De impact van event communicatie
Een festivalseizoen gaat samen gepaard met veel communicatie. Zonder enige vorm van communicatie komen er ook geen bezoekers op jouw event. Adverteerweb is een spin in het web als het gaat om doordachte, snelle en heldere communicatie voor jouw event! Bekijk hier de TIPS die wij met je willen delen.
De bekendste vorm van event communicatie
Om maar meteen met de deur in huis te vallen… buitenreclame staat op #1 als het gaat om event communicatie. Of het nou bushok reclame is, billboard reclame of andere abri achtige uitingen… deze vorm van communicatie valt ontzettend op in het openbaar. Deze vormen van communicatie staan op prominente plekken, waar enorm veel mensen te vinden zijn. De bushokjes in de buurt van de schoolcampussen, stations, binnensteden en ga zo maar door. Door op prominente plekken aanwezig te zijn, merken veel mensen de boodschap op, waardoor het als een sneeuwbal gaat verder rollen.
Adverteren tegen de juiste doelgroep
Stel je adverteert via een A0 bordframe die op een prominente plek staat middenin het park. Gehaaid dat je opgemerkt wordt onder de jongeren. Zodra het lekker weer is en iedereen zit te hangen in het park dan val je gewoon op bij het juiste publiek. Denk dus altijd goed en doordacht na welke plekken je wilt inzetten voor jouw event. Wat voor doelgroep wil je bereiken en waar ga je dan vervolgens adverteren om die doelgroep vervolgens aan te spreken. In een jazzcafe ga je natuurlijk niet lopen adverteren voor een techno-festival. Wij kunnen je met dit soort struggles prima bij helpen en reiken je gratis advies aan. Wij kennen dit probleem en weten hoe je moet schakelen tegen elk budget.
Wanneer moet ik adverteren voor mijn event
Het is belangrijk wanneer je jouw campagne gaat inzetten voor jouw event. Ga je voor de lange termijn of kies je juist ervoor om op de korte termijn te investeren voor je event. De tip die wij je kunnen geven is om juist te gaan adverteren op de lange termijn. Waarom? Zodra je op de lange termijn investeert, kun je alles stap voor stap de potentiële bezoeker kennis laten maken met het (nieuwe) event. Ook kun je werken met ”early-bird tickets” zoals ze dat noemen. Deze tickets geven je de garantie dat er enigszins animo voor het event is + dat er al een deel van de tickets is verkocht. In tegenstelling tot de originele prijs, geef je een fixe korting om de bezoeker over te halen naar het event te komen. Zo ben jij verzekerd van de kosten en het bijkomende succes.
Op wat voor termijn kan een campagne worden gerealiseerd?
Adverteerweb werkt snel, inzichtelijk en voordelig. Mocht je een bepaald budget hebben, dan kun je doormiddel van het hypermoderne stappen-systeem van Adverteerweb meteen inzicht in de kosten krijgen. Dit houdt in dat je zelf je gebieden kunt bepalen en hoe groot je straal uiteindelijk wordt. Doordat je zelf alles in eigen hand houdt heb je dus ook meer inzicht in de kosten, zonder dat je offertes aan hoeft te vragen.
Zodra je de stappen hebt doorlopen kun je letterlijk bij de laatste stap je bestanden uploaden via het systeem. Vervolgens reken je af en is alles geregeld en staat de opdracht definitief ingepland. Praktisch gezien zou je al binnen 5 minuten een complete campagne geregeld kunnen hebben zonder tussenkomst van dergelijke accountmanagers etc.
Craving for that magical festival vibeSparklesRed heart
What are you most looking forward to?@kolschofficial & @jorisvoorn during #Awakenings Festival 2018 @ Amsterdam, Netherlands pic.twitter.com/LPnZEy5IeU— Awakenings (@awakenings) March 17, 2021
Wat zijn de kosten voor buitenreclame?
Het voordeel bij Adverteerweb is dat alles op 1 heuvel wordt gegooid. Van alle wekelijkse bestellingen die gezamenlijk worden geproduceerd, profiteer jij van de kosten. Op deze wijze kunnen wij de kosten erg laag houden en wordt er gebruik gemaakt van combinatie-drukken. Of je nou een budget hebt van €500 tot €100.000 alles is bij ons mogelijk en even snel geregeld. Wij kunnen je prima bijstaan in dit verhaal en van informatie voorzien mocht je er niet uit kunnen komen. Voor een bushokje reclame kun je al met 1 exemplaar klaar zijn voor een bedrag van €135 ex btw.
Dit zijn geen spannende tarieven en alles wordt vervolgens geregeld. Wij proberen het de klant in ieder geval zo gemakkelijk mogelijk te maken door bepaalde zorgen en vooral ”tijd” te ontnemen en puur bezig te zijn met wat de klant wilt. Met wegreclame kun je er al voor kiezen om met €60 te gaan adverteren voor jouw event per bord per week. Zorg ervoor dat je goed zichtbaar bent en ga slim en doordacht te werk!
Hoe breng ik mijn boodschap naar buiten?
Om jouw event naar een next level te brengen is communicatie key in dit verhaal. Zonder een aantrekkelijke uitstraling kom je er gewoon niet. Ook al heb je de beste artiesten en dj’s op jouw event, dan nog kan de opmaak van jouw uitstraling het event maken of breken. Het is dus belangrijk dat de ”eerste indruk” van uiterst belang is. Val op! Twee simpele woorden die wij als simpele tip mee kunnen geven.
Door spectaculaire kleuren te gebruiken en pakkende teksten neer te zetten kun je mensen voor jouw event overtuigen. Daarom is het belangrijk dit eigenlijk over te laten aan een professional. Hetzij een reclamebureau die je hebt ingehuurd of dat Adverteerweb het kan verzorgen voor jullie. Tegen €195 ex btw meerkosten kan Adverteerweb een op maat gemaakt design realiseren. Lever de teksten en het beeldmateriaal aan met een korte omschrijving van hoe je het wilt hebben en wij doen de rest!
Conclusie
Als je snel en doordacht jouw event op de kaart wilt zetten tegen een aantrekkelijk tarief, dan kies je voor Adverteerweb. Wij hebben de jarenlange kennis in house om jouw event naar een next level te kunnen brengen. Of het nou om een beperkt budget gaat of een monster budget. Alles is dus mogelijk tegen iedere prijs. Wij delen graag onze kennis met jou om ”samen” een campagne neer te zetten waar uiteindelijk iedereen baat bij heeft. Wij staan je graag te woord per telefoon, mail of via de chat op onze website!