5 TIPS om klanten te werven voor jouw schoonheidssalon
Als schoonheidssalonhouder wil je natuurlijk dat de doorstroom van je klanten optimaal blijft doorstromen. Elke klant die zich aanmeld is er weer een. Bestaande salons hebben in de loop der jaren al een vast klantenbestand opgebouwd. Maar wat als je nou net bent begonnen met je nieuwe schoonheidssalon en nog geen klantenbestand hebt? Dan hebben wij de ideale tips voor je als het gaat om klanten werven voor je schoonheidssalon.
Veel beginnende salons lopen met de vraag hoe snel zij een vaste kring op kunnen bouwen met het liefst beperkte middelen, omdat er maar een beperkt budget is voor marketing. Wij van Adverteerweb bieden meerdere offline diensten aan om klanten op een professionele manier aan te trekken.
Wees creatief met de boodschap die je wilt overbrengen
Het is belangrijk om een doel in je boodschap over te brengen. Beginnende salons werken meestal met een startactie. Bij opening van de salon ontvang je dan bijvoorbeeld 20% korting op je eerste afspraak. Probeer het wel interessant te houden door een wat hogere percentage korting te geven, omdat er al veel concurrenten zijn in jouw vakgebied en wel moet opvallen tussen de rest van de salons. Beginnend met 20% zit je in ieder geval op de goede weg. Hieronder een opsomming van 5 voorbeelden die je kunt gebruiken om klanten op snelle en professionele wijze naar je toe kunt trekken, tegen relatief lage kosten.

Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan
TIP 1: Het verspreiden van flyers huis aan huis
Deze vorm van reclame is laagdrempelig. De kosten rijsen niet de pan uit en je kunt veel bereiken met weinig. De minimale afname die wij hanteren is minimaal 15.000 stuks. Op basis van postcodes kun je aangeven waar je precies wilt gaan verspreiden. Door de online tool is het direct inzichtelijk wat de kosten zijn om het te bewerkstelligen. Je kunt er voor kiezen het artwork te laten vormgeven door onze designers, of dat je het zelf aanlevert. Flyers verspreiden is dus een goede aanrader als je bijv. kortingsbonnen wilt uitgeven.
TIP 2: Direct mail versturen
Omdat je nog geen klantenbestand hebt opgebouwd, kunnen wij een soort van klantenbestand voor je maken door een direct mail te verzenden door de hele stad. Mocht je salon gevestigd zitten in Utrecht dan is er de mogelijkheid om in heel Utrecht een direct mail te versturen. Je kunt de brief dan persoonlijk maken door het ”aan de bewoners van” te richten. Je moet het zien als een poststuk die los op de deurmat verschijnt. De conversie percentage ligt bij een direct mail vele malen hoger dan een flyer verspreiding in het reguliere folder pakket.
TIP 3: Krant advertentie plaatsen
Door een kranten advertentie te plaatsen in de weekkrant bereik je lokaal je doelgroep. Een weekkrant heeft wekelijks te maken met trouwe vaste lezers. Het voordeel met dit soort campagnes is dat je dan te maken krijgt met mond tot mond reclame. Ook is er de mogelijkheid te kiezen voor een dagkrant. Deze kranten zijn meestal betaalde kranten op basis van een abonnement. Hier betalen mensen voor, dus je weet waar je voor betaald.
TIP 4: Bushokje reclame
Het voordeel van deze manier van reclame maken is dat het prominent in het straatbeeld verschijnt. Je kunt er uiteraard voor kiezen op postcode niveau in te schakelen. Wij zullen dan rekening houden om in en rondom de postcode de bushokjes te vullen. 10 bushokjes in jouw omgeving zal al perfect werken.
TIP 5: Wegreclame
Mocht je budget niet al te groot zijn, maar toch veel uit je campagne willen halen? Dan is wegreclame een goede vorm van communicatie. Dit is eigenlijk een goedkopere vorm ten opzichte van bushokjes reclame. De kosten zijn beduidend lager, maar levert per definitie niet minder op.