Table of Contents
Marketing voor in de zorg
Zit je er over na te denken om marketing te gaan uitvoeren voor jouw bedrijf wat onder de zorg valt? Offline marketing is een prima marketinguitvoering om toe te passen voor in de zorg. In dit artikel leggen wij jou alles uit op het gebied van offline marketing en hoe je het kunt toepassen voor jouw bedrijf.
Welke vormen van marketing zijn er?
”Nieuwe hoop voor een gezonder leven: Ontdek onze zorgdiensten vandaag nog!”
Zoek de combinaties op
Door combinaties op te zoeken zorg je voor meer impact. Dit zorgt er voor dat jouw product of dienst sneller en meer onder de aandacht komt, waardoor er een hogere kans op conversie ontstaat. Door combinaties te combineren met elkaar wordt er een verbintenis gemaakt. Zo is het dus ideaal om een combinatie te maken tussen het verspreiden van drukwerk in combinatie met abri vakken.
Jouw boodschap zal dan binnens- en buitenshuis worden opgepakt. Naast deze offline communicatie mogelijkheden bieden wij ook een extra aanzet tot een online bannercampagne. Deze vorm van marketing is uniek en brengt jouw boodschap nog dichterbij jouw potentiële klant. Target jouw doelgroep op leeftijd, geslacht, gebied etc. en concentreer je dus alleen op jouw doelgroep. Door deze combinatie te combineren met offline campagnes zul je merken dat hier een extra grote conversie mee wordt gedraaid.

Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Tips voor marketing in de zorg
Offline marketing in de zorg kan een effectieve manier zijn om potentiële patiënten te bereiken en ze te informeren over de diensten die je aanbiedt. Hieronder vind je enkele voordelen en tips voor offline marketing in de zorg:
- Voordelen:
- Offline marketing kan je helpen om een lokale aanwezigheid op te bouwen en te tonen dat je betrokken bent bij de gemeenschap waarin je opereert.
- Het kan een persoonlijker gevoel geven dan digitale marketing en kan helpen om een vertrouwensrelatie op te bouwen met potentiële patiënten.
- Het kan ook helpen om de naamsbekendheid van je praktijk te vergroten en zo meer patiënten aan te trekken.
- Tips:
- Zorg voor een consistente merkidentiteit in al je offline marketingmaterialen, zoals visitekaartjes, brochures, flyers en advertenties. Dit kan helpen om je praktijk herkenbaar te maken en te onderscheiden van concurrenten.
- Maak gebruik van lokale media, zoals kranten en tijdschriften, om je praktijk te promoten. Je kunt bijvoorbeeld artikelen schrijven over gezondheidsproblemen en tips geven over hoe mensen gezond kunnen blijven.
- Organiseer evenementen, zoals gezondheidsbeurzen of seminars, om mensen te informeren over gezondheidsproblemen en diensten die je aanbiedt.
- Maak gebruik van promotieartikelen, zoals pennen, notitieblokken of waterflessen met je logo en contactgegevens erop. Dit kan helpen om je praktijk bij potentiële patiënten onder de aandacht te brengen en ze eraan te herinneren dat ze contact met je op kunnen nemen.
Regionaal adverteren
Regionaal adverteren zorgt ervoor dat je groots naam maakt in jouw directe omgeving. Voor een kleinere zorginstelling raden wij dan ook aan om lokaal of regionaal te werk te gaan. Gebruik hiermee dezelfde vormen van marketing als die je landelijk kunt inzetten. Wil je hier meer informatie over hebben? Neem dan contact met ons op via 085 130 4033 of via de mail; info@adverteerweb.nl of online via de chat!
