Menukaart door de brievenbus verspreiden
De decembermaand ligt alweer praktisch voor de deur en dat betekent dat je alvast moet gaan nadenken over jouw marketinguitingen. In dit artikel geven we je een aantal tips om een menukaart door de brievenbus te verspreiden voor jouw restaurant.
Jouw menukaart door de brievenbus
Veel restaurants leven naar deze periode toe, omdat er gewoonweg veel omzet gedraaid kan worden. Alleen het kan natuurlijk ook zo zijn dat het een rustige periode wordt, om wat voor reden dan ook. Daarom is het goed om jouw (potentiële) klanten alvast op de hoogte te stellen van jouw feestmenu, zodat ze eventueel al een reservering kunnen maken.
Dit werkt enorm en je bent jouw concurrent enorm voor. Doordat je deze manier van marketing toepast, waarderen mensen het dat je zo actief bezig bent met jouw zaak. Pak extra uit door wat dikker papier te gebruiken met een mooie glans, zodat het nog meer aantrekt. Alsof het uiteindelijk echt lijkt alsof men de menukaart door de brievenbus ontvangt.
”Wees creatief en wees jouw concurrent voor’
Jouw boodschap op de deurmat
Het is belangrijk dat er goed over nagedacht wordt wat voor een soort boodschap je op de flyer of folder wilt gaan plaatsen. Buiten het menu om, is het misschien ook wel een idee om een inschrijfformulier erin te verwerken voor reserveringen. Zodra men voor een bepaalde datum de reservering doorgeeft, ontvangen ze een interessante korting die hen over de lijn moet trekken. Zo maak je er meteen een meetinstrument van zodat je kunt kijken hoeveel reserveringen er uiteindelijk zijn ingeleverd.
Naast dit formulier is het misschien ook een idee om aan thuisbezorging te doen. Dan praat je wel over exclusieve thuisbezorging, wat dagvers wordt geleverd in mooie goed uitziende bakken. Hier kun je mooie foto’s van maken en vervolgens verwerken in jouw folder of flyer. Er zijn natuurlijk een tal van ideeën wat je als boodschap door kunt vertalen op jouw drukwerk. Wij van Adverteerweb hebben hier de kennis in huis om mee te denken aan jouw campagne om samen tot een succesvol iets te komen.

Welk aantal moet ik aanhouden voor een goede omzet?
Wat is de doorlooptijd voor mijn feestcampagne?