• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

Hoeveel besteed je aan marketing?

Hoeveel besteed je aan marketing?

 
 

Tegenwoordig de tijd zijn er ontzettend veel mogelijkheden als het gaat om marketing. Zo heb je de keuze uit zowel online- als offline marketing wat je kunt inzetten. In dit artikel vindt je informatie met betrekking tot de kosten die je spendeert aan marketing. Verder vindt je o.a. nog handige tips die je kunt meenemen.

hoeveel besteed je aan marketing

 

Hoeveel procent besteden aan marketing?

Als je het in percentages wilt uitdrukken, dan bekijk je het vanuit een groter plaatje en weet je meteen of het haalbare kaart is voor jouw bedrijf om het uit te voeren tegen het juiste bedrag. Daar waarbij het bij bedrijf x het niet uitmaakt hoeveel marketingbudget vrij wordt gemaakt, schort het bij het andere bedrijf aan kosten die worden uitgegeven. Als je het in percentages moet uitrekenen kun je het beste uitgaan van 10% van jouw totale omzet.

Als je kijkt op basis van deze cijfers, blijf je altijd safe en zul je altijd de juiste keuzes maken. Hoe hoger jouw omzet des te meer budget je overhoudt aan jouw marketingactiviteiten. 

 

”Besteed genoeg, maar overdrijf niet”

 

Wat valt onder marketingbudget?

Een marketingbudget is het geld dat een bedrijf uittrekt voor marketingactiviteiten. Dit kan bijvoorbeeld bestaan uit:

  • Advertentiekosten: dit kan gaan om kosten voor televisie- of radiospots, printadvertenties in tijdschriften of kranten, online advertenties, enzovoort.

  • Promotiekosten: dit kan gaan om kosten voor evenementen zoals beurzen, sponsoring van sportteams of culturele activiteiten, en andere soorten promotie-activiteiten.

  • Public relations: kosten voor het onderhouden van relaties met pers, analisten en influencers.

  • Digitale marketing: dit kan gaan om kosten voor SEO, PPC, social media campagnes, contentmarketing, emailmarketing.

  • Productontwikkeling en -design: kosten voor ontwikkeling van nieuwe producten of verbetering van bestaande producten.

  • Opleiding en personeelskosten: kosten voor opleiding van personeel in marketingtechnieken en -strategieën.

Het exacte marketingbudget hangt af van verschillende factoren zoals de grootte van het bedrijf, de branche waarin het bedrijf actief is, het aantal concurrenten, de grootte van de doelgroep en de financiële situatie van het bedrijf.

omzet brochure

 

Wij houden van praktische tips 😏

Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Naam(Vereist)

hoeveel besteed je aan marketing

 


Waarom je marketing uitbesteden?

Er zijn veel redenen waarom een bedrijf zou kiezen om zijn marketing uit te besteden. Hier zijn een aantal van de meest voorkomende redenen:

  1. Expertise: Een marketingbureau heeft vaak specialistische kennis en ervaring op het gebied van verschillende marketingdisciplines, zoals offline marketing als bushok reclame, billboard reclame, huis aan huis reclame, contentmarketing, enz. Dit kan een bedrijf helpen bij het versterken van zijn marketinginspanningen.

  2. Tijd: Marketing vereist veel tijd en aandacht. Door marketing uit te besteden, kun jij concentreren op de kerntaken van jouw bedrijf en tijd besparen.

  3. Objectiviteit: Soms is het moeilijk om een heldere blik te houden op jouw eigen marketingstrategie. Een extern bureau kan een frisse blik bieden en jou helpen bij het identificeren van verbeterpunten.

  4. Scalability: Als jouw bedrijf groeit, kan het uitdagend zijn om de benodigde middelen in huis te houden voor het uitvoeren van jouw marketingstrategie. Door marketing uit te besteden, kun je flexibeler inspelen op veranderingen in jouw bedrijf en sneller groeien.

  5. Kosteneffectiviteit: Het inhuren van een extern bureau kan op de lange termijn vaak kosteneffectiever zijn dan het aannemen van permanente medewerkers.

Uiteraard moet een bedrijf wel nauw samenwerken met het bureau, en helder communiceren wat er verwacht wordt, zodat het bureau ook echt kan bijdragen aan de groei en doelen van het bedrijf.

 

Wat zijn de nadelen van online marketing?

Er zijn een aantal nadelen van online marketing die bedrijven moeten overwegen voordat ze hun marketinginspanningen online richten. Hier zijn een paar van de meest voorkomende:

  1. Overbelasting: Er is veel concurrentie op het internet, waardoor het moeilijk kan zijn om op te vallen tussen al het andere geluid. Dit kan leiden tot een overbelasting van de consument met informatie en reclame.

  2. Privacy: Sommige consumenten zijn bezorgd over hun online privéleven en kunnen zich ongemakkelijk voelen bij het delen van hun persoonlijke gegevens met bedrijven.

  3. Frauduleuze activiteiten: Er zijn veel frauduleuze activiteiten online, zoals phishing, clickbait en malvertising. Dit kan een negatief effect hebben op de reputatie van een bedrijf als consumenten op een frauduleuze site terechtkomen.

  4. Kosten: Soms kan het duur zijn om te concurreren op de online markt, vooral als het gaat om betaalde campagnes of het kopen van zoekwoorden.

  5. Veranderde algoritmen: De regels en algoritmen van zoekmachines en sociale media-platformen veranderen vaak, waardoor het moeilijk kan zijn om de juiste strategie te kiezen en te implementeren.

  6. Technische vaardigheden: Online marketing vereist vaak specifieke technische vaardigheden die niet altijd aanwezig zijn in huis. Het is belangrijk om te investeren in de juiste mensen of bureau’s om dit te doen, en er kosten aan verbonden.

Door deze nadelen, zijn bedrijven de laatste tijd dus meer aan het focussen op offline marketing, omdat je daar betaalt per week ipv per view of niet getoonde advertenties.  

hoeveel besteed je aan marketing

Recent Nieuws
Reclame maken in parkings
Reclame maken in parkings Ooit gedacht om jouw bedrijf te laten schitteren in parkeergarages? Reclame in parkeergarages ofwel reclame maken in parkings/parkingreclame kan echt
Reclame maken in het onderwijs
Reclame maken in het onderwijs Reclame maken in het onderwijs is slim en doordacht. Als je de jongerendoelgroep, met name studenten, wilt aanspreken met
Meest bekeken
Kaartje versturen naar klanten
Kaartje versturen naar klanten   Ooit eens over nagedacht jouw klanten persoonlijk te benaderen middels een kaartje? Een geadresseerde kaart verstuurd per post gedrukt
Flyer geadresseerd verspreiden
Flyer geadresseerd verspreiden   Veel bedrijven en organisaties zitten met hun handen in het haar als het gaat om hun klantenbestand op een persoonlijke
Kosten drukwerk reclame
Kosten drukwerk reclame De kosten voor drukwerk reclame kan heel erg verschillend zijn. Als je kijkt naar offline marketing activiteiten dan kan Adverteerweb jou

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Volg ons

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!