Voorjaarscampagne voor jouw bedrijf inzetten
Een voorjaarscampagne voor jouw bedrijf inzetten is een moment die je eigenlijk niet moet missen. Waarom? In dit artikel leggen wij je uit wat een voorjaarscampagne zo interessant maakt. Tevens extra tips om eventueel mee te kunnen nemen voor jouw voorjaarscampagne.
De reden wat een voorjaarscampagne interessant maakt
Je zou denken dat een voorjaarscampagne er niet echt toe doet, omdat je denkt dat het weer een normale maand van het jaar is waar reclame gemaakt moet worden. Niets is minder waar! Een voorjaarscampagne is een perfect moment om jouw product of dienst aan de man te kunnen brengen. Aan het begin van het jaar is iedereen altijd enthousiast en kijken veel mensen naar eventuele ”nieuwjaars koopjes”.
Het nieuwe jaar is namelijk weer begonnen en dat mag gezien worden ook! Je kunt het jaar natuurlijk dan niet beter beginnen met een mooie aankoop voor een fractie van de prijs. Je betaalt dus eigenlijk evenveel voor jouw campagne ten opzichte van doorgaans in het jaar, maar de consument kijkt daar dus toch anders naar.
”Wees creatief en kom origineel uit de bocht’
Verschillende mogelijkheden van reclame
Als je kijkt naar de verschillende mogelijkheden van reclame tegenwoordig de tijd, kun je eigenlijk vrijwel alle kanten op. Zowel op online- als offline gebied is er een hoop te beleven. Uiteraard is het verstandig om te kijken wat het beste bij je past en wat uiteraard jouw budget is om te besteden. Online is een medium wat tegenwoordig vrij vaak wordt ingezet.
Vergeet niet dat je ontzettend veel te maken hebt met de concurrentie die dagelijks wordt vermeerderd. Daarnaast heb je de mogelijkheid om via Adverteerweb jouw offline zaken te regelen. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld het verspreiden huis aan huis van jouw drukwerk folder. Daarnaast heb je de mogelijkheid tot het adverteren van een krantenadvertentie in de plaatselijke lokale weekkrant, of de (landelijke) dagbladen.
Ook is er de mogelijkheid tot buitenreclame. Zowel bushokjes reclame, als A0 borden of grote billboards die langs de snelweg geprepareerd staan. Alles is bij ons mogelijk om jouw campagne tot uiting te brengen in maar liefst 5 stappen.

Veel klanten bereiken in een kort tijdsbestek?
Dit is eigenlijk de meest veelgestelde vraag die wij ontvangen; Hoe bereik ik veel klanten voor weinig geld in een zo kort mogelijk tijdsbestek? Ten eerste om deze vraag te beantwoorden kunnen we hardop zeggen dat het mogelijk is en tegen relatief scherpe tarieven in een kort tijdsbestek jouw campagne uit te voeren. Als je bijvoorbeeld voornemens bent om een flyer te verspreiden in het begin van het nieuwe jaar om jouw actie te promoten, dan kun je al tussen de €500 – €1000 klaar zijn voor een interessante doordachte campagne.
Tevens kan het binnen een tijdsbestek van 2 weken uitgevoerd worden, van design tot drukwerk en levering op de deurmat. Regel het ook nog eens gemakkelijk en snel via onze online portal in 5 stappen om het nog interessanter te maken.
Wat is de perfecte startdatum?
Als je gaat beginnen aan jouw nieuwjaarscampagne dan is het belangrijk om jouw boodschap het liefst uit te dragen zodra het jaar daadwerkelijk van start gaat. We raden aan om in de tweede week van Januari jouw product of dienst te promoten, middels een huis aan huis flyer, een krant advertentie of middels bushokjes reclame. Waarom de tweede week?
De eerste week plakt nog net iets teveel aan het jaar ervoor, waardoor er in de tweede week meer besef komt dat ook echt het nieuwe jaar is begonnen. Eind Januari is uiteraard ook een optie, maar dan is het gevoel van het ”nieuwe jaar” alweer een klein beetje over en hoe langer je wacht, hoe minder mensen er weer op af komen. Wat erg belangrijk is bij een nieuwjaarscampagne, is dat je dit op tijd moet gaan beginnen.
Plan jouw campagne het liefst in de maand december alvast in, zodat je zeker bent van jouw campagne en dat niet jouw concurrent er vervolgens mee vandoor gaat. Kom dus nooit last-minute aanzeilen met een nieuwjaarscampagne, want dat gaat je helaas niet lukken.
Het design van jouw campagne
Om een pakkend design voor jouw campagne aan te meten, moet er goed over nagedacht zijn. Probeer het zo clean, simpel en duidelijk mogelijk te houden, zodat de boodschap duidelijk naar voren komt. Het is zonde als jouw design het niet in zich heeft, om het maximale eruit te halen. Mocht je al een artwork in bezit hebben dan is dat uiteraard mooi, maar wij kunnen ook voor jouw bedrijf het artwork realiseren. Wij denken graag met je mee om een zo goed mogelijk beeld van jullie bedrijf en boodschap te vertalen in een pakkend ontwerp.