Hoe ziet een direct mail eruit?
Direct mailings zien er verschillend uit. Daar waarbij de een een envelop kiest, kiest de ander bijvoorbeeld een sealbag. In dit artikel vindt je de informatie over hoe een direct mail eruit ziet. Daarnaast nog handige tips voor jouw campagne die je kunt gaan toepassen.
Wat valt onder direct mail?
Direct mail is een vorm van direct marketing waarbij de adverteerder zijn boodschap verstuurt aan de consument of zijn of haar zakelijke relaties via de post. Dit kan in de vorm van een folder, catalogus, brochure, postkaart of ander drukwerk zijn. Het doel van het versturen van een direct mail is om uiteindelijk de zakelijke relaties of de consument naar wie je het verstuurd aan te sporen tot een verkoop.
Daarnaast kan het ook informatief opgepakt worden door jouw zakelijke relaties of de consument door te verwijzen naar jouw website, waar vervolgens alle informatie op staat van een willekeurige actie. Zo kun je tactisch te werk gaan door een aparte landingspagina aan te maken over jouw product of dienst met een tijdelijke korting om vervolgens orders in een bepaalde tijd binnen te halen.
”Persoonlijke aanpak is en blijft ontzettend uniek”
Waarom is direct mail zo populair geworden?
Direct mail is een effectieve manier om te communiceren met potentiële klanten omdat het een persoonlijke aanpak biedt en gericht is aan specifieke groepen mensen. Doordat het gemakkelijk kan worden gemeten en kan worden geanalyseerd zul je ook merken dat de ROI daardoor wordt gemaximaliseerd.
Ook door de enorme opkomst van de digitalisering en technologie kan direct mailing van toegevoegde waarde betekenen voor jouw bedrijf. Door de digitalisering zul je er juist uit gaan springen met een direct mailing tussen al die overvolle digitale postvakken.

Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Wat hebben Direct Marketing en direct mail met elkaar te maken?
Direct marketing is een brede term die verwijst naar strategieën, methoden en technieken die bedrijven gebruiken om rechtstreeks met consumenten te communiceren. Dit kan onder andere telemarketing, e-mailmarketing, SMS-marketing, direct mail en sociale media zijn.
Direct mail is weer een specifiek kanaal binnen direct marketing waarbij bedrijven fysieke post, zoals brochures, catalogi en flyers, versturen naar specifieke groepen mensen. Dit kan gericht zijn voor jouw bestaande klanten of potentiële klanten die op jouw mailinglijst staan.
Hoeveel kost direct mailing?
De kosten voor het verspreiden van jouw direct mailing kan ontzettend divers zijn. Om meteen met de deur in huis te vallen kun je bijvoorbeeld al klaar zijn met €250. Je moet goed bedenken hoe groot je de campagne wilt opzetten. Met een direct mailing werk je vrijwel altijd vanuit jouw klantenbestand. Vanuit daaruit kun je gemakkelijk de berekening maken hoeveel direct mailings je moet gaan versturen.
Als je echt toe wilt spitsen op potentiële klanten, dan raden wij altijd aan om een straal rondom jouw zaak te pakken of een bepaalde stad te kiezen waarvan jij zeker weet dat daar jouw doelgroep zit.