Tips voor een campagne
We hebben een aantal tips die je kunt gebruiken voor jouw (nieuwe) campagne. Met deze tips ben je in elk geval verzekerd van een goede doordachte campagne. Het is altijd belangrijk om informatie op te doen vooraf dat je begint aan een campagne. Bekijk hieronder de gouden tips voor een campagne.
Tips voor jouw (landelijke) campagne
Er zijn een aantal tips die wij je mee willen geven om een goede doordachte campagne te laten draaien. Het is zonde om lukraak te werk te gaan zonder dat de boodschap goed overkomt naar jouw publiek.
- Wie is jouw doelgroep en waar bevindt jouw doelgroep zich? Zonder dit te weten schiet je met hagel en zul je eerder door jouw marketingbudget heen zijn. Door exact te weten waar jouw doelgroep zich bevindt kun je de focus gerichter houden.
- Maak reclame voor datgene waar je reclame voor wilt maken. Ontwerp dus geen tierelantijntjes, maar zorg ervoor dat je de boodschap duidelijk naar voren brengt. Zet er geen hordes informatie in, maar houdt het kort en bondig. Overbodige teksten werken niet en hebben mensen geen tijd voor om te lezen. Dit zal jouw campagne zeker niet ten goede komen.
- Werk met doordachte kleuren wat brein-technisch goed werkt en vooral triggert. Door wat fellere kleuren te gebruiken in jouw campagne zal dit meer leiden tot verkoop. Donkere kleuren kan prima werken in combinatie met een felle campagne kleur.
- Werk met een vooraf gerekend budget en blijf daar bij. Op deze manier ga je anders denken van hoe het ook kan en wordt je vervolgens creatiever.
- Mocht je een campagne meerdere keren in willen zetten per jaar, houdt er dan rekening mee dat je het dan in een keer vast legt voor het komende jaar. Je haalt hier financieel gezien een voordeel uit en je hoeft niet ieder kwartaal met iets nieuws te komen. Het gehele marketingbudget is dan doordacht ingezet en je hebt er geen omkijken meer na.
”Sta altijd open voor tips, want het kan je brengen naar een next level”
De gemiddelde doorlooptijd
Als je kijkt naar de gemidelde doorlooptijd die bij ons gehanteerd wordt, dan moet je denken aan zo’n 2 weken. Het grote voordeel is wel dat wij wekelijks opdrachten doorvoeren en dat wij erg flexibel kunnen zijn. Dat wilt zeggen dat als jij last-minute een opdracht door wilt voeren en het liefst zo snel mogelijk plaats moet vinden, dan is dat ook mogelijk.
We kunnen dan zelfs kijken of het mogelijk is om een opdracht binnen een week te regelen. Alle campagnes kun je bij ons regelen op de website in 5 stappen, wat het dus voor jou als eindklant extra gebruiksvriendelijk maakt.
Het gemiddelde budget voor een campagne
Het gemiddelde budget ligt voor een startcampagne op zo’n €500,00 excl. btw Voor dit bedrag kun je al rekenen van een minimale afname per pakket. Het belangrijkste zit hem niet in het budget, maar wetend in welk gebied je het wilt uitbesteden.
Zodra je weet waar jouw klanten vandaan komen scheelt het al een hele hoop qua extra kosten. Het wilt dus uiteindelijk niet zeggen dat je met meer budget ook een slimmere campagne neerzet met meer omzet. Onze experts staan klaar om deze informatie met je te delen.
De reden waarom je zou moeten kiezen voor Adverteerweb is omdat jij niets betaald voor het gebruik van ons platform. Jij als klant betaalt dus puur alleen voor de dienst waar jij uitsluitend voor kiest. Adverteerweb heeft gezorgd voor de complete infrastructuur die in de website is geïmplementeerd, waardoor het jou in staat stelt gemakkelijker een bestelling te kunnen plaatsen.
Uiteindelijk onderaan de streep is het dus voor jou als klant een stuk goedkoper en natuurlijk erg gebruiksvriendelijk. Op deze manier willen wij een streepje voor zijn en compleet focussen op jou als klant om eventuele vragen te kunnen beantwoorden.