Eindejaarsmailing gebruiken voor meer extra omzet
Het jaar is nog niet voorbij en dat betekent dat je dus nog flink kunt gaan profiteren. Maak daar zeker gebruik van, want het einde van het jaar betekent altijd kassa! In dit artikel leggen we jou uit waar je aan moet denken bij een eindejaarsmailing en krijg je wat tips die je mee kunt nemen.
Table of Contents
Waarom een eindejaarsmailing inzetten?
De reden waarom het goed is om een eindejaarsmailing in te zetten is omdat je optimaal gebruik maakt van de feestmaand. De maand december is een belangrijke maand voor veel ondernemingen, omdat je te maken hebt met publiek die opzoek is naar producten en/of diensten. Maak hier dus gebruik van en zet een direct mail in. Het mooie aan het versturen van een direct mailing is dat het gepersonaliseerd is.
Het wordt los verspreid op de deurmat inclusief de naw gegevens die geprint staan op het drukwerk, waardoor het allemaal een stuk persoonlijker maakt. Of je nou alleen een kaart wilt versturen naar al jouw zakelijke relaties, of een seal mailpack met diverse soorten drukwerken verpakt in een sealbag,… alles is mogelijk.
”Wees op tijd om jouw wondermailing eruit te sturen en profiteer”
Welke voordelen brengt het met zich mee?
Zodra je een eindejaarsmailing in de laatste maand van het jaar uitoefent, dan zul je merken dat dit zeker warme leads aantreft. Je kunt een eindejaarsmailing versturen naar jouw vaste klantenbestand die je in de loop van de jaren hebt opgebouwd. Je kunt naast het vaste klantenbestand ook kiezen voor een nieuw gebied die je vervolgens gaat targetten op doelgroep.
Zo kun je ervoor kiezen om alleen koopwoningen te bereiken, of alleen huurwoningen. Daarnaast kun je nog verder gaan om alleen mensen te bereiken met een hoog inkomen, of juist een laag inkomen en ga zo maar door. Om deze verschillende doelgroepen te bereiken kunnen wij als Adverteerweb voor zorgen dit voor jou op te snorren. Wij kijken precies met je mee om vervolgens het punt te behalen waar je naar op zoek bent. Wij hebben de mogelijkheid om lokale, regionale maar ook landelijke mailings te verzorgen en zelfs tot aan Belgie.
Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan
Wat zijn de gemiddelde kosten?
Als je een direct mailing gaat verzenden kan dat verschillende kosten met zich meebrengen. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel aantallen je precies wilt gaan afnemen. Zo heb je al de mogelijkheid om een afname te hanteren van 250 stuks. Wij zullen dan het complete plaatje voor je doorvoeren, van ontwerp tot aan de productie tot de porto (verzending).
Als je een kleine mailing wilt verzenden dan zit je ongeveer gemiddeld op zo’n €400 ex btw. Je betaalt dus eigenlijk helemaal niet zo veel geld voor een gepersonaliseerde mailing waarvan de ROI waarde ontzettend hoog is. Uiteraard heeft dan natuurlijk ook te maken met de boodschap die je naar buiten wilt gaan brengen en welke korting er aan hangt. Je moet altijd iets weggeven wil je van jouw direct mailing een succes maken. Je kunt dit namelijk ook meteen gebruiken als een meetbaar instrument.
Wat is de gemiddelde doorlooptijd?
Je zult het misschien niet geloven, maar een eindejaarsmailing is vrijwel direct opgezet. Zodra je het ontwerp al gereed hebt, dan kunnen wij voor de productie zorgen en de verzending binnen een week. Mocht het ontwerp nog niet klaar zijn en je geeft het vervolgens uit handen bij Adverteerweb, houdt er dan rekening mee dat er dan nog een weekje extra bij op komt.
Bij het verzenden heb je de mogelijkheid om te kiezen tussen een 24 uurs zending of een 72 uurs zending die dus ook meteen wat voordeliger uitvalt, omdat het natuurlijk in etappes wordt verzonden. De bestelprocedure gaat daarentegen weer ontzettend snel. In maar liefst 5 stappen kun jij jouw direct mailing compleet in orde maken. Bij de laatste stap upload jij jouw bestand en rond het vervolgens af bij de online kassa.
Waar je rekening mee moet houden
Het is natuurlijke hartstikke mooi om een eindejaarsmailing uit te zetten, maar uiteindelijk draait het natuurlijk om de boodschap die je verspreid. Zolang de boodschap de mensen niet aanspreekt, draai je alsnog niet die conversie die je zou willen en uitgerekend hebt. Dat zou een domper zijn als daar niet goed wordt over nagedacht. Dit valt of staat met het artwork die gemaakt is om de boodschap over te brengen.
Houdt het dus simpel en strak om de rust te behouden. Nogmaals, het draait om de boodschap, dus heeft het geen zin om allerlei tierelantijntjes in het design toe te voegen. Het beste werk je met een duidelijke allesomvattende kop, een foto waar jouw product of dienst voor staat en vervolgens de contactgegevens. Dit kunnen de naw gegevens zijn, maar het kan ook het website adres zijn om het ontwerp nog cleaner eruit te laten zien.
Mocht je hier niet uitkomen en wil je meer informatie hierover hebben, dan kun je ten alle tijden contact met ons opnemen via 085 130 4033, per mail of via de online chat.