• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

JA sticker plakken brengt voordelen met zich mee. Wil je weten waarom?

Share

JA sticker plakken brengt voordelen met zich mee. Wil je weten waarom?

 

Per 01-01-2018 is Amsterdam begonnen met het daadwerkelijk invoeren van de sticker. Deze sticker is de vernieuwde vorm van de oude welbekende JA/JA – JA/NEE stickers, die een deel van de landelijke huishoudens op de brievenbus heeft geplakt. De JA|JA-sticker is alleen actief in gemeenten die een opt-in beleid voeren. Allerlei andere grote steden hebben aangegeven ook hier werk van te zullen maken, zoals: Haarlem, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Tilburg, Leiden en Baarn. Om de actuele stand bij te kunnen houden raden wij je aan om de website van jouw gemeente in de gaten te houden.

Brievenbussen zonder stickers in JA gemeentes, krijgen dus geen enkele folder meer in de brievenbus. Mocht je toch drukwerk verspreiden in deze brievenbussen, kun je daar fikse boetes voor krijgen als bedrijf zijnde. Vanuit de branche worden de stickers vrijgegeven en vanuit de gemeente worden de JA/JA stickers vrijgegeven. Houdt er rekening mee dat beide stickers gewoon geldig zijn.

In steden waar het opt-in systeem geldt is de NEE|JA-stickers overbodig geworden. Amsterdam verwacht dat hierdoor jaarlijks 1,8 miljoen kilo papier bespaard wordt.

 

ja sticker

 

Wat doet het met de markt

Het is vooral extra bitter voor de adverteerders die al jarenlang reclame huis aan huis verspreiden. Het blijft een ontzettend sterk medium, omdat je heel goed actiegericht te werk kunt gaan. Er kunnen bijv. kortingsbonnen gedrukt staan op een velletje die je moet inleveren, om de korting te kunnen ontvangen van het product. Tegelijkertijd werkt dat  als een meetinstrument, waardoor de winkel precies kan tellen hoeveel bonnen er daadwerkelijk zijn ingeleverd. Op basis van deze stukken kan worden teruggerekend of de kosten van de campagne eruit zijn gehaald.

Grote partijen als een Kruitvat of een Mediamarkt verspreiden iedere week rondje Nederland om hun acties aan het grote publiek te laten zien. Als deze partijen een week geen huis aan huis verspreiding hebben uitgevoerd, merken ze dat aan de omzet. Het nieuwe systeem wordt gezien als instrument om de milieubelasting door het verspreiden van drukwerk te verminderen. Volgens Bram ter Beek van KVGO: ,,Daarmee wordt veel schade voor winkeliers, burgers en verspreiders en drukkers van reclame voorkomen. Ook bieden deze uitspraken een gelegenheid het laatste woord van de Hoge Raad af te wachten.’’

 

Up to date systeem

Adverteerweb werkt met een up-to-date systeem en veranderd om de maand haar aantallen in het systeem. Deze aantallen zullen worden berekend via de aanvragen die via de branche lopen. De aantallen die hier in het systeem worden laten zien zijn dus de daadwerkelijke aantallen wat gedrukt en verspreid zal gaan worden. Het zijn dus gefilterde aantallen.

 

Recent Nieuws
Ontwerp van jouw billboard reclame
Ontwerp van jouw billboard reclame Billboard reclames zijn tegenwoordig de tijd vrijwel overal te zien. Waar je ook rijd, loopt of fietst… je komt
Vormgeving van jouw abri campagnes
Vormgeving van jouw abri campagnes Iedereen komt deze opvallende abri campagnes wel tegen op straat. Of je nou naar je werk toe gaat, naar
Meest bekeken
Reclame maken voor evenement of festival
Reclame maken voor evenement of festival   Het is belangrijk om goed gezien te worden met jouw evenement of festival. Reclame maken voor jouw
Reclame maken voor themapark
Reclame maken voor themapark Richting de zomer wordt alles weer mooi en gezelliger. Het weer zit weer vollop in de lift en de vakanties
Folders verspreiden voor jouw dealernetwerk
Folders verspreiden voor jouw dealernetwerk   Zit jij aangesloten bij een netwerk van dealers en ooit weleens nagedacht over folders verspreiden voor jouw dealernetwerk?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Volg ons

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!