Scoren met jouw EK folder
Het EK komt er weer aan en is het dus tijd om mooie EK folder-acties te bedenken voor jouw bedrijf. Al nagedacht over een marketingcampagne of wil je het liever compleet uit handen geven zonder daar enig werk aan te hebben? Bij Adverteerweb is alles mogelijk als het gaat om offline communicatie campagnes. Regel 1: Zorg dat je in ieder geval EK folders op je toonbank hebt liggen met een bedrijfsactie!
Table of Contents
Het voordeel van een pakkende EK folder
Belangrijke evenementen doen het altijd goed icm marketingcampagnes. Of je nou lokaal, regionaal of landelijk adverteert alles is mogelijk, zolang je maar de interesse bij de klant opwekt. Het voordeel van een EK folder op jouw toonbank geeft aan dat je op de hoogte bent van wat er gebeurt en dat je er een steentje aan bijdraagt. Deze manier van ondernemen wordt gewaardeerd bij de mensen, waardoor er sneller interesse wordt getoond. Koppel jouw EK folder met een mooie tijdelijke actie laat zien wat jij in huis hebt als bedrijf.
Zorg voor een duidelijke boodschap
Ga bij jezelf na waar het uiteindelijk om moet gaan draaien. Wat voor actie wil je kwijt in de folder en hoeveel korting wil je precies weggeven? Een kortingsactie bestaat uit een opsomming van wat je te bieden hebt en waar je de korting op moet toepassen en de looptijd van de totale actie. Probeer het zo kort en bondig mogelijk te maken, dat het overzichtelijk oogt en makkelijk is op te slaan.
Wees helder en concreet
Geef duidelijk aan om wat voor actie het gaat met de bijbehorende korting en waarvoor je het kan gebruiken. Enkele tips zijn:
» Wat voor EK actie wil je precies opzetten?
» Op welk deel van jouw assortiment wil je het gaan toepassen?
» Wat is de ingangsdatum en de sluitingsdatum?
Vermijd zaken als clichés
Niets is zo hinderlijk als het lezen van clichés die je vervolgens verwerkt in jouw flyer of folder. Hou het origineel en wijk af van de standaard termen als ”Het beste product wat je ooit zal tegenkomen”. Houdt het simpel, kort en krachtig. Hoe simpeler jij de boodschap naar buiten brengt hoe makkelijker en gangbaarder het is om te lezen voor de klant.
Duidelijke opbouw
Houdt rekening met de opbouw van jouw folder of flyer. Het is handig om hierbij de 5 W’s op toe te passen.
» Wie: Wie wil je bereiken?
» Wat: Wat voor kortingsactie wil je bedenken?
» Waar: Waar is jouw bedrijf gevestigd?
» Waarom: Waarom is jouw bedrijf met aangekoppelde actie interessant voor de klant?
» Wanneer: Wanneer gaat de actie van start?