Reclame maken als zelfstandige
Wil jij ook reclame maken als zelfstandige, maar weet je eigenlijk niet zo goed hoe je dat moet gaan uitvoeren? In dit artikel leggen wij je uit hoe je stapsgewijs reclame kunt gaan maken en bijkomende tips die je kunt gaan gebruiken voor als je reclame gaat maken voor jouw bedrijf.
Waarom je reclame zou moeten maken als zelfstandige
Of het nou zelfstandigen of maatschappen zijn… iedere maand komen er weer nieuwe bedrijven bij die met dezelfde visie iets willen oprichten. Uiteindelijk met hetzelfde doel; de wereld een stukje beter, makkelijker of interessanter maken. Daarbij hoort natuurlijk reclame die je moet gaan maken om jezelf natuurlijk kenbaar te maken. De vraag is waarom je eigenlijk überhaupt reclame zou moeten maken voor jouw bedrijf en al helemaal als zelfstandige?
Door geen reclame te maken ben je ook niet in het zicht van de mensen, waardoor je eigenlijk platgezegd de groei niet kunt bewerkstelligen die je zou willen. Iedere ondernemer heeft namelijk een bepaalde doelstelling die ze behaald willen hebben. Of het nou om een stukje omzet gaat, of extra personeel die je graag erbij wilt hebben om meerdere grotere projecten aan te kunnen gaan, noem maar op. Om deze reden is reclame dus erg belangrijk en heeft dat een belangrijke rol en impact in de groei van jouw onderneming.
”Door actief bezig te zijn met reclame maken, ben je altijd on top of mind”
Hoe groot moet mijn budget zijn?
Er wordt altijd al erg snel geroepen dat reclame maken teveel geld kost en dat het voor een zelfstandige het meestal niet uit kan om bepaalde uitingen groots uit te pakken. Jouw reclamebudget hoeft niet per definitie heel groot te zijn om een goede campagne te laten uitvoeren. Door het tactisch aan te pakken en door niet te schieten met hagel, zul je zien dat het je minder geld kost en dat het tegelijkertijd meer oplevert.
Targeting is hier een hele belangrijke taak in dit verhaal. Als jouw budget niet toereikend genoeg is, kun je alsnog goed scoren met een campagne, zolang je maar goed gaat targeten. Hoe? Weet wie je klant is en waar je klant vandaan komt. In de loop der jaren houdt je bij wie je klanten uiteraard zijn en waar jouw klanten grotendeels vandaan komen. Dit is namelijk erg belangrijke en relevante informatie alvorens je een campagne in gaat zetten. Zo is het al mogelijk om met €500 budget te gaan werken.

Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Reclameoptie voor een zelfstandige
Adverteerweb is een partij die zich voornamelijk bezig houdt met offline marketing. Het is fysiek en je trekt de klant sneller in contact met jouw product of dienst. Je hebt brede opties, zoals dat je bijvoorbeeld kunt werken met qr-codes die verwerkt zijn in jouw design, wat weer een link heeft naar online. Daarnaast werkt offline enorm krachtig, omdat je niet te maken hebt met diverse ad-blockers die in je zicht verschijnen in tegenstelling tot online marketing.
Als je als zelfstandige in een kort maar krachtige tijd echt furore wilt gaan maken tegen relatief lage kosten, dan raden wij folderverspreiding aan. Of het nou folder, flyers, magazines of krantjes zijn die huis aan huis worden verspreid… daar moet je natuurlijk zelf een keus in kunnen maken. Het gaat erom dat je voor een mooi bedrag al hordes mensen kunt gaan bereiken met jouw boodschap.
Je kunt er van alles in kwijt, zoals bijvoorbeeld actiebonnen die je erin verwerkt en die vervolgens uitgeknipt kunnen worden, zodat het meten als een meetinstrument ingezet kan gaan worden. Zo bieden we 3 verschillende verspreidopties aan. Het folderpakket, in de krant mee verspreiden en enkel separate verspreiding.
Waarom zaken doen met Adverteerweb
Door zaken te gaan doen met een partij als Adverteerweb kun je snel en transparant jouw campagne regelen. In maar liefst 5 stappen maak je jouw bestelling volledig compleet. Zie in een real-time overzicht wat de kosten zijn van ieder element die aangeboden wordt, waardoor je nog sneller kunt schakelen en eventuele elementen kunt verwijderen, waardoor het precies uitkomt op jouw eigen marketingbudget.
Transparantie is key bij ons, waardoor jij snel het overzicht hebt en snel kunt schakelen. Tegenwoordig wilt men niet urenlang bezig zijn met het maken van zijn of haar campagne. Tijd kost natuurlijk geld en dat wil je zo efficiënt en zo snel mogelijk oplossen. Doordat wij dit op deze manier hebben geïmplementeerd, kunnen wij jou op deze manier de best mogelijke service verlenen.