Huis aan huis kranten nog steeds waanzinnig populair
De wekelijkse krant die iedere week gratis bij alle Nederlanders op de deurmat belandt, blijkt tot met de dag van vandaag nog ontzettend populair. Uit het jaarlijkse onderzoek van de NOM is gebleken dat van de 11,8 miljoen mensen 80% wel eens een huis aan huis krant lezen. Dat is een enorm groot aantal en dat blijkt maar weer hoe belangrijk het is om een advertentie te plaatsen in jouw lokale nieuwskrant.
Table of Contents
Een veel gelezen bron voor lokaal nieuws en advertenties
Iedere week worden de huis aan huis kranten massaal gelezen blijkt uit onderzoek en dat maken de huis aan huis kranten populair. Dat is natuurlijk niet zo gek, want de weekkrant is uitsluitend gratis en wordt iedere week netjes thuisbezorgd. Daarentegen heeft de corona uiteraard ook in meegespeeld. Mensen blijven massaal thuis en werd het werken op kantoor omgeswitched naar thuiswerken. Door deze mega verandering heeft dit natuurlijk positieve gevolgen gekregen voor de huis aan huis bladen an sich. Bijgaand wat feiten op een rijtje:
- 43% van de bevolking heeft interesse in lokaal nieuws
- 53% gebruikt de huis aan huis krant als informatie bron
- 63% van de Nederlanders let op aanbiedingen van winkeliers in HaH-kranten
11,8 miljoen mensen (80%) lezen wel eens een huis aan huis krant
Voordelen adverteren in een huis aan huis krant
Het grote voordeel van het adverteren maakt huis aan huis kranten populair, omdat deze kranten lokaal gezien erg goed gelezen worden. Zo staan er verschillende advertenties erin verwerkt, zowel van de plaatselijke bakker om de hoek, of een advertentie van een JUMBO supermarkt. Daarnaast zijn de kosten die gepaard gaan met een weekkrant niet te vergelijken met een dagkrant. De reden is omdat de weekkrant gratis is en dagkranten op abonnementen-basis is.
Zo blijkt dat er 11,8 miljoen mensen (80%) wel eens een huis aan huis krant gelezen hebben. Dat is 80% van de complete bevolking in Nederland. 5,3 miljoen Nederlanders lezen wekelijks een huis aan huis krant (ook met NEE/NEE sticker). 80% van de lezers leest huis aan huis kranten uitsluitend op papier en 20% digitaal. Uiteraard is de tegenwoordige tijd met een flinke opmars bezig dat alles naar digitaal gaat, maar als het gaat om huis aan huis bladen, dan wordt offline dus beter opgepakt dan online.
Waarom worden de huis aan huis kranten goed gelezen
Voor lezers van lokale media zijn lokatie en prijs voornamelijk erg belangrijk bij de keuze van een supermarkt. 50% van de lezers neemt actie n.a.v. advertenties in huis aan huis kranten. Wekelijks valt de krant gratis op de deurmat en dus ideaal om weekaanbiedingen erin te verwerken.
Doordat dit wekelijks zichtbaar is, letten trouwe lezers er op wanneer de volgende aanbiedingen komen. Zo worden de huis aan huis kranten intensief gelezen. 57% van de lezers lees driekwart of meer van een bepaald nummer. 82% van de HaH-lezers doet wel eens aankopen online. Dit zijn allemaal recente cijfers, ondanks de verkoop die plaatsvindt van de landelijke huis aan huis kranten.
Regel jouw advertentie in een handomdraai
Mocht jij als bedrijf een lokale, regionale of zelfs een landelijke campagne willen uitvoeren en dat het liefst vanuit 1 vaste plek? Adverteerweb kan dit perfect voor jou bewerkstelligen. Regel maar liefst in 5 stappen een totale campagne van iedere dag- en weekkrant verspreid over heel Nederland.
Alle kranten zijn verbonden aan het Adverteerweb online-systeem en kunnen gemakkelijk ingepland worden. Of je nou een vacature erin wilt plaatsen, of een actie van jouw kledingwinkel, niets is onmogelijk en wordt geplaatst op de algemene advertentiepagina’s van jouw geselecteerde krant. Het online plaatsen van offline advertenties was nog nooit zo gemakkelijk.