Table of Contents
Adverteren op hogescholen en universiteiten
Wil je de juiste snaar raken met jouw campagne en gaan voor de juiste doelgroep? In dit artikel leggen wij je precies uit wat de voordelen zijn van het adverteren op hogescholen en universiteiten. Pak de nieuwe generatie tactisch aan doormiddel van studi’s en schoolboards toe te passen.
De voordelen van het adverteren op hogescholen en universiteiten
Er zijn verschillende voordelen aan het adverteren op hogescholen en universiteiten, hieronder een aantal:
Doelgroepbereik: Adverteren op hogescholen en universiteiten geeft de mogelijkheid om te richten op jonge en opleidingsbereidvolle mensen die in de toekomst waarschijnlijk een hoog inkomen hebben.
Merkbekendheid: Studenten en docenten zijn vaak de trendsetters van de toekomst en door te adverteren op hogescholen en universiteiten, kun je een groot publiek bereiken en je merk onder de aandacht brengen.
Doelgericht adverteren: Adverteren op hogescholen en universiteiten geeft je de mogelijkheid om gericht te adverteren op specifieke opleidingen of studentenverenigingen en je product of dienst specifiek aan te bieden aan je doelgroep.
Vertrouwen en betrokkenheid: Door het tonen van je product of dienst op een universiteit of hogeschool, kun je vertrouwen en betrokkenheid opbouwen bij je doelgroep.
Loyale klanten: Studenten en docenten die je product of dienst gebruiken tijdens hun opleiding, kunnen potentiële loyale klanten worden in de toekomst.
”99% van alle studenten heeft beschikking tot een smartphone, waardoor het reclame maken met QRcodes een stuk interessanter maakt.”
Interactieve tags toepassen
Door QR codes op A0 borden in hogescholen en universiteiten te gebruiken, kun je een persoonlijke en interactieve ervaring bieden aan de doelgroep. Studenten kunnen met hun smartphones de QR code scannen en direct toegang krijgen tot extra informatie of aanbiedingen die specifiek gericht zijn op hen. Dit biedt de mogelijkheid om het publiek te betrekken en hen meer informatie te bieden over je product of dienst. Bovendien kun je het gedrag van je doelgroep beter volgen en analyseren door het gebruik van QR codes.
Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan
Wat zijn de mogelijkheden?
Er zijn twee type mogelijkheden om te adverteren op scholen. Zo heb je de mogelijkheid om jouw reclame zichtbaar te maken via ”schoolboards” en ”studi’s”. Schoolboards zijn A0 posters die zijn ingelijst die vervolgens geplaatst zijn binnen de VBO, VMBO, HAVO en VWO scholen. Door een landelijke campagne uit te zetten met schoolboards, pak je maar liefst 60% van alle scholieren in Nederland.
De studi’s zijn meer gericht op de hogescholen en universiteiten. Zo heb je dus de beschikking tot welk publiek jij je product of dienst kenbaar wilt maken. Op basis van een landelijke campagne met studi’s pak je een bereik van 412.000 studenten.
Kosten adverteren op hogescholen en universiteiten
Opties (analoog en digitaal) | Oplage | Prijzen |
Schoolboards | 10 | € 1.350,00 |
Studi’s | 10 | € 1.350,00 |