Reclameseizoen weer enorm in opmars
De afgelopen periode is het natuurlijk niet onopgemerkt gebleven dat bedrijven moeite hadden hun hoofd boven water te houden. Doordat veel ondernemers hun werk niet meer konden uitoefenen kwam er ook geen omzet meer binnen. Door deze tragedie betekende het ook dat de reclamebudgetten voor veel bedrijven op waren, waardoor er geen reclame meer gemaakt kon worden. In onderstaand artikel lees je waarom het reclameseizoen weer enorm in opmars is!
Table of Contents
Reclamebudgetten komen weer tevoorschijn
Sinds vorig jaar maart is het voor veel bedrijven een onuitputtelijke periode geweest, waar veel stres mee gemoeid ging. De corona bleef doorgaan tot de zomer met aansluitend de zomervakantie eraan vastgeplakt. Adverteren tijdens corona zat er bij veel bedrijven er helaas niet meer in. September is eigenlijk vrijwel de eerste maand dat er een beetje weer als vanouds gewerkt kan worden. Je merkt dat er meer versoepelingen aankomen en dat alle branches weer meer inkomsten weten te genereren, waardoor er weer meer reclamebudgetten vrijkomen.
In het tweede kwartaal van 2021 zijn de bestedingen aan Out of Home reclame voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus weer gestegen
Waarom reclame maken goed is voor je bedrijf
Je hebt bedrijven die leven van hun campagnes. Zonder de campagnes zouden zij lang niet de omzet behalen als er wel met campagnes wordt gedraaid. Marketing is dus een essentieel onderdeel van je bedrijfsstrategie om uiteindelijk meer omzet te kunnen maken. Hoe meer campagnes je uit hebt staan, hoe meer omzet je maakt. De kosten die je erin steekt worden met 99% eruit gehaald al dan niet verdubbeld. Het is dus een goede stap in de goede richting!
Wat is het gemiddelde reclamebudget?
Ieder bedrijf heeft zijn eigen budget ter beschikking als het gaat om marketing. Het is belangrijk om 10% van je totale omzet te steken in marketing. Dit is een gemiddelde berekening die vaak wordt toegepast in de praktijk bij veel bedrijven. Uiteraard is het de mogelijkheid om er meer tegen aan te knallen, wat ook zeker niet per definitie slecht is. Houdt er altijd onderaan de streep rekening mee dat adverteren bedoeld is om meer klandizie te genereren wat uiteindelijk omgezet wordt tot conversie!
Wat kan Adverteerweb hierin voor mij betekenen?
Adverteerweb regelt al jouw offline marketingzaken. De 4 diensten die wij bieden, zijn essentiële onderdelen als het gaat om offline marketing. Je kunt 1 onderdeel toepassen, maar je kunt ook funnel-matig te werk gaan door alles op elkaar af te stemmen, zodat je een klantreis creëert voor je klant en vaker gezien wordt en in gedachten wordt gehouden. Adverteerweb houdt zich voornamelijk bezig met het drukken en verspreiden van folders en flyers die op de deurmat verschijnen huis aan huis.
Direct mailing ofwel een gepersonaliseerd poststuk die geadresseerd verzonden wordt kunnen wij van a tot z voor jouw organisatie regelen. Daarnaast de kranten advertenties in alle landelijke dag- en weekbladen van heel Nederland en tot slot de buitenreclame. Bij buitenreclame moet je denken aan bushokjes reclame, sandwichborden die langs de weg staan, klik-lijst posters verspreid over de stad geplaatst op elektriciteitskastjes en billboard reclame.
Conclusie
Begin op dit moment met reclame maken. Dit is een perfecte tijd om jouw bedrijf (opnieuw) in het daglicht te stellen nu alle maatregelingen versoepeld worden en het weer de goede kant op gaat. Buiten het feit dat je reclame moet maken is het ook belangrijk om NU jouw plek te claimen alvast voor de feestdagen. De laatste 3 maanden van het jaar zijn ontzettend druk en kunnen er geen plaatsing-garanties gegeven worden vanwege de toenemende drukte die nu al begint! Wees dus op tijd 🙂