Clubhouse zakelijk te gebruiken. Alles op een rij. Dit geloof je niet!
Het zul je vast niet ontgaan zijn dat je de app niet voorbij hebt zien komen, of zult het nog wel zien voorbij komen. De nieuwe rage onder de apps, genaamd ”Clubhouse”. Deze app is nieuw, verfrissend en gewild. De typische ingrediënten om te overwegen de app te downloaden in de app store. Vooral het laatste woord in de opsomming ”gewild” is een belangrijke. In no-time staat de teller al op enkele honderdduizenden downloads. Je kunt dus aardig zeggen dat deze app de ”wereld gaat veroveren”. Leuke bijkomstigheid is dat Clubhouse privé, maar ook Clubhouse zakelijk is te gebruiken.
Wat is het en wat moet ik ermee?
Het is eigenlijk niets meer dan een babbel app. Lekker praten met mensen in verschillende ”rooms” zoals dat heet. Je kunt vrij joinen in een room, om het samen over een bepaald onderwerp te hebben. Een soort lichtelijke live podcast waar iedereen zich in kan mengen. Waar de app zich in onderscheidt, is dat de app puur gebaseerd is op voice-based. Verder heb je te maken met ”open” gesprekken waarbij iedereen welkom is, of afgeschermde groepen voor privé chats.
Hoe kom ik aan een ”invite”
De app Clubhouse is gebaseerd op invite only. Dat wil zeggen dat je niet zomaar kan deelnemen aan de app, laat staan gesprekken kan voeren. Het is vrij anoniem opgezet en heeft daarentegen ook nog geen website met beschikbare informatie. Het is dus verstandig om te kijken in je eigen netwerk om te zien wie er al is aangemeld. Doormiddel van die persoon kun je om een invite vragen. Door deze manier van uitnodigen maakt het al met al wel exclusief, waardoor je juist de moeite gaat nemen dit op te pakken.
Zakelijk en privé inzetbaar
Het is bovendien mogelijk deze app zowel zakelijk als privé in te zetten. Je hebt namelijk de keus om deel te nemen aan een bepaald onderwerp. Zo kun je bijv. deelnemen aan groepen met een economisch randje, of groepen die gaan over crypto, sport, relaties en ga zo maar door. Maar ook natuurlijk diepere onderwerpen. Als je bijvoorbeeld het onderwerp marketing neemt, dan heb je zelfs subgroepen die gaan bijv. over het onderwerp als direct mailing of outdoor reclame. Noem alle onderwerpen maar op en je zult ze vinden. Clubhouse krijgt daarom nu al lovende kritieken door startups, tech liefhebbers en investeerders.
Wat betekent dit voor de toekomst
Doordat Elon Musk zich kenbaar heeft gemaakt door deel te nemen aan diverse groepen is Clubhouse pas echt door het dak gegaan en is het een rage geworden. Hij heeft weten te zorgen het aantal te brengen naar een ongekende 2 miljoen gebruikers. Doordat dit een hype is geworden maakt het ook weer deuren open voor de toekomst. Doordat er veel diverse groepen worden aangemaakt, kunnen mensen hun ervaringen delen op dat gebied, waardoor er weer nieuwe gedachtes op gang gebracht kunnen worden, wat uiteindelijk heel positief kan uitpakken.
Just agree to do Clubhouse with @kanyewest
— Elon Musk (@elonmusk) February 10, 2021
Een hype of een blijvertje
Dat is de hamvraag. Wat wij wel weten is dat deze app in een giga opmars zit en nog wel even een tijdje op deze wijze door zal blijven gaan. Het is een tussencombinatie tussen een WhatsApp Meets Telegram Meets Podcast. Wij van Adverteerweb zijn ervan overtuigd dat deze app een blijvertje zal zijn!