• In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live
  • In 5 stappen geregeld
  • Betalen via IDeal of Klarna
  • Campagne binnen 1 week live

Het promoten van evenementen

Het promoten van evenementen

 
 

Ben je van plan om een of meerdere evenementen tegelijk te organiseren? Het promoten van evenementen kan een grote uitdaging zijn. In dit artikel leggen wij je uit wat de beste en tevens snelste optie is om jouw evenement(en) te promoten. Daarnaast nog eventuele handige tips waar je zeker wat aan hebt en die je eventueel kunt toepassen voor jouw volgende evenement.

het promoten van evenementen

 

Hoe krijg je meer bezoekers op je evenement?

Er zijn verschillende manieren om meer bezoekers te trekken naar een evenement. Een van de belangrijkste is door het creëren van een sterk merk voor het evenement. Dit kan door het gebruik van een aansprekende naam, een herkenbare huisstijl en consistente communicatie.

Het is ook belangrijk om een duidelijk doelgroep te identificeren en te communiceren met die groep op een manier die aanspreekt. Dit kan door het gebruik van sociale media, e-mailmarketing en gerichte advertenties.

Een andere manier om meer bezoekers te trekken is door samenwerkingen aan te gaan met andere organisaties of bedrijven. Dit kan zowel online als offline zijn, en kan bijvoorbeeld inhouden dat je een evenement organiseert samen met een andere organisatie, of dat je een aantal gratis kaarten weggeeft als een prijs voor een wedstrijd georganiseerd door een andere organisatie.

Het grote voordeel bij offline communicatie is dat het tastbaar is en vrijwel geen constante concurrentie hebt in tegenstelling tot online. Zo zijn bushokjes met jouw reclameabri 24/7 zichtbaar en worden ze niet geïrriteerd door online adblockers. Ook kun je jouw desbetreffende offline campagnes op de beste prominente locaties neerzetten, waar jouw doelgroep actief is.

Het is ook belangrijk om een sterk programma aan te bieden en een goede locatie te kiezen. Een goed programma kan de interesse van de bezoekers wekken en hen overhalen om te komen. Een goede locatie kan ervoor zorgen dat het evenement gemakkelijk te bereiken is en een goede sfeer heeft.

Ook kan het helpen om een aantrekkelijke prijsstelling aan te bieden, zoals early bird kortingen of combinatie-tickets voor meerdere dagen.

Het is belangrijk om te onthouden dat het trekken van bezoekers een continu proces is en dat het belangrijk is om te blijven werken aan het verhogen van de bekendheid van het evenement en het aantrekken van de juiste doelgroep.

 

”Het verhogen van de bekendheid is key”

 

Hoe kan je het beste een evenement promoten?

Er zijn verschillende manieren om een evenement offline te promoten, afhankelijk van het type evenement, de doelgroep en het budget. Hieronder staan enkele veelgebruikte methoden:

  • Reclame in kranten en tijdschriften: Plaatsing van advertenties in lokale of regionale kranten en tijdschriften kan een brede doelgroep bereiken en kan een goede manier zijn om de aandacht van de lokale gemeenschap te trekken.

  • Flyers en posters: Dit is een kosteneffectieve manier om het evenement te promoten, vooral als het evenement plaatsvindt in een specifieke locatie of buurt. Flyers en posters kunnen worden verspreid in winkels, bibliotheken, universiteiten, enz.

  • Radio- en televisie-reclame: Radio- en televisie-reclame kan een breed publiek bereiken, maar is vaak duurder dan andere vormen van offline reclame.

  • Samenwerkingen: Zoek samenwerkingen met bedrijven, organisaties of andere evenementen die een vergelijkbare doelgroep hebben. Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat je een evenement organiseert samen met een andere organisatie, of dat je een aantal gratis kaarten weggeeft als een prijs voor een wedstrijd georganiseerd door een andere organisatie.

  • Persberichten: verstuur persberichten naar lokale kranten, tijdschriften, radio- en televisiestations. Dit kan helpen om de aandacht van de media te trekken en gratis publiciteit voor het evenement te genereren.

omzet brochure

 

Wij houden van praktische tips 😏

Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.

Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Naam(Vereist)

het promoten van evenementen

 


Offline marketing voor een evenement

Flyers verspreiden huis aan huis kan een effectieve manier zijn om de aandacht te trekken van een specifieke doelgroep in een bepaalde locatie. Het stelt je in staat om gericht te adverteren aan mensen die in de buurt van het evenement wonen of werken, en het biedt de mogelijkheid het evenement op een visueel aantrekkelijke manier te presenteren door gebruik te maken van beelden en grafisch ontwerp op de flyers. Dit kan bijdragen aan het creëren van een herkenbare merkidentiteit voor het evenement.

Krantenadvertenties kunnen een groot bereik hebben en een goede manier zijn om de aandacht te trekken van een breder publiek. Het kan ook een aantrekkelijke optie zijn voor organisatoren omdat het een betaalbare manier is om groot bereik te creëren.

Buitenreclame zoals bushokjes en billboards zijn zichtbaar voor een groot publiek en kunnen helpen om het evenement op een grotere schaal te promoten. Dit kan een aantrekkelijke optie zijn voor organisatoren omdat het een manier is om herhalingsimpressies te creëren bij het publiek en het evenement op een grotere schaal te promoten.

Het is belangrijk om te onthouden dat het gebruik van offline marketingmethoden zoals flyers, krantenadvertenties, buitenreclame kan bijdragen aan het creëren van bewustzijn en interesse voor het evenement en kan helpen bij het bereiken van een groter publiek. 


Waarom offline marketing?

Er zijn verschillende redenen waarom je offline marketing zou willen inzetten voor het promoten van een evenement. Een van de belangrijkste redenen is dat het een aanvulling kan zijn op online marketingmethoden. Terwijl online marketingmethoden vaak gericht zijn op specifieke doelgroepen en gemakkelijk te meten zijn, kan offline marketing bijdragen aan het creëren van een breder bewustzijn van het evenement onder een groter publiek.

Daarnaast kan het gebruik van offline marketingmethoden zoals flyers, krantenadvertenties, buitenreclame helpen bij het creëren van een herkenbare merkidentiteit voor het evenement. Dit kan bijdragen aan het opbouwen van vertrouwen en het creëren van een gevoel van authenticiteit rondom het evenement.

Verder kan offline marketing ook effectief zijn voor specifieke doelgroepen of locaties, zoals bijvoorbeeld een lokale gemeenschap waar het evenement plaatsvindt. Bijvoorbeeld door het gebruik van flyers die gericht zijn aan specifieke buurten of gebieden, kan men specifieke doelgroepen bereiken die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in het evenement.

Adverteerweb is jouw partner als het gaat om offline communicatie voor jouw evenement. Wij weten als geen ander hoe het is om (snel) jouw evenement op poten te zetten middels slimme communicatie. De kracht van offline zit ‘m echt in de tastbare fysieke boodschap die naar buiten wordt gebracht. Dit raakt mensen en krijgen er vervolgens meer feeling bij ten opzichte van online communicatie. Meer weten? Neem contact met ons op via 085 130 4033, of via de mail of live via onze online chat (rechtsonder deze pagina).

 

Recent Nieuws
Reclame maken in parkings
Reclame maken in parkings Ooit gedacht om jouw bedrijf te laten schitteren in parkeergarages? Reclame in parkeergarages ofwel reclame maken in parkings/parkingreclame kan echt
Reclame maken in het onderwijs
Reclame maken in het onderwijs Reclame maken in het onderwijs is slim en doordacht. Als je de jongerendoelgroep, met name studenten, wilt aanspreken met
Meest bekeken
De voordelen van direct mail
De voordelen van direct mail   Direct mailing brengt verschillende voordelen met zich mee. Bij Adverteerweb kunnen wij jouw direct mail campagne volledig van
Reclame maken voor padelbaan
Reclame maken voor padelbaan Tegenwoordig is het de hype waar je niet meer omheen kunt. ”Padel” is de nieuwe sport wat als een lopend
Reclame maken in het onderwijs
Reclame maken in het onderwijs Reclame maken in het onderwijs is slim en doordacht. Als je de jongerendoelgroep, met name studenten, wilt aanspreken met

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Volg ons

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je dat wij jou bellen?

Laat dan je gegevens hiernaast achter en wij nemen vrijwel direct contact met je op. Uiteraard is het de mogelijkheid om ook met ons contact op te zoeken. Wij zijn te bereiken via de mail: info@adverteerweb.nl of via telefoonnummer 085 130 4033 of uiteraard online via de chat!