Bereik alleen maar koopwoningen
Wij krijgen dagelijks de vraag om een gesegmenteerde doelgroep te bereiken. Zo wil het ene bedrijf alleen hun vaste klanten bereiken die zij hebben opgebouwd in de afgelopen jaren en de ander alleen koopwoningen bereiken. Uiteraard is dat bij Adverteerweb mogelijk en dat vertellen je hieronder haarfijn uit!
Table of Contents
Gesegmenteerd verspreiden
Om jouw klanten goed en duidelijk te laten informeren over een bepaald onderwerp is het verstandig deze doelgroep tactisch te bereiken. Je schiet niet met hagel, maar maakt de keus om jouw doelgroep specifiek te bereiken. Door doelgericht te werk te gaan, bereik je onderaan de streep meer conversie weliswaar tegen een wat hogere kostprijs.
Ontvangers zijn gevoelig voor de woorden ‘exclusief’, ‘gratis’, ‘effectief’ en ‘uniek aanbod’
Voordelen van gesegmenteerd verspreiden
Door gesegmenteerd te werk te gaan bereik je alleen de doelgroep die je wilt bereiken en interessant voor jou is, zonder dat je extra geldt uitbesteed aan een niet geïnteresseerde doelgroep. Zo is er de mogelijkheid om alleen te verspreiden bij koopwoningen of huurwoningen. Wij kunnen landelijk voor jou de gegevens verzamelen om vervolgens een gerichte direct mail te versturen. Het voordeel van een ”geadresseerde” direct mailing is dat het met de post wordt verzonden. Zo komt de flyer, brief of envelop los op de deurmat, zonder de komst van andere reclamefolders.
Nadelen van gesegmenteerd verspreiden
Ruim 70 procent van de ondernemers maakt gebruik van direct mail marketing. De respons op verkoopmailings is doorgaans hoog. Toch laten veel ondernemers nog veel omzet en kansen liggen op het gebied van direct mail. Zo wordt er vaak gebruik gemaakt van een verouderde database, wat de respons niet ten goede komt. Een actuele adressendatabase is onontbeerlijk. Ook nazorg wordt nog wel eens vergeten. Het loont de moeite om de respons op een mailing te meten en te analyseren. Deze informatie is waardevol voor een volgende direct mailing.
Waarom een direct mail versturen?
Direct Mail is een vorm van direct mail marketing en wordt gebruikt om persoonlijk contact op te bouwen met potentiële klanten, bestaande klanten en andere contacten.
Bij Direct Mail wordt een grote groep ontvangers benaderd met een gepersonaliseerde boodschap. Het doel van direct mailing is vooral actie, maar ook voor informatieverstrekking en branding wordt direct mail ingezet. Dat kan een vraag om meer informatie zijn of een bestelling. Het is niet alleen effectief om bestaande klanten en prospects te benaderen, maar het kan ook een goed middel zijn om je producten of diensten weer onder de aandacht te brengen bij klanten die je bent kwijtgeraakt. Bij een direct mailing aan consumenten is het doel vaak een directe aankoop door de ontvanger. Een actie die op bedrijven is gericht, leidt vaak tot een opvolgactie zoals het toesturen van brochures of het maken van een afspraak.
Regel jouw direct mail in een handomdraai
Mocht jij als bedrijf een gesegmenteerde campagne willen uitvoeren? Adverteerweb kan dit perfect voor jou bewerkstelligen. Regel maar liefst in 5 stappen een totale campagne van drukwerk tot porto in een handomdraai. Een direct mail kan gemakkelijk via ons online-systeem ingepland worden. Of je nou een lokale mailing wilt plaatsen, of een landelijke mailing. Het online plaatsen van offline advertenties was nog nooit zo gemakkelijk.