• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

Doelgroep bereiken met advertenties

Doelgroep bereiken met advertenties

 
 

Door jouw doelgroep exact te benaderen kun je werken door je doelgroep te bereiken met advertenties. Hieronder in dit artikel leggen we je uit aan wat voor advertenties je kunt denken en wat uiteraard interessant is voor jouw bedrijf.

doelgroep bereiken met advertenties

 

Waarom je doelgroep bereiken met advertenties?

De reden waarom je jouw doelgroep moet gaan bereiken met advertenties is omdat je dan precies gaat targetten. Op deze manier spreek je jouw doelgroep rechtstreeks aan en kun je jouw product of dienst stukken makkelijker verkopen. Zonder advertenties kom je tegenwoordig vrijwel nergens. Bedrijven die niet aan advertenties doen, die zijn er uiteraard wel, maar hebben waarschijnlijk in de loop der tijd veel aan mond tot mond reclame gedaan.

Meestal praat je dan ook over de wat oudere bedrijven die hun naam al hebben gevestigd. Tegenwoordig de tijd gaat het allemaal ontzettend snel en worden allerlei verschillende bedrijven dagelijks uit de grond gestampt. Dit is natuurlijk positief, want hoe meer aanbieders hoe meer keus er is op de markt, waardoor je prima kunt gaan vergelijken.

Houdt er dan wel rekening mee als je je in een bepaalde markt begeeft dat je rekening moet houden met stevige concurrentie. Probeer dus altijd jouw concurrentie een stap voor te zijn, door altijd oplettend te zijn in jouw markt en wetend wat er precies speelt.

 

”Wees altijd een stap voor dan jouw concurrent’

 

Welke mogelijkheden zijn er op advertentiegebied?

Er zijn verschillende advertentiemogelijkheden op reclamegebied. Zo heb je de keus tegenwoordig uit online en offline marketing. Adverteerweb is voornamelijk gespecialiseerd in de offline marketing. Zo bieden wij mogelijkheden aan zoals het verspreiden van drukwerk huis aan huis op landelijk niveau, zakelijke direct mailings per post, advertenties plaatsen in de krant en buitenreclame zoals bushokjes reclame of billboard reclame.

Al van deze facetten zijn goed scorende reclame uitingen die je prima kunt gebruiken voor jouw campagne. Meestal raden wij wel aan om tactisch te werk te gaan en te kijken naar jouw budget. De een heeft uiteraard meer te besteden dan het ander bedrijf, maar dat wilt niet zeggen dat het ook beter is. Zodra je schiet met hagel, dan pak je nog steeds niet efficient je doelgroep. Wij kijken eerst naar de basis en breiden vanuit daaruit steeds verder uit. 

  doelgroep bereiken met advertenties

 

Wie is mijn doelgroep precies?

Je kunt niet zomaar beginnen met een campagne in te zetten zonder dat je weet wie jouw doelgroep is. Ga eerst de tijd nemen wie jouw doelgroep is en waar deze doelgroep zich precies begeeft. Door eerst deze relevante informatie uit te zoeken weet je waar je moet zijn om vervolgens daarop een campagne te zetten. Zonder deze relevante informatie schiet je eigenlijk met hagel en weet je niet wie er eigenlijk op jouw product of dienst af komt.
 
Dat is natuurlijk doodzonde en dit wil je natuurlijk goed uitgezocht hebben. Zodra je eenmaal deze informatie hebt, dan kun je vanuit dat punt bekijken hoe groot jouw straal moet zijn om jouw campagne uit te rollen. Hoe groter de straal hoe meer mensen jouw campagne zien, met uiteindelijk de insteek dat jouw campagne de kosten dubbel en dwars eruit haalt.
 


Wat is de doorlooptijd voor mijn campagne?

De doorlooptijd van de gemiddelde campagne is bij ons een week. We kunnen vrij snel schakelen als het gaat om offline campagnes. Doordat wij wekelijks voor veel bedrijven campagnes uitvoeren, hebben wij korte lijntjes en kunnen uiteindelijk erg snel schakelen. Daarnaast zijn wij ook ten alle tijden te bereiken via de telefoon, email of via de online chat.
Recent Nieuws
Offline marketing uitbesteden aan een bureau
Offline marketing uitbesteden aan een bureau Waarom zou je offline marketing uitbesteden aan een bureau? In dit artikel leggen wij je uit waarom dat
Omzet laten groeien door postercampagne
Omzet laten groeien door postercampagne Wil jij ook jouw omzet een tandje bijschalen op een mooie manier van reclame maken? In dit artikel leggen
Meest bekeken
Reclame maken voor themapark
Reclame maken voor themapark Richting de zomer wordt alles weer mooi en gezelliger. Het weer zit weer vollop in de lift en de vakanties
Nieuw jaar knallend beginnen met een grote campagne
Nieuw jaar knallend beginnen met een grote campagne Het nieuwe jaar is weer begonnen en je wilt uiteraard niet stil zitten. Het eerste waar
Kosten vrachtwagenreclame
Kosten vrachtwagenreclame    Vrachtwagenreclame is een vorm van communicatie wat steeds meer in het straatbeeld verschijnt. En dan voornamelijk op de Nederlandse snelwegen. Groots

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Volg ons

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!