• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

Nieuwe klanten werven voor jouw kapsalon

Share

Nieuwe klanten werven voor jouw kapsalon

 

Heb je een bestaande kapsalon of ga je er een beginnen? Dan is natuurlijk de eerste vraag die je bij jezelf stelt hoe je nieuwe klanten gaat werven voor je kapsalon. Er zijn een tal van mogelijkheden om dit te gaan doen. In dit artikel leggen wij je precies uit wat de mogelijkheden zijn om van 0 naar 100 vaste klanten te gaan.

 

nieuwe klanten

 

Binnen een jaar van 0 naar 100 vaste klanten per maand

Stel, je bent starter en net begonnen met het openen van je nieuwe kapperszaak. Wil je eenpitter blijven, of wil je groot worden en medewerkers in dienst nemen om vervolgens meer omzet te kunnen genereren. Als je uitgaat van het laatste, dan hebben wij een techniek die al veelvuldig gebruikt is in de kappersbranche om tot dit aantal te komen. Alles is mogelijk en wij kunnen je daar eenvoudig bij helpen.

 

Waar begin ik om mijn doel te kunnen bereiken?

Ga bij jezelf na wat voor boodschap jij als kapperszaak naar buiten wilt brengen. Zo heb je namelijk verschillende soorten kapperszaken, waar de een zich richt op de 50 plussers en de ander zich richt op de jeugd. Zo kun je ook nog inspelen op een bepaalde stijl door een specialist te worden in jouw vakgebied. Het is dus belangrijk dat je weet wat voor doelgroep je wilt aanspreken en op basis daarvan kun je pas echt gaan beginnen om klanten aan je te verbinden.

 

Voor ieder budget is er een oplossing

Je moet altijd nagaan wat voor budget er is om een campagne te laten uitvoeren. Er zijn verschillende manieren om dit aan de man te kunnen brengen, maar bij ieder plan zit een ander prijskaartje aan verbonden. Met het budget wat vrijgesteld is voor de marketing, kan Adverteerweb je prima verder bij helpen. Wij kijken naar wat er mogelijk is om het hoogst haalbare uit jouw campagne te halen, desnoods met beperkte middelen.

 

 

Wat is de juiste marketingstrategie

Wij zijn inmiddels bekend met de kappersbranche en hebben vele kappers mogen verwelkomen als het gaat om klantenbinding. Zo hebben wij opdrachten uitgevoerd voor kleine en grote kapperszaken. Wat ons in de loop der tijd opviel is dat steeds meer kappers kozen voor 1 marketinginstrument. Zo zijn er kappers geweest die bushok reclame hebben afgenomen en krant advertenties. Hetgeen wat het beste uit de lijst kwam was toch wel het verspreiden van flyers. Dit medium is zo immens krachtig en zo flexibel, dat je er geheid een grote groep klanten mee uit kan halen.

Zo biedt Adverteerweb 3 verschillende soorten verspreidingsmogelijkheden aan om het vervolgens op de deurmat te krijgen. De opsomming is als volgt:

  • Reguliere folderpakket
  • Met de krant mee
  • Separaat verspreiden (los op de deurmat)

Deze 3 vormen zijn de krachtigste vormen van verspreiden die er zijn. Verschillende prijsklasse met verschillende resultaten.

 

Reguliere folderpakket

In dit pakket wordt je samen met een andere groep folders verspreid in het gezamenlijke seal pakket. Deze bedrijven die mee worden verspreid kunnen lokale bedrijven zijn of landelijke retailers, zoals de JUMBO of een Praxis. Het leuke aan dit folderpakket is dat mensen echt de tijd ervoor nemen dit pakket goed door te lezen. Adverteerweb werkt met gefilterde aantallen huishoudens, dat wil zeggen dat de ja/nee stickers er al zijn afgetrokken. De aantallen die worden weergegeven zijn dus de daadwerkelijke aantallen die ook verspreid zullen gaan worden.

 

Met de krant mee

Als je ervoor kiest om met de krant mee te gaan, dan kies je voor kwaliteit. Het voordeel van deze verspreiding is dat er maximaal maar 3 andere folders mee gaan in de krant. Het is dan praktisch gezien ook geen reclamepakket. Zodra de krant wordt opengeslagen, dan is de kans groot dat de flyers er al uitvallen. Iedereen ontvangt de welbekende weekkrant in de brievenbus en is hier mee bekend. Voordeel van de weekkrant is dat het wekelijks wordt verspreid en bekend staat om hun trouwe vaste lezers.

 

Separaat verspreiden (los op de deurmat)

Deze manier van verspreiden is toch wel enigszins goud te noemen. Als je voor deze optie kiest haal je het maximale rendement uit je folder verspreiding. Iedereen ziet en leest daadwerkelijk jouw folder of flyer. Waarom? Het voordeel is dat je hoe dan ook in aanmerking komt met de flyer. Of je het nou wel of niet wilt lezen, je zal en moet het toch van je deurmat afrapen. Bijkomend voordeel is dat de meeste mensen nog zelfs ”te lui” zijn, het direct in de prullenbak te mikken, waardoor de flyer op de eettafel beland.

Naast dat dit een verspreiding is waar het hoogste rendement mee behaald kan worden, staat er tegenover dat de prijzen hiervan een stukje hoger liggen dan het reguliere folder pakket. Adverteerweb kan prijstechnisch gezien een grote rol hierin spelen vanwege de uiterst scherpe tarieven die wij aan kunnen bieden.

 

Hoe zit het met de aantallen?

Bij Adverteerweb hanteren wij al een minimale afname van 15.000 stuks. Op basis van postcode of plaats kun je in onze online tool een berekening maken van waar je op uit komt. Je hebt direct inzage in de totale kosten. Dit maakt het makkelijk en overzichtelijk, om zo tot een juiste prijsberekening te komen. Uiteraard is er de mogelijkheid tot uit te breiden naar ongekende aantallen.

 

Lever ik mijn ontwerp zelf aan?

Het ontwerp kun je rechtstreeks uploaden bij stap 5 van de online tool. Mocht het zo zijn dat je geen ontwerp hebt, dan kunnen wij tegen meerkosten van €195 ex btw. een ontwerp op maat laten maken. Zodra wij de losse bestanden hebben ontvangen, denk aan de tekst, het beeldmateriaal en een korte omschrijving van hoe de flyer er ongeveer uit moet komen te zien, kunnen wij vervolgens aan de slag. Uiteraard werken wij met proefrondes om uiteindelijk te gaan voor een krachtig pakkend ontwerp.

 

nieuwe klanten

 

Conclusie

Een flyer verspreiding is een bewezen medium, dat blijkt. Ondanks dat online een flinke opmars heeft gemaakt het afgelopen jaar, neemt het dus absoluut niet weg om na te denken over een flyer verspreiding. Juist nu in deze periodes is het goed om hier naar te kijken. Online kosten ten opzichte van offline scheelt niet heel veel, terwijl de mensen daarentegen wel iets tastbaars hebben tegen een misschien wel veel hoger rendement.

Wij van Adverteerweb kunnen en willen je graag hier bij staan voor als je vragen hebt.

 

Recent Nieuws
Ontwerp van jouw billboard reclame
Ontwerp van jouw billboard reclame Billboard reclames zijn tegenwoordig de tijd vrijwel overal te zien. Waar je ook rijd, loopt of fietst… je komt
Vormgeving van jouw abri campagnes
Vormgeving van jouw abri campagnes Iedereen komt deze opvallende abri campagnes wel tegen op straat. Of je nou naar je werk toe gaat, naar
Meest bekeken
Flyer geadresseerd verspreiden
Flyer geadresseerd verspreiden   Veel bedrijven en organisaties zitten met hun handen in het haar als het gaat om hun klantenbestand op een persoonlijke
Wat zijn nou de kosten van buitenreclame?
Wat zijn nou de kosten van buitenreclame?   Het zal je vast wel vaker opgevallen zijn zodra je met je auto naar huis reed.
Kosten bushok reclame: Wat kost dat nou precies?
Kosten bushok reclame: Wat kost dat nou precies?   Dat is een vraag die vaak speelt vooral bij beginnende bedrijven die nog niet eerder

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Volg ons

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!