• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

UFC bereikt jongere doelgroep door samenwerking aan te gaan met TikTok

Share

UFC bereikt jongere doelgroep door samenwerking aan te gaan met TikTok

 

MMA-promotor UFC is een samenwerking aangegaan, om op deze manier een jongere doelgroep aan te spreken. Zo tekende UFC een meerjarig partnerschap met TikTok. De bedoeling is om vervolgens live content te produceren op het sociale videoplatform. De afspraak is om nieuwe wekelijkse UFC wedstrijden op TikTok uit te zenden inclusief live persconferenties en interviews met de atleten. Het is de bedoeling om het TikTok bestand van 7 miljoen gebruikers te vergroten naar meer followers.

Sinds 2019 zijn video’s met de # UFC-hashtag al meer dan 8 miljard keer bekeken. De nieuwe generatie die letterlijk is opgegroeid met social media platformen zoals TikTok, kan op deze manier versneld kennis maken met UFC. Elke show wordt geprogrammeerd rond een aankomend live-evenement van UFC om de bekendheid te vergroten. Door dit te verstevigen maakt TikTok ook vaak gebruik van digitale billboards.

 

ufctiktok

 

Inhoud van de samenwerking

UFC en TikTok zullen samenwerken om jaarlijks ”honderden stukjes” inhoud te verspreiden via de wereldwijde TikTok-kanalen van UFC, waaronder @UFC, @UFCRussia, @UFCBrasil en @UFCEurope. Gezamenlijk hebben deze kanalen meer dan zeven miljoen volgers. Om het partnerschap volledig en goed tot stand te kunnen brengen, zal UFC een fulltime bedrijf inschakelen die zich compleet zal concentreren op de live content.

 

 

Wat is TikTok precies?

TikTok is een app voor het maken en delen van korte video’s van gemiddeld 60 seconden. De video’s kunnen variëren van grappige video’s, tot liedjes video’s met speciale effecten. Momenteel is de app beschikbaar in 75 talen en heeft het platform meer dan 1 miljard actieve gebruikers. De app is het meest populair onder jongeren tussen de 12 en 16 jaar en was het de meest gedownloade app van 2020. 

TikTok geeft aan alleen al in Amerika meer dan 100 miljoen gebruikers te hebben. TikTok is eigendom van het Chinese ByteDance wat dreigde in de VS te worden gesloten door president Trump. De Biden-administratie heeft dat bevel onderbroken door een ​​bredere veiligheidscontrole uit te voeren.

Recent Nieuws
Kosten billboard reclame langs de snelweg
Kosten billboard reclame langs de snelweg Als bedrijf wil je natuurlijk weten wat de kosten precies zijn om te adverteren middels een billboard. Je
Offline groeit weer: 5 manieren om lokaal de aandacht te pakken
5 manieren om lokaal de aandacht te pakken In een wereld die steeds digitaler wordt, verwachten veel ondernemers dat online marketing de enige weg
Meest bekeken
Hoe krijg ik meer klanten naar mijn winkel? Hierbij een paar TIPS
Hoe krijg ik meer klanten naar mijn winkel? Hierbij een paar TIPS   De afgelopen maanden heeft vrijwel iedere ondernemer in hetzelfde schuitje gezeten.
Adverteren in de Gelderlander
Adverteren in de Gelderlander De Gelderlander is een krant die zowel nationaal als internationaal nieuws te bieden heeft, die vervolgens iedereen kent en zich
Promotieactiviteiten voor een bedrijf
Promotieactiviteiten voor een bedrijf Door jouw bedrijf een boost te geven, zijn er een tal van verschillende opties om het aan de man te

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Volg ons

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!