• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

Wat zijn de voordelen van offline marketing?

Wat zijn de voordelen van offline marketing?

 

Offline reclame wordt dagelijks ingezet door zowel de kleine als grote partijen die ons land kent. Maandelijks worden er tonnen uitgegeven aan offline marketing. Maar wat is offline marketing nou precies en wat kun je ermee? In dit artikel zetten wij even de voordelen van offline marketing voor jou op een rijtje, zodat je meer inzicht hierin krijgt!

 

voordelen offline

 

Nieuwe buitenreclame campagne McDonalds

Hulde aan McDonalds die hun nieuwste buitenreclame campagne onlangs heeft gelanceerd. Mooi voorbeeld van een naamsbekendheid creëren, door een campagne op te zetten zonder dat je de naam ”McDonalds” erin verwerkt, maar vervolgens werkt met een tagline.

 

Offline marketing

Deze vorm van marketing is vrijwel alle reclame die niet online fungeert. Op straat, in kantines, langs de weg… je kunt het zo gek niet noemen. Offline reclame is daadwerkelijk overal en je kunt er niet omheen. Offline reclame maken is een perfecte manier om jouw product professioneel aan de man te kunnen brengen, op een vrij effectieve eenvoudige manier. Je kunt het eigenlijk vergelijken met add-blockers die je ook online voorbij ziet komen bijv. in een Youtube filmpje. Alleen het voordeel is dat deze add-blockers niet weg te klikken zijn.

 

voordelen offline

 

Waarom offline marketing inschakelen

Er zijn meerdere voordelen om offline marketing in te schakelen. Simpelweg heb je tegenwoordig de tijd de keuze uit online reclame en offline reclame. Het grote voordeel van offline reclame is dat je heel gepersonaliseerd te werk kan gaan om zo precies je doelgroep te targetten. Neem bijvoorbeeld een direct mail campagne als voorbeeld. Je wilt een geselecteerde groep benaderen in een bepaalde stad. Gebaseerd op nieuwbouw woningen en middenklassers. Daarnaast kan het nog gepersonaliseerd worden ook. Om op deze manier reclame te maken maak je het enorm persoonlijk en zal dit vele malen effectiever werken dan dat je gaat schieten met hagel.

 

Kosten drukken

Door gepersonaliseerd te werk te gaan heeft het daarnaast ook een bijkomend voordeel dat je slim omgaat met je budget. Het zou jammer zijn als je een mega brede doelgroep zou gaan pakken, waarvan je eigenlijk niet weet of dat ook daadwerkelijk jouw doelgroep is. Je verliest daarmee geldt en klanten. Kortom, verspilling van tijd en geld. Ga effectief aan de slag en weet waar je op gaat targetten. Zo heb je diverse mogelijkheden om dit succesvol uit te voeren. Naast dat je doelgericht te werk gaat, kun je dit onderdeel verstevigen door meerdere offline combinaties uit te voeren.

 

Welke combinaties zijn er mogelijk?

Wij van Adverteerweb hebben inmiddels jarenlange ervaring in de offline markt. Wij weten als geen ander wat de juiste mogelijkheden zijn om jouw product effectief en doelgericht aan de man te kunnen brengen. Zo zijn wij gespecialiseerd in verschillende offline combinaties die perfect aan elkaar linken. Zo versterk je uiteindelijk jouw campagne om het uiteindelijk nog doeltreffender aan de man te kunnen brengen. De diensten die wij uitvoeren zijn:

  • Huis aan huis campagne
  • Direct mailing versturen
  • Kranten advertenties
  • Buitenreclame, denk aan bushokje reclame of billboard reclame

Om een campagne sterk aan de man te brengen kunnen wij jou dus op dit vlak essentieel van belang zijn. Door onze kennis en ervaring brengen wij het gemak in huis om jou te helpen in 5 simpele stappen.

 

 

Hoe weet ik nou wie mijn doelgroep is

Hier kun je erg gemakkelijk achter komen. Door te kijken in het verleden van jouw bestellingen hebben bedrijven en instellingen uiteraard hun gegevens achter gelaten. Door deze gegevens te gebruiken kun je tegelijkertijd ook precies natrekken waar jouw doelgroep vandaan komt en wat voor type doelgroep jij hebt. Door deze gegevens na te trekken kunnen wij doelgericht gaan targetten. Mocht je bepaalde gegevens niet hebben, maar weet je wel wie jouw doelgroep is en waar deze actief zijn, dan kunnen wij jou ook verder helpen aan informatie.

 

offline

 

Conclusie

Door effectief en doelgericht te targetten weten wij als geen ander dat offline marketing zeker wel sterk op de kaart staat als het gaat om conversie draaien. Om een boodschap snel en effectief aan de man te kunnen brengen binnen een korte periode is offline marketing jouw handreiking. Wij van Adverteerweb kunnen jou hierin bijstaan van begin tot eind. Wij proberen het maximale uit jouw campagne te halen voor optimaal resultaat.

Recent Nieuws
Reclame maken in Amsterdam
Reclame maken in Amsterdam Ooit nagedacht om reclame te maken midden in Amsterdam? In dit artikel leggen we je uit hoe je precies reclame
Waarom buitenreclame aanstekelijk werkt
Waarom buitenreclame aanstekelijk werkt In dit artikel leggen wij je uit waarom buitenreclame zo aanstekelijk werkt, wat de voordelen ervan zijn en wat eventuele
Meest bekeken
Doelgroep bereiken met advertenties
Doelgroep bereiken met advertenties Door jouw doelgroep exact te benaderen kun je werken door je doelgroep te bereiken met advertenties. Hieronder in dit artikel
Verspreid vuurwerkfolders huis aan huis
Verspreid vuurwerkfolders huis aan huis Ieder jaar vindt er weer een oud&nieuw plaats waar ook weer volop wordt geknald. Om jouw vuurwerk goed aan
Regionaal adverteren
Regionaal adverteren Regionaal adverteren is een goede manier om uit te voeren voor jouw bedrijf als het om merkbouw gaat. Door in en rondom

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Volg ons

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!