• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

JA sticker plakken brengt voordelen met zich mee. Wil je weten waarom?

JA sticker plakken brengt voordelen met zich mee. Wil je weten waarom?

 

Per 01-01-2018 is Amsterdam begonnen met het daadwerkelijk invoeren van de sticker. Deze sticker is de vernieuwde vorm van de oude welbekende JA/JA – JA/NEE stickers, die een deel van de landelijke huishoudens op de brievenbus heeft geplakt. De JA|JA-sticker is alleen actief in gemeenten die een opt-in beleid voeren. Allerlei andere grote steden hebben aangegeven ook hier werk van te zullen maken, zoals: Haarlem, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Tilburg, Leiden en Baarn. Om de actuele stand bij te kunnen houden raden wij je aan om de website van jouw gemeente in de gaten te houden.

Brievenbussen zonder stickers in JA gemeentes, krijgen dus geen enkele folder meer in de brievenbus. Mocht je toch drukwerk verspreiden in deze brievenbussen, kun je daar fikse boetes voor krijgen als bedrijf zijnde. Vanuit de branche worden de stickers vrijgegeven en vanuit de gemeente worden de JA/JA stickers vrijgegeven. Houdt er rekening mee dat beide stickers gewoon geldig zijn.

In steden waar het opt-in systeem geldt is de NEE|JA-stickers overbodig geworden. Amsterdam verwacht dat hierdoor jaarlijks 1,8 miljoen kilo papier bespaard wordt.

 

ja sticker

 

Wat doet het met de markt

Het is vooral extra bitter voor de adverteerders die al jarenlang reclame huis aan huis verspreiden. Het blijft een ontzettend sterk medium, omdat je heel goed actiegericht te werk kunt gaan. Er kunnen bijv. kortingsbonnen gedrukt staan op een velletje die je moet inleveren, om de korting te kunnen ontvangen van het product. Tegelijkertijd werkt dat  als een meetinstrument, waardoor de winkel precies kan tellen hoeveel bonnen er daadwerkelijk zijn ingeleverd. Op basis van deze stukken kan worden teruggerekend of de kosten van de campagne eruit zijn gehaald.

Grote partijen als een Kruitvat of een Mediamarkt verspreiden iedere week rondje Nederland om hun acties aan het grote publiek te laten zien. Als deze partijen een week geen huis aan huis verspreiding hebben uitgevoerd, merken ze dat aan de omzet. Het nieuwe systeem wordt gezien als instrument om de milieubelasting door het verspreiden van drukwerk te verminderen. Volgens Bram ter Beek van KVGO: ,,Daarmee wordt veel schade voor winkeliers, burgers en verspreiders en drukkers van reclame voorkomen. Ook bieden deze uitspraken een gelegenheid het laatste woord van de Hoge Raad af te wachten.’’

 

Up to date systeem

Adverteerweb werkt met een up-to-date systeem en veranderd om de maand haar aantallen in het systeem. Deze aantallen zullen worden berekend via de aanvragen die via de branche lopen. De aantallen die hier in het systeem worden laten zien zijn dus de daadwerkelijke aantallen wat gedrukt en verspreid zal gaan worden. Het zijn dus gefilterde aantallen.

 

Recent Nieuws
Hoe je met één advertentiecampagne jouw bereik verdubbelt
Verdubbel jouw bereik Wil jij méér zichtbaarheid, méér klanten en méér effect uit je reclame — maar zonder méér te betalen? Dan is dit
Bereik duizenden mensen met een klein advertentiebudget
Zo Bereik je Duizenden Mensen met een Klein Advertentiebudget   Je wilt meer klanten, meer zichtbaarheid en meer resultaat – maar je hebt geen
Meest bekeken
De kracht van digitale buitenreclame
De kracht van digitale buitenreclame    Digitale buitenreclame is steeds meer in opkomst. Wil jij ook precies weten wat de kracht is van digitale
Storytelling: De Kracht van Verhalen in Marketing en Branding
De Kracht van Verhalen in Marketing en Branding   In een wereld waarin consumenten dagelijks duizenden commerciële boodschappen tegenkomen, is het essentieel om op
Employer branding krachtiger maken?
Employer branding krachtiger maken? Door je onderscheidend op te stellen ten opzichte van andere recruitment bureaus ben je eerder en sneller ”top of mind”

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Volg ons

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!