiden op de deurmat.

Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan
Welk formaat kan ik het beste aanhouden?
Simpel gezegd; hoe groter het formaat, hoe meer informatie je er op kwijt kunt en des te meer het opvalt. A4 is een geschikt formaat om een grote doelgroep aan te spreken en veel informatie naar buiten wilt brengen. Een folder daarentegen is gevouwen en heeft 4 vlakken ipv 2 vlakken. Voor een kleine boodschap kun je het beste gaan voor een A5 kaart en voor veel informatie kun je het best overstappen naar een seal mailpack.
Hoe maak je een goede indeling
Werk in dit geval met een ”call to action”. Het is belangrijk dat de boodschap duidelijk naar de klant gecommuniceerd wordt en vervolgens blijft hangen. Mocht je gaan voor een enkelzijdige A4 flyer, houdt de voorkant dan strak doormiddel van een foto en de achterkant gebruiken voor een call to action. Geef de klant een keus betreft zijn of haar abonnement. Het lid heeft nu iets fysieks in handen waar ze wat mee kunnen. Tevens maak je het krachtiger een tijdelijke ”noodlijn” op te zetten voor ”rechtstreekse” vragen.
Hoe lever ik mijn ontwerp aan?
Het ontwerp kun je bij ons kant en klaar aanleveren via het online upload systeem bij stap 5. Mocht je niet in het bezit zijn van een ontwerp, dan is er ook de mogelijkheid dat wij een ontwerp kunnen maken. Dit is mogelijk voor een meerprijs van €195 ex btw.
Conclusie
Een direct mail versturen naar je leden is dus een goed recept om de klanten warm te houden en persoonlijk te informeren. Kom creatief uit de hoek en verras je huidige leden met de tips die wij je gegeven hebben. Dit zal nogmaals gewaardeerd worden en zo zul je ook in de toekomst serieus genomen blijven worden. Dit zijn hele belangrijke aspecten om je sportschool goed staande te blijven houden. Adverteerweb kan jou hierin bij staan van begin tot eind.