De 5 populairste trends voor buitenreclame in 2023
2020 was het jaar van de thuisbestellingen via online websites. Het was dan ook onvermijdelijk dat out of home reclame niet haar groeidoelstellingen waar kon maken. Met de lockdown daarentegen werd het er niet beter op, vanwege alle thuiszitters. Daarentegen is out of home de sector die de meeste tekenen vertoont op een krachtig herstel in 2023.
Door de lockdown-moeheid en het beter worden in sociale afstand, geeft het de mensen steeds meer vertrouwen weer de straat op te gaan. Door de enorme groei die we in 2020 online hebben doorgemaakt, zijn de kosten van online adverteren daarentegen vrijwel verdubbeld, waardoor het weer voor adverteerders aantrekkelijker wordt buitenshuis te adverteren. In dit stuk bespreken wij de populairste trends.
Creativiteit neemt niet weg
Zo werd er onlangs een campagne uitgerold over dat taboe op depressie doorbroken moet worden in deze heftige tijden van corona. Om dit doel te kunnen bewerkstelligen, zijn er 30 billboards geplaatst in Arnhem met verschillende portretten van mensen die dit op deze manier meemaken.
Samenwerking met Deunk
,,Van dichtbij zie ik wat de impact van mentale problemen op jongeren is. Ik vind het belangrijk dat dit bespreekbaar wordt. Het komt zoveel voor dat het normaal is, maar tegelijkertijd is het abnormaal dat zoveel mensen er last van hebben. Diep van binnen wil iedereen zich geliefd, veilig en gewenst voelen. Daarin verschillen we niet van elkaar, dat laat deze expositie zien”, meent Deunk.
De populariteit neemt toe nu alles weer afzwakt
Nu er weer meer afzwakking plaatsvindt, wordt de vraag weer groter voor out of home. Bedrijven willen weer een groter bereik aan de mensen bieden en reclame campagnes staan weer te trappelen het open lucht te mogen zien. Het gevoel komt toch beter tot zijn recht in real life, dan online op het beeldscherm. Bijgaand de 5 populairste trends als het gaat om buitenreclame.
De reclamereuzen van de weg
De Billboards van Adverteerweb realiseren een zeer hoog bereik in een korte periode. Zo bereikt een campagne 6 miljoen personen in twee weken tijd van maar liefst 300 affiches. Al deze personen zullen uiteindelijk 6 keer het affiche tot zich opnemen. Het grote voordeel is dat deze reclamereuzen zowel lokaal als nationaal zijn in te zetten. Mocht je een tailormade campagne willen uitvoeren met een van onze billboards, dan is dat uiteraard mogelijk. Door ons grote netwerk is het mogelijk om op plaatsen komen te staan bijv. rondom jouw bouwmarkt, benzinestation of supermarkt. Gegarandeerd spring je in het oog van de consument en ben jij het laatste eindpunt van het overgaan tot verkoop. Adverteerweb heeft de specialisten in huis om jou te helpen een krachtige campagne neer te zetten.
Naast dat je billboards inschakelt voor je campagne, zijn ze een perfecte versterking icm bushokjes. Aanvullend bereik en veel herhaling, dat is de kracht van een billboard campagne.
De stalen designer dragers in de stad
Mupi’s zijn vrijstaande reclamedragers en zijn te vinden op onmiskenbare toplocaties in de grootste steden van Nederland. Wij gaan uiteindelijk zelf de straat op om de beste plekken te kiezen voor de adverteerders. Met zorg uitgekozen op de meest strategische plekken in de grote steden. Deze objecten staan middenin populaire winkelstraten, op drukbezochte pleinen en rond beroemde musea. Het is niet alleen de mogelijkheid een keus te maken voor analoge abri’s, maar Adverteerweb probeert zich ook steeds meer uit te breiden naar digitale borden.
De welbekende huisjes langs de weg
Bushokjes wie kent ze niet! De mooie hokjes die wekelijks worden opgevuld doormiddel van krachtige posters. Deze bushokjes beschikken over goed verlichte reclamevakken van 2m². Zo staan onze bushokjes langs OV-routes bij bus- en tramhaltes en om die reden nabij drukke verkeerspunten en belangrijke voorzieningen, zoals winkelgebieden en scholen.
Domineren op het station
Station Domination biedt jouw merk een ongeëvenaarde mogelijkheid om met in het oog springende bestickeringen. Iedere dage reizen er mensen via het openbaar vervoer en hebben hierdoor herhaaldelijk een relatief lange verblijftijd op de grootste Rotterdamse metrostations. Deze reizigers vormen een hele speciale doelgroep, die bovendien bekend staat als professioneel, welvarend en connected.
De veerpont bedrukt met jouw reclame
Amsterdam Noord is een gebied waar veel inwoners wonen die veelal in contact staan met de stad. Bovendien vinden in dit stadsdeel ook steeds meer culturele activiteiten plaats. Dagelijks gebruiken zo’n 25.000 mensen alleen al de verbinding Centraal – Buiksloterweg, die allemaal hun blik op het vaartuig richten als hij eraan komt. De pont is ook vanaf de kade niet te missen voor het aanwezige publiek. Dankzij de drukte rondom het Centraal Station is veel bekijks gegarandeerd.