Lokale bekendheid uitvoeren in een handomdraai
Lokaal op de kaart staan dat wil toch iedereen met zijn of haar bedrijf? Zodra deze vraag bij de meeste ondernemers opborrelt, wordt er al meteen gedacht aan de kosten. Dat is natuurlijk logisch, maar hoe haal je nou echt het maximale rendement uit jouw lokale campagne tegen minimale kosten? Wij hebben het antwoord voor jouw lokale bekendheid!
Waarom lokaal adverteren?
Niets is beter natuurlijk dan lokale bekendheid kweken in je nabije omgeving. Waarom zou je meteen gaan voor een landelijke aanpak, terwijl het dichtbij in je nabije omgeving meestal voor het oprapen ligt? Uiteraard zijn er diverse mogelijkheden om snel aan bekendheid te komen doormiddel van netwerken of zelf de boer op om contacten te leggen. Als ondernemer wil je snel vooruit gaan en het liefst zo weinig mogelijk investeren om tot een mooi resultaat te komen toch? Adverteerweb kan jou dan hier perfect in helpen om deze ”mogelijkheden” daadwerkelijk waar te kunnen maken!
Offline communiceren op professionele wijze
Om lokaal goed en stevig op de kaart te kunnen komen dien je strategisch doordacht te werk te gaan. Offline communicatie werkt als een kei als het gaat om snel bekendheid genereren. Wij van Adverteerweb zijn al lange tijd actief in deze offline wereld en bieden jou met onze tools de mogelijkheid aan om daar vanaf kleine hoeveelheden gebruik van te maken. De diensten die wij jou aan kunnen bieden zijn:
- Huis aan huis reclame
- Direct mailings versturen
- Adverteren in de lokale krant
- Buitenreclame zoals bushokjes, billboards of wegreclame
Deze diensten zijn perfect op elkaar afgestemd. Of je nou gaat voor 1 dienst of kiest voor de complete funnel van alle diensten.
Offline funnel… Wat is dat?
Stel je bent aan het werk en je scrolt op het internet omdat je zo nodig een nieuw paar schoenen moet hebben. Je weet ongeveer wat voor soort model je wilt hebben, maar je bent er nog niet helemaal over uit in welke webshop je het wilt gaan kopen. Vervolgens zet je een bak koffie en pak je de krant erbij. Bladert er doorheen en ziet vervolgens een schoenen advertentie voorbij komen van een bekende webshop. Je raakt enthousiast en wordt getriggert om daar eens een kijkje op te nemen.
Het is inmiddels bijna tijd om het kantoor af te sluiten en pakt vervolgens de sleutels om naar je auto te stappen. Onderweg rij je langs verschillende bushokjes met dezelfde advertentie erin verwerkt die je onlangs ook voorbij zag komen in de krant. Vervolgens bij thuiskomst ligt er een flyer op de deurmat met exact dezelfde advertentie van de webshop.
Dit is een voorbeeld van hoe interessant het kan zijn om een ”funnel” in te zetten, ofwel een klantreis uitvoeren met jouw advertenties van lokatie A naar B. Of de potentiële klant nou uiteindelijk wel of niet opzoek was naar een paar schoenen, de klant wordt hoe dan ook getriggerd om te kijken op de webshop. Een funnel zet je dus in 1 keer in. Je kunt dit uiteraard instellen om het eenmalig uit te voeren, wekelijks of zelfs maandelijks. Voor ieder budget is er uiteindelijk wel een passende oplossing.
Wat voor boodschap breng ik naar buiten
Het is altijd interessant om in te spelen op de actualiteit. Wat er op dat moment speelt bijv. in de media. Je kunt ook inspelen op een korting die je hebt lopen die een week geldig is. In die week zet je een complete funnel op om zoveel mogelijk klanten te verzamelen in 1 week op ludieke wijze. Hou het wel interessant en stunt niet met 10% korting. Pak het meteen goed aan en stunt bijv. meteen met 50% korting. Dat triggert enorm en mensen zijn er hoe dan ook ontzettend dol op. Ga van jezelf uit waar jij nou echt warm van wordt en geef dat gevoel over in jouw campagne. Uiteraard kunnen wij met onze ervaring en expertise jou gratis en vrijblijvend te woord staan.
Adverteren of content delen? Bekijk de hele #podcast met @MirjamHegger via deze link https://t.co/zvdeg6wXJO pic.twitter.com/oioZTXJWOC
— Igor Beuker (@IgorBeuker) December 4, 2020
Werken met een bepaald budget
Adverteerweb biedt de mogelijkheid aan om vanaf 1 bushokje reclame te maken. De minimale afname voor een flyer campagne is 15.000 en een krant advertentie hebben wij in verschillende formaten ter beschikking. Uiteindelijk is het de bedoeling dat wij het maximale uit jouw campagne zullen halen tegen de aangegeven kosten. Echt waar, alles is mogelijk. Het draait uiteindelijk om de boodschap hoe scherp je die naar buiten brengt. Al heb je nog zo’n mega groot budget, zodra de boodschap niet interessant genoeg is en de uitstraling van het ontwerp niet datgene overbrengt die het zou moeten uitstralen, kom je er uiteindelijk nog niet!
Hoe kom ik aan een geschikt ontwerp?
Daar waar de meeste bureaus of merken hun eigen uitstraling hebben en het zelf weten aan te leveren via ons upload systeem, kan de ander nog geen ontwerp in het bezit hebben. Wij van Adverteerweb kunnen je daarbij helpen tegen een bedrag van €195 ex btw. Voor deze kosten maken wij het bestand compleet voor je op. Je levert ons de foto’s en de teksten aan en een omschrijving van hoe het ontwerp eruit moet komen te zien. Wij zullen dan een pakkend ontwerp voor je maken!
Conclusie
Voor lokale bekendheid ben je praktisch gezien bij Adverteerweb in 5 stappen klaar. Je hebt compleet overzicht van de totale uitgaven en kun je het uitbouwen naar meerdere diensten die perfect aansluiten op elkaar. Grote bekendheid kweken tegen minimale kosten is haalbaar bij ons.