Wat zijn de voordelen van offline marketing?
Offline reclame wordt dagelijks ingezet door zowel de kleine als grote partijen die ons land kent. Maandelijks worden er tonnen uitgegeven aan offline marketing. Maar wat is offline marketing nou precies en wat kun je ermee? In dit artikel zetten wij even de voordelen van offline marketing voor jou op een rijtje, zodat je meer inzicht hierin krijgt!
Table of Contents
Nieuwe buitenreclame campagne McDonalds
Hulde aan McDonalds die hun nieuwste buitenreclame campagne onlangs heeft gelanceerd. Mooi voorbeeld van een naamsbekendheid creëren, door een campagne op te zetten zonder dat je de naam ”McDonalds” erin verwerkt, maar vervolgens werkt met een tagline.
Offline marketing
Deze vorm van marketing is vrijwel alle reclame die niet online fungeert. Op straat, in kantines, langs de weg… je kunt het zo gek niet noemen. Offline reclame is daadwerkelijk overal en je kunt er niet omheen. Offline reclame maken is een perfecte manier om jouw product professioneel aan de man te kunnen brengen, op een vrij effectieve eenvoudige manier. Je kunt het eigenlijk vergelijken met add-blockers die je ook online voorbij ziet komen bijv. in een Youtube filmpje. Alleen het voordeel is dat deze add-blockers niet weg te klikken zijn.
Waarom offline marketing inschakelen
Er zijn meerdere voordelen om offline marketing in te schakelen. Simpelweg heb je tegenwoordig de tijd de keuze uit online reclame en offline reclame. Het grote voordeel van offline reclame is dat je heel gepersonaliseerd te werk kan gaan om zo precies je doelgroep te targetten. Neem bijvoorbeeld een direct mail campagne als voorbeeld. Je wilt een geselecteerde groep benaderen in een bepaalde stad. Gebaseerd op nieuwbouw woningen en middenklassers. Daarnaast kan het nog gepersonaliseerd worden ook. Om op deze manier reclame te maken maak je het enorm persoonlijk en zal dit vele malen effectiever werken dan dat je gaat schieten met hagel.
Kosten drukken
Door gepersonaliseerd te werk te gaan heeft het daarnaast ook een bijkomend voordeel dat je slim omgaat met je budget. Het zou jammer zijn als je een mega brede doelgroep zou gaan pakken, waarvan je eigenlijk niet weet of dat ook daadwerkelijk jouw doelgroep is. Je verliest daarmee geldt en klanten. Kortom, verspilling van tijd en geld. Ga effectief aan de slag en weet waar je op gaat targetten. Zo heb je diverse mogelijkheden om dit succesvol uit te voeren. Naast dat je doelgericht te werk gaat, kun je dit onderdeel verstevigen door meerdere offline combinaties uit te voeren.
Welke combinaties zijn er mogelijk?
Wij van Adverteerweb hebben inmiddels jarenlange ervaring in de offline markt. Wij weten als geen ander wat de juiste mogelijkheden zijn om jouw product effectief en doelgericht aan de man te kunnen brengen. Zo zijn wij gespecialiseerd in verschillende offline combinaties die perfect aan elkaar linken. Zo versterk je uiteindelijk jouw campagne om het uiteindelijk nog doeltreffender aan de man te kunnen brengen. De diensten die wij uitvoeren zijn:
- Huis aan huis campagne
- Direct mailing versturen
- Kranten advertenties
- Buitenreclame, denk aan bushokje reclame of billboard reclame
Om een campagne sterk aan de man te brengen kunnen wij jou dus op dit vlak essentieel van belang zijn. Door onze kennis en ervaring brengen wij het gemak in huis om jou te helpen in 5 simpele stappen.
Als het publiek niet naar @theatercarre kan komen, komt Carré naar het publiek! In het stadsbeeld verspreidde het theater op een mooie en creatieve manier via verschillende quotes van artiesten hoop en inspiratie met een tintje humor. https://t.co/GHhoCx1RRm
— JCDecaux Nederland (@JCDecauxNL) March 4, 2021
Hoe weet ik nou wie mijn doelgroep is
Hier kun je erg gemakkelijk achter komen. Door te kijken in het verleden van jouw bestellingen hebben bedrijven en instellingen uiteraard hun gegevens achter gelaten. Door deze gegevens te gebruiken kun je tegelijkertijd ook precies natrekken waar jouw doelgroep vandaan komt en wat voor type doelgroep jij hebt. Door deze gegevens na te trekken kunnen wij doelgericht gaan targetten. Mocht je bepaalde gegevens niet hebben, maar weet je wel wie jouw doelgroep is en waar deze actief zijn, dan kunnen wij jou ook verder helpen aan informatie.
Conclusie
Door effectief en doelgericht te targetten weten wij als geen ander dat offline marketing zeker wel sterk op de kaart staat als het gaat om conversie draaien. Om een boodschap snel en effectief aan de man te kunnen brengen binnen een korte periode is offline marketing jouw handreiking. Wij van Adverteerweb kunnen jou hierin bijstaan van begin tot eind. Wij proberen het maximale uit jouw campagne te halen voor optimaal resultaat.