Reclame maken voor mijn kinderopvang
Onlangs een kinderopvangorganisatie begonnen, of heb je er al een in bezit? Dan heb je vast vaak de vraag aan jezelf gesteld wat de beste manier is om reclame te maken voor je eigen kinderopvang. Wij zijn erg actief in het maken van reclame voor deze branche en kennen wij de punten waar op geknald moet worden. Ook laten wij in onderstaand artikel zien hoe het mogelijk is om je huidige aantal kinderen te verdubbelen.
Reclame maken voor mijn organisatie?
Ja! Dit geldt uiteraard praktisch gezien voor elk ander bedrijf. De reden om goede reclame te maken voor je organisatie is om uiteindelijk meer kinderen naar je toe te kunnen trekken. Uiteraard zijn er verschillende mogelijkheden om dit uit te kunnen voeren tegen elk budget. Om een doorlopend klanten groei te kunnen genereren dien je een sneeuwbal effect te creëren. Bij veel opvangcentra’s gaat het van mond tot mond, omdat je het grotendeels moet hebben van de wijk, waar je gevestigd zit met je bedrijf.
Zal ik gaan voor online of offline?
Online zit tegenwoordig iedereen op en concurreert iedereen zich kapot, waardoor de ”klik kosten” omhoog gaan en jij je budget snel kwijt bent. Houdt er rekening mee dat mensen iets tastbaars in handen willen hebben. De eerst kennismaking met jouw bedrijf moet waardevol zijn. Kortom: je boodschap zo goed en helder mogelijk aan de man brengen en het liefst zo persoonlijk mogelijk! Offline communicatie kan daarin een grote rol spelen en is daarentegen geen ”schieten met hagel” zoals online dat wel is voor deze branche.
Welke mogelijkheden zijn er?
Zodra je een keus maakt voor offline communicatie dan kan je het lekker lokaal houden met de juiste middelen die wij jou aan kunnen bieden. Denk aan een direct mail versturen bijvoorbeeld. Dat is een gepersonaliseerde kaart met de naw gegevens erop van de ontvanger. De inhoud kun je helemaal aankleden met een ”persoonlijke touch”. Zo komt de boodschap heel erg goed binnen en kan het zelfs in overweging gebracht worden om eens een afspraak te maken voor een kijkje bij jouw kinderopvang.

Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan
Waar zal ik mijn campagne plaatsen?
Wat daarnaast een goede aanrader is zijn bushokjes met abri’s. Bij Adverteerweb kun je al een afname van 1 bushokje afnemen. Kies een paar bushokjes rondom jouw vestiging met een flitsende poster en je creëert vervolgens meteen naamsbekendheid, zodat mensen over je gaan praten. Als je het mond tot mond reclame wilt laten rollen is dit een hele goede optie. Zo creëer je lokaal gezien een sterk imago wat rond speelt bij de buurtbewoners.
Wat zijn de kosten voor buitenreclame
Wil je een grote regionale campagne inzetten of gaat het puur om een lokale campagne. Die vraag moet je duidelijk aan jezelf stellen. Regionaal pak je een hele hoop mensen die je wilt aanspreken en kun je er veel uithalen. Met een lokale campagne hou je het lekker klein en lokaal en kan het snel mond tot mond gaan. Met een bushokje kun je al met €135 klaar zijn voor 1 bushokje. Bij een direct mail daarentegen kun je al verspreiden vanaf een minimum aantal van 250 stuks. 250 gepersonaliseerde enveloppen of flyers wat vervolgens los op de deurmat verschijnt.
Tips voor een goede boodschap
Mensen willen acties zien. Probeer bijv. met openingsacties te werken voor je nieuw geopende kinderdagverblijf. Of dat je korting geeft op basis van pakket afnames die je op slimme wijze aan de man brengt, doormiddel van een ”week actie”. Weinig tekst en felle kleuren, zo val je op en blijft het langer hangen bij de voorbijgangers.
Hoe lever ik mijn ontwerp aan?
Doormiddel van een upload systeem kun je het bij ons aanleveren. Mocht je geen ontwerp hebben, dan kan Adverteerweb jou daarin ondersteunen. Tegen €195 ex btw meerkosten maken wij een compleet op maat gemaakt ontwerp die voldoet aan jouw wensen.
Conclusie
Ga er goed over nadenken wat voor soort reclame je wilt gaan maken tegen welk budget. Wij raden aan offline communicatie te gebruiken ivm de kosten en het bereik wat je daarmee bereikt. Daarnaast maak je het een stuk persoonlijker en hebben de potentiële klanten iets fysieks in handen. Adverteerweb kan jou nogmaals hierin bijstaan als klant en proberen wij het meest maximale uit jouw campagne te halen tegen ieder mogelijke kosten.